Archief - Upgrade van GTX260 naar GTX560Ti

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tyrael

Legacy Member
Ik heb dus een GTX260 maar daar haal ik niet veel fps (rond de 30) mee in BF3.

Systeemspecs:
- GTX260 (beetje oc'd)
- E6850
- 4GB RAM
- WDD Raptor

Is de upgrade zijn geld (220 euro) waard?

GoofyStoefy

Legacy Member
De E6950 gaat een bottleneck geven op de GPU dus denk niet dat het echt de moeite is, en BF3 als ik me niet vergis is toch ook vrij CPU intensief. Dus voor BF3 zult ge denk'k wa meer moeten investeren. Beetje doorsparen en meteen een grotere upgrade doen zou ik zeggen.

GoofyStoefy

Legacy Member
Wel niet vergeten dat dat allemal quad cores zijn, en ook uwe een quad core is. Hij zit nog met een dualcore.

Tyrael

Legacy Member
Volgens die link van Timmy draait het spel hetzelfde op 2 cores als op 4 cores.

phate_13

Legacy Member
GoofyStoefy zei:
Wel niet vergeten dat dat allemal quad cores zijn, en ook uwe een quad core is. Hij zit nog met een dualcore.

Sinds wanneer is een i3 een quadcore? ;)
Alsook kan de 2de afbeelding niet veel duidelijker zijn.

Psy

Legacy Member
Tyrael zei:
Volgens die link van Timmy draait het spel hetzelfde op 2 cores als op 4 cores.

E6950 is niet hetzelfde als een i7 2600k die op 2 cores draait hé.

Tyrael

Legacy Member
Op de website van Alternate heb ik over iemand gelezen die zo'n GTX560Ti had op zijn E8500, en dat was een serieuze bottleneck waarbij die kaart niet goed draaide.

Nu draai ik BF3 op 1650*1050, settings low en met een fps van gemiddeld 30. Ik zou dat graag opkrikken, heeft er iemand een tip voor een goede kaart die zou passen bij mijn systeem?

laurievl

Legacy Member
Nieuwe gpu's zoals hd6950 of gtx560 ti zijn bottleneck met cpu .. bf3 is wel cpu intensief , check maar eens op multiplayer caspain border 64players ;) , single is niets van cpu zoals op.de benchmarks te zien .. spaar voor grote upgrade fso , cpu mobo ram gpu of zoek 2dehands gpu voor de tijd dat je.pc ng gaat meegaan (no offence) , gtx460 of hd5870 ;)

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Tyrael

Legacy Member
Ja... ik wil liefst zo weinig mogelijk uitgeven en mijn FPS gewoon wat omhoog krikken.

GoofyStoefy

Legacy Member
phate_13 zei:
Sinds wanneer is een i3 een quadcore? ;)
Alsook kan de 2de afbeelding niet veel duidelijker zijn.

Had ik over gelezen , volledig mijn fout. Dacht dat't een i5 was, te snel overgegaan. Maar dan nog zijn die nieuwe CPU's niet te vergelijken met een E6950 en blijft't een sterke bottleneck in mijn ogen. Ik denk dat't de aankoop niet waard is.

R3L4X

Legacy Member
Zoeken naar een 2ehands Q9xxx en de goedkoopste AMD 6870 (+-150-160).

Mee

Legacy Member
Hier ook merkelijke lag af en toe op mijn HD6950 met een E8500 @ 3,8 GHz. Lijkt echt wel dat de cpu de gpu tegenhoudt (want het verschil in fps tussen high en ultra is tamelijk klein).

alilsneaky

Legacy Member
Een oudere dual core zal je idd bottlenecken , maar met zo'n hoge clocks op jou cpu zal dat nog wel meevallen.
Die amd fx in die link is niet veel waard op 2 cores en daar zie je idd een bottleneck, maar hij haalt nog steeds 70+fps... Wat je zoiezo nooit gaat halen als je geen gtx580 hebt ofzo.

Die lag van mee met z'n 6950, laat me raden het is de 1GB editie?

OP: koop je een hd6870 1GB als je er goedkoop vanaf wilt zijn (+-150 euro)
Zet MSAA uit en textures op high ipv ultra en je komt toe met 1GB vram (= geen schokken)


Je zal iets van een 45-60 fps halen met alles op ultra, msaa af en textures op high.

Daarna kun je nog altijd testen of je echt cpu bottlenecked bent (zet het spel op 800x600 , laagste texture en shadow settings en SSAO uit) en zie of je framerate al dan niet hard stijgt.
Als je dan 60+ fps haalt ben je niet gebottlenecked door je cpu.

Ik haal met mijn 3 core phenomII @3.4 ghz ook maar 30-35 fps omdat ik gebottlenecked ben door m'n graphics card (hd4870 = +- even snel als gtx 260). +-70 percent cpu usage.
Heb terug underclocked naar 2.8GHZ en dat deed niks aan m'n framerate.
edit2 : nu ik een 6870 heb zit m'n cpu gebruik rond de 90-95 percent, hebt nog niet 100 percent gezien, maar m'n framerate is nu rond de 45-70 op ultra.


edit: 30 fps op alles low aan die resolutie is niet normaal, heb je soms MSAA aan staan (dit halveert je framerate in battlefield).
Ik betwijfel of ik dit moet zeggen maar zie aub dat vsync af staat in je control panel en game settings ...
Installeer ook de laatste drivers (ik hoor dat nvidia + bf3 een ramp is met oudere drivers?)

Als het dan nog steeds 30 fps is is die cpu van jou veeeeel trager dan ik dacht en moet je idd een q9xxx 2e hands kopen.
Elke half moderne degelijke cpu heeft geen problemen in battlefield, zelfs de dual cores niet.

alilsneaky

Legacy Member
Mee zei:

Strange:p
Nuja een maat van mij met een gtx560ti (hij speelt op high dus geen vram bottleneck) en i5 2500k@4Ghz klaagde ook over framedrops gisteren, en ik heb er ook al 3 dagen last van (ik moet rebooten om er vanaf te raken) terwijl het de eerste week wel vlot liep.

In de alpha had ik dat probleem ook , na een paar keer van map (of in rush op metro van omgeving) te veranderen liep t voor geen meter meer, memory leak ofzo.
Leek opgelost toen t uit was en gisteren begon dat weer voor mij.

Tyrael

Legacy Member
@alisneaky: bedankt voor de zeer waardevolle input, ik maak er werk van ;-). Ook bedankt aan Sakke en de rest!:niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan