Archief - Upgrade systeem (videokaart)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ForFun

Legacy Member
Het is al veel gevraagd maar om toch zeker te zijn.

Ik heb het volgende Systeem:
- 2500XP Barton
- Asus A7N8X
- 2* 256 mb twinmos ddr400 (dual channel)
- radeon 9600pro

Raar maar waar, ik kan de laatste nieuwe games nog spelen (Oblivion, X3 reunion). Weliswaar met alles op low en niet alltijd even snel... rattelen van de hd (te weinig geheugen wss).

Dus dacht ik: een nieuwe videokaart en extra geheugen moet het grootste gedeelte oplossen:

nu zoek ik een videokaart waarbij mijn cpu juist geen bottleneck vormt. Ik had gedacht aan een radeon 9800pro of nvidia 6600gt. Zou het voor mijn systeem veel uitmaken om de 6600gt te nemen ? of een andere suggestie (agp weliswaar).
Ik zou deze ook liefst 2de hands kopen, weet iemand een paar sites ? (op ebay heb ik al een 6600gt agp gezien voor 80 euro...) en dat is meteen ook ongeveer mijn budget (< 100 euro) voor de videokaart :)

het geheugen:
ik heb nog een derde slot vrij, als ik daar nog een latje twinmoss 512 mb ddr400 bijsteek (van forcom) zou dit probleemloos werken ? (heb dan 2 latjes dual channel en eentje extra van 512 mb)
of beter een twinmoss 1 gb dual channel kit kopen (ook forcom)

Davion

Legacy Member
Kzou zeker een 6600GT pakken als graka, als RAM zou ik u huidige 2 latten verkopen en 2x512Mb of 2x1024Mb kopen.

cool_boy_ke

Legacy Member
:offtopic: Ik heb ongeveer hetzelfde systeem als gij hebt, buiten een 3000 en 1gb ram. Ik kan ook nog de meeste spellen op medium-low spelen. (BF2 medium, CSS medium, ...). Die 9600Pro is niet zo'n slechte kaart als beweerd word ;)

Ik zou voor 1GB ram gaan.

Tomas_be

Legacy Member
zou beter een nieuwe PC kopen als je het budget ervoor hebt want die 6600GS gaat niet zoveel vorderingen maken op games want u CPU moet ook meekunnen en dat gaat het grote probleem zijn

Stre@mus

Legacy Member
*Editje: Dit stukje is blijkbaar niet zo correct. DCh zou wel blijven werken. srry & tnx Davion for the correction!
Normaal gezien als je een derde lat ram bijsteekt, dan ben je het dual-channel gedoe op alle latjes kwijt hoor. 't Is niet dat het ene paar in dual channel blijft werken en het andere latje single. Dus je kan een 512Mb latje bijsteken, maar ten koste van je dual channel.
Je kan wel de 2 bestaande latjes vervangen door bvb 2x512Mb. dan behoud je natuurlijk wel je DCh.


De graka zou ik maximaal een 9800Pro nemen, die moeten 2de hands wel goedkoop te vinden zijn. 'k Dacht zelf dat die kaartjes nog vrij goed overclocken, dus daar kan je je eventueel ook nog mee bezig houden. :D

Davion

Legacy Member
@Tomas_be: Een 6600GT is zeker nog te doen op een Barton 2500+
@Stre@mus: Jawel, Die 2x256Mb zou dan in DC werken, en die DC latten werken dan met die van 512Mb in DC.

PineMangoes

Legacy Member
Tomas_be zei:
zou beter een nieuwe PC kopen als je het budget ervoor hebt want die 6600GS gaat niet zoveel vorderingen maken op games want u CPU moet ook meekunnen en dat gaat het grote probleem zijn

:offtopic: 6600 GS? Dat bestaat? Linkje?

ontopic: Koop u een 6600 GT, X1600 of als je wat meer wil uitgeven een 6800 GS. Een 7800 GS kost u iets teveel, en uw systeem zou die iets te zwaar bottlenecken denk ik. Mocht je portefeuille niet te goed gevuld zijn, een tweedehandse 9800 pro kost weinig meer en draait css @ high, bf2 @ medium.

RealFlub

Legacy Member
koopt u een 6600GT, dat zal voldoende zijn voor u systeem, zwaarder gaat overkill worden voor processor.

@Davion, van 9600 naar 6600GT is toch al ne serieus verschil in BF2.
met die 9600 speel je op low, met 6600GT op medium ;)

Davion

Legacy Member
- Ik ontken dat ook nergens dacht ik RealRoot ;p
- 6600GS bestaat niet.

ForFun

Legacy Member
ik denk inderdaad dat een 6600gt de beste keuze is, mocht ik tijdens men zoektocht een wel zeer goedkope 9800pro vindt dan denk ik dat ik daar ook wel mee gesteld ben (zoals gezegd kannek ik deze mss wel overclocken).

het grootste probleem is imo de schamele 512mb ram, dat gaat zeker en vast >= 1gb ram worden

@cool_boy_ke: wie zegt dat de radeon 9600 pro een slechte kaart is ? :)
@PineMangoes: bestaat de X1600 al in AGP versie ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan