Archief - upgrade van pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WhiteDragon.BE

Legacy Member
IK zou dus nen upgrade van mijn pc willen doen.
Momenteel hebbek nen 2Ghz AMD, 1Gb Ram, 6600GT AGP

Ik heb als configuratie momenteel gevonden:
MSI NX6800XT TD256E LITE PCI EXPRESs
Asus A8N-SLI SE PCI-E Nforce4
AMD Athlon64 3200+ 64bit Boxed Sckt939 (venice)
Hiper PS480K PSU 480W Type-R, black


Dat had ik zo ongeveer in gedachten. Tzijn enkel die 4 onderdelen dak nodig heb en kdacht er ongeveer een 500 euro aan te geven. Welke onderdelen kannek veranderen (prestatiegericht) & waar kannek die het beste dan aankopen.

Had de tarieven opgezocht op tones en daar kwam ik op een goei €550 uit (andere voeding wel)

Jense777

Legacy Member
Je gaat weinig zien van de upgrade tegenover je huidige systeem denk ik hoor. Ik zou nog zeker een maand of 6 wachten, dat is zelfs al weinig naar mijn mening.

WhiteDragon.BE

Legacy Member
ja, kmoet het eigenlijk doen omda mijn voeding het aan begeven is... Deze is nog 20pins en dus moetek ofwel terug een "crappy" voeding kopen, die ge ni zo gemakkelijk nimeer vindt, of kga direct wa zwaarder...


Of is het anders interessanter om direct een 300 euro extra uit te geven om alles wa zwaarder te nemen?

Yank

Legacy Member
ipv de 6800XT zou ik de 6800GS nemen, die is al een stuk sneller en niet zoveel duurder

config:
Gigabyte K8NF-9 nForce4 socket 939 € 92,00 € 92,00 [Wissen]
AMD box Athlon64 3200+ socket 939 Venice € 181,00 € 181,00 [Wissen]
XFX GF 6800GS 256mb DDR3 DVI TV-out PCI-express € 213,00 € 213,00 [Wissen]
LC-Power 550W Silent Giant 14cm fan Black Edition Revision 2 € 50,00 € 50,00 [Wissen]
Totaal: € 536,00 bij jaha.be

Verzending zal 10-16€ zijn afhankelijk van het gewicht.

Maar als je budget wat hoger kan, is dat natuurlijk nooit slecht, dan zou je voor een 3800+ X2 met een 7900GT (+ moederbord + voeding) kunnen gaan.
't Is natuurlijk afhankelijk van hoeveel je wilt en kunt spenderen aan je PC.
Die eerste config is zeker niet slecht, maar met de tweede zit je voor de toekomst wel wat veiliger.

Davion

Legacy Member
Kzou niet upgraden, ofwel direct tegoei naar een X2, maar kzou wachten tot de Socket AM2 er is van AMD, en dan pas upgraden.

stormsman

Legacy Member
Kzou nieuwe voeding kope en een paar jaar wachte om een upgrade te doen.

BoBo_Tnb

Legacy Member
als jullie toch bezig zijn over upgrade ga ik mij vraag ook ier stellen ipv nieuwe thread te starten

ik heb een Athlon 3000+ 333fbs en ik ben van plan overstappen naar een venice 3200+, maar zoals ik ier lees, is wss de moeite nie???

thx

Guardian-X-

Legacy Member
BoBo_Tnb zei:
als jullie toch bezig zijn over upgrade ga ik mij vraag ook ier stellen ipv nieuwe thread te starten

ik heb een amd 3000+ 333fbs en ik ben van plan overstappen naar een venice 3200+, maar zoals ik ier lees, is wss de moeite nie???

thx

imo geen goeie upgrade

een 3500+ zoude wel nog merken denk ik .. kost niet zo veel meer dan een 3200+

SMa

Legacy Member
WhiteDragon.BE zei:
ja, kmoet het eigenlijk doen omda mijn voeding het aan begeven is... Deze is nog 20pins en dus moetek ofwel terug een "crappy" voeding kopen, die ge ni zo gemakkelijk nimeer vindt, of kga direct wa zwaarder...
waarom zou jij een crapy voeding moeten kopen? :s
het is niet omdat een voeding 24-pin heeft, dat die niet kan aangesloten worden op een 20-pin mobo

BoBo_Tnb

Legacy Member
ik heb mijn reply een beetje aangapast
ik ben vergeten vermelmen dan t AthlonXp 3000+ is
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan