Archief - Upgrading advies

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nahrtent

Legacy Member
okee titel maakt veel duidelijk denk ik :p
ik heb :
ongeveer 1000 euro
celeron 2.2 Ghz
256 Mb ram
radeon 9250 vpu
80 Gb harde schijfruimte
standaard moederbord
standaard geluidskaart
standaard scherm
standaard toetsenbord
optische muis

nu mogen jullie jullie mening geven over de veranderingen ;)
liefst ook geschatte kostprijs vemelden :D

R.Winters

Legacy Member
ff vragen, prijzen nemen ui Belgische winkels of uit Duitse? (veel mensen kopen in Duitsland, daarmee)
En ook ff waarvoor ge uw pc gebruikt (gamen, multimedie, enz..)

Nahrtent

Legacy Member
gaming natuurlijk, interne temmek nie op mijne pc en ik koop liefst alles in belgie maar ik kan wel onder btw aankopen via mene pa :D

R.Winters

Legacy Member
Processor: AMD Athlon64 X2 3800+ boxed SOCKET 939 €345
Ram: Corsair DDR 1024MB (2 x 512mb) 400Mhz PC3200 ValueSelect € 130,00
Graka: XFX GEFORCE 7800GT 256mb pci-e € 380,00
Moederbord: K8NF-9 SOCKET 939 € 105,00
(uw moederbord is mss wel al goed?)

Totaal: €960, prijzen komen van www.pcwarez.be

Dingen zoals Dvdwriters en dergelijks heb ik nie genomen, zoiets zult ge wel al hebben zeker?
Moest het nie zijn zouk de graka vervangen door een 6600GS/GT en met het geld dat ge dan over hebt het besteden aan een dvdwriter en dan hebt ge nog wat over :)

Nahrtent

Legacy Member
bedankt kga da efkes doorsturen aan ne "vriend vn mi jom te zien wat ij der vn denkt,nieuwe^adviezen en systemen zijn altijd welkom :D

Jense777

Legacy Member
Iets in de zin van:
- ANTEC Sonata II 450W Black 1 x 110 EUR
- NEC 4550 16X WIT DVD-RW 1 x 50 EUR
- NEC DVD Black DV5800 1 x 25 EUR
- CORSAIR 512MB PC3200 HSP 70 EUR x 2 = 140 EUR
- MSI NX6800GS-TD256E 256MB 1 x 250 EUR
- ASUS A8N SLI 1 x 120 EUR
- AMD 3800+ X2 1 x 350 EUR
- HDD hergebruiken

Totaal: +/- 1000 EUR (incl. BTW, excl. montage)
Prijzen zich richtprijzen, dus niet exact.

Howitzer

Legacy Member
Zou je niet beter ineens een 6800GS/GT nemen?
ps: wat is budget?
[EDIT:]Jense was me voor :p
Damn slow quickpost :s

R.Winters

Legacy Member
Howitzer zei:
Zou je niet beter ineens een 6800GS/GT nemen?
ps: wat is budget?
Kheb mijn config aangepast, bij mij kan er nog een 7800GT vanaf. :D
Het budget was €1000

RealFlub

Legacy Member
-kzou ook nieuwe voeding aanraden, want ik denk dat je huidige voeding niet al te zwaar is. (max 300Watt alsk zou moge gokke ;))
- HD eens aan vernieuwing toe? die HD is ook al enkele jaren oud?

AMD ATHLON64 939 3500+ VENICE BOXED SOCKET 939
MSI K8N NEO4-F SOCKET 939
CORSAIR TWINX 1024MB PC3200(2X512MB)
MSI NX7800GT-VT2D256E 256MB PCI-EXPRESS 7800 GT
TAGAN 580W TG580-U22 VOEDING
WESTERN DIGITAL 160GB-JS 8MB SATA300 7200RPM
Totaal: € 987,10

Nahrtent

Legacy Member
HD ? wasdat ? :p kzen Noobken eh :D de voezding is idd niet al te zwaar en het budget mag al iets meer zijn want ik kan zonder BTW aankopen (insrt evil laugh here :evil: :tongue: ) voor de rest had ik zelf gedacht aan een geforce 6800 en nog wat (tzou ook 7800 kunne n zijn ik bedoel die goeie ;) ) een athlon processor en moederbord en een nieuwe kast en voeding, maar vooral nieuw gehuegen en hier twijfel ik tussen 2 giga of 1 giga, processor upgrade zou ook wel welkom zijn maar ik vrees dat die niet meer in budget zal passen ;)

Jense777

Legacy Member
HD = HardDisk

De 'goeie', of beter 'beste' want de 6800's zijn ook lekker, is de 7800GT.

R.Winters

Legacy Member
Sindweller zei:
HD ? wasdat ? :p kzen Noobken eh :D de voezding is idd niet al te zwaar en het budget mag al iets meer zijn want ik kan zonder BTW aankopen (insrt evil laugh here :evil: :tongue: ) voor de rest had ik zelf gedacht aan een geforce 6800 en nog wat (tzou ook 7800 kunne n zijn ik bedoel die goeie ;) ) een athlon processor en moederbord en een nieuwe kast en voeding, maar vooral nieuw gehuegen en hier twijfel ik tussen 2 giga of 1 giga, processor upgrade zou ook wel welkom zijn maar ik vrees dat die niet meer in budget zal passen ;)
- Hd = Harddisk = Harde schijf ;)
- Het verschil tussen een 6600GT en een 7800GTX is toch wel serieus merkbaar (hetzelfde van het prijskaartje) dus zijt daar wel zeker van.
- Geheugen: Blijf bij 1GB, dat is momenteel voldoende, ge gaat 100€ meer betalen voor nog een gig en het verschil is vrij klein, stop die €100 dat uitspaart dan in uw graka of CPU.

Yank

Legacy Member
Naam Aantal +/- Prijs
Chieftec Medium Tower CX-01 Black 420W USB/Firewire 1 + - € 99 Delete
MSI K8N Neo4-F 1 + - € 86.86 Delete
AMD Athlon64 X2 3800+ 64bit Boxed Sckt939 1 + - € 349.96 Delete
NEC 16X DVD -/+rw Dual Layer ND4550 Black 1 + - € 48 Delete
Corsair DDR 1024MB PC 3200 2 + - € 198 Delete
Asus EN7800GT/2DHTV 256MB VIVO/2xDVI-I HDTV 1 + - € 348.98 Delete
Maxtor 200GB 16Mb Sata 7200rpm 1 + - € 91.28 Delete
Verwijderen Bestellen Totaal : € 1222.08 bij forcom.be
Zonder BTW komt dat dus op iets van 1001€

@Winters: een goed jaar geleden was 512mb genoeg, nu kun je daar geen games als BF2, COD2 of FEAR op med-high settings mee draaien. Als je een vrij groot budget hebt, is 2GB zeker een goede keuze.

Davion

Legacy Member
- Antec Sonata II 450W
- MSI K8N Neo4-FI
- AMD A64 X2 3800+
- 2x512Mb Corsair ValueRAM
- GeForce 7800GT
- WD HDD 200GB SATA WD2000JD
- BenQ DW-1640

R.Winters

Legacy Member
Davion zei:
- Antec Sonata II 450W
- MSI K8N Neo4-FI
- AMD A64 X2 3800+
- 2x512Mb Corsair ValueRAM
- GeForce 7800GT
- WD HDD 200GB SATA WD2000JD
- BenQ DW-1640
Yuppaa, I second this one ;) :niceone:

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Als je zonder BTW kan kopen dan is Yankee's systeem wel iets beter. Voeding zal wel voldoende power geven voor alles te trekken.
Davions config is iets minder krachtig maar buiten een andere case en minder RAM zie ik geen verschil.

I second Yankee's one ;) :niceone:

dawN_-

Legacy Member
Yankee zei:
@Winters: een goed jaar geleden was 512mb genoeg, nu kun je daar geen games als BF2, COD2 of FEAR op med-high settings mee draaien. Als je een vrij groot budget hebt, is 2GB zeker een goede keuze.

dit is wat sommige mensen nog maar durven ontkennen.
ik kan niet eens fear op max detail spelen omdat men 1GB ram et ni kan trekken.
ik denk toch wel dak genoeg grafische power in huis heb voor het spel op max te draaien dus daaraan zal het ni liggen dus is 2GB echt wel geen overbodige luxe voor de nieuwte games op max detail en AA en AF te spelen.

Yankee's sys is zalig :D
zou zeker die nemen moest ik van u zijn ;)

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Idd, 1gig is tegenwoordig het minimum.
Sinds een maand of 2 is 2GB ook zeker geen overbodige luxe nie meer. Zeker niet om de huidige zware games goed te kunnen spelen.

RealFlub

Legacy Member
idd, net zoals Dawn zegt, want 6800GT's in sli verslaan een 7800GT(X)?
en em komt nie echt goed toe met 1024MB.
1024MB is een must. 4GB is overkill. zo is het beste voor 2GB te kopen (best 2x1024MB)

R.Winters

Legacy Member
RealRoot zei:
idd, net zoals Dawn zegt, want 6800GT's in sli verslaan een 7800GT(X)?
In SLI verslaan ze de 7800GTX ja, maar het verschil is echt serieus klein, dat em zelf beter ziet wat em doet, als em nu ne GT(X) koopt kan em later er ene bij zetten.
Maar omdat er maar weinig games zijn die effectief die SLI gebruiken, vind ik het voor de moment wa onnodig, kzou voor de single 7800GT(X) gaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan