Archief - Upgraden PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Annun

Legacy Member
Een vriend van mij heeft mij gevraagd of ik hem kon helpen met zijn PC wat up te graden. Met het inbouwen heb ik geen problemen, maar ik zou graag wat raad willen in verband met welke hardware ik zou kopen.
Zijn config: Athlon XP 2200+, 512 MB DDR SDRAM (nog één slot vrij op moederbord), onboard grafische kaart (geforce 2 MX of iets in dienen aard), vrij AGP slot, onboard geluidskaart en een 2-tal vrije PCI-sloten en een CD-lezer.
Hij wou nieuwe race-games hiermee kunnen spelen (bv. DTM 3), maar dit moet zeker niet op de hoogste kwaliteit.

Ik dacht dus de volgende aanpassingen te doen:
1) DVD-lezer installeren (kost iets rond de €40 zzeker?)
2) 512 MB RAM bijsteken (prijs, merk?)
3) Een nieuwe grafische kaart steken. Hierbij heb ik vooral raad nodig want ik heb geen idee wat goed genoeg zou zijn voor wat hij ermee wil doen. (niet overdreven duur natuurlijk)

Zouden deze aanpassingen volstaan en geef dus ook raad naar wat ik zou kunnen kopen.

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
1) rond de 40 à 50 idd
2) merk maakt niet echt veel uit, let er wel op voor beste prestaties dat de CAS van beide latjes overeenkomt.
3) AGP : 6800GS / GT (GT zal wel tweedehands zijn denkek, niet echt eenvoudig meer te vinden, hoewel het nog mogelijk is ergens als je heel goed zoekt...) : heb zelf tijdje ne GT gehad, en was er supertevreden over

RealFlub

Legacy Member
ik zou 6600GT nemen, want em eeft nie al te zware processor ;)

SF|.MoRPHeuS

Legacy Member
mja, kan em ook doen, ma ik had op die moment zelf ook 'maar' nen 2500+ barton, en da ging toch perfect met die 6800GT. Zoveel verschil tussen mijn cpu en die van hem ?

Davion

Legacy Member
1) Pak direct een writer, een BenQ DW-1650 kost 50€ ofzo, en daar kudne alles mee branden.
2) Corsair DDR400/PC3200 ValueSelect will do (50€)
3) 6600GT of 6800GS moet zeker voldoen.

JackF

Legacy Member
1. BenQ DW-1650 writer of NEC ND-3550 ( 42 euro)
2. Gskill 512 mb DDR PC3200 CL2.5 ( 40 euro)
3. 6600GT of 6800GS zoals Davion aangeeft

Annun

Legacy Member
Bedankt, ik zal al eens gaan zien naar wat ik kan vinden. Meer tips mag altijd.

Bluekes

Legacy Member
6800gs no doubt, ga je nog een pak speelplezier mee hebben.

Annun

Legacy Member
Ju, ik denk just ergens aan: ik ben veregeten te kjiken wa voor voeding hem heeft. Trekt die kaart veel stroom? En produceert hem veel warmte? Alvast al bedankt voor de raad.

Davion

Legacy Member
Tja lol, als we niet weten wat de voeding is weten we niet of ze sterk geneog gaat zijn, veel warmte produceert ze niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan