Annun
Legacy Member
Een vriend van mij heeft mij gevraagd of ik hem kon helpen met zijn PC wat up te graden. Met het inbouwen heb ik geen problemen, maar ik zou graag wat raad willen in verband met welke hardware ik zou kopen.
Zijn config: Athlon XP 2200+, 512 MB DDR SDRAM (nog één slot vrij op moederbord), onboard grafische kaart (geforce 2 MX of iets in dienen aard), vrij AGP slot, onboard geluidskaart en een 2-tal vrije PCI-sloten en een CD-lezer.
Hij wou nieuwe race-games hiermee kunnen spelen (bv. DTM 3), maar dit moet zeker niet op de hoogste kwaliteit.
Ik dacht dus de volgende aanpassingen te doen:
1) DVD-lezer installeren (kost iets rond de €40 zzeker?)
2) 512 MB RAM bijsteken (prijs, merk?)
3) Een nieuwe grafische kaart steken. Hierbij heb ik vooral raad nodig want ik heb geen idee wat goed genoeg zou zijn voor wat hij ermee wil doen. (niet overdreven duur natuurlijk)
Zouden deze aanpassingen volstaan en geef dus ook raad naar wat ik zou kunnen kopen.
Zijn config: Athlon XP 2200+, 512 MB DDR SDRAM (nog één slot vrij op moederbord), onboard grafische kaart (geforce 2 MX of iets in dienen aard), vrij AGP slot, onboard geluidskaart en een 2-tal vrije PCI-sloten en een CD-lezer.
Hij wou nieuwe race-games hiermee kunnen spelen (bv. DTM 3), maar dit moet zeker niet op de hoogste kwaliteit.
Ik dacht dus de volgende aanpassingen te doen:
1) DVD-lezer installeren (kost iets rond de €40 zzeker?)
2) 512 MB RAM bijsteken (prijs, merk?)
3) Een nieuwe grafische kaart steken. Hierbij heb ik vooral raad nodig want ik heb geen idee wat goed genoeg zou zijn voor wat hij ermee wil doen. (niet overdreven duur natuurlijk)
Zouden deze aanpassingen volstaan en geef dus ook raad naar wat ik zou kunnen kopen.
