Archief - Versterker, of iets anders ...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thorens

Legacy Member
Zolang je er dan ook niet te zware (laag rendement, laag ohmage, ...) luidsprekers aan gaat hangen, gaat die het niet te moeilijk hebben. Ik denk dat met uw luidsprekers geen probleem moet zijn, want vroeger waren ze veel minder watt-vreters dan nu :)

Box

Legacy Member
Mja, probleem is dat ik geen info over mijn luidsprekers heb.
Ik weet dat het Cannon-TLS model 822 zijn, maar daarover is niks te vinden. Ik weet alleen dat die firma bankroet gegaan is :) Jullie een idee waar ge daaromtrent iets zou kunnen vinden?
De iets hogere modellen heb ik wel een en ander over gevonden, en daar lijken mensen algemeen zeer tevreden over te zijn...

Ik heb trouwens vandaag al eens deftige luidspreker kabels gekocht... Dat maakt ook al geen klein beetje verschil tov die brol die eerder gebruikte. Ik kon mijn oren echt niet geloven toen ik die dingen aansloot!

jeroenvde

Legacy Member
Ik heb hier thuis 2 oude versterkers van 1970 ongeveer. 1 Sansui en 1 Marantz model 2238B. gekocht voor 50€ die laatste :) in een 2de hands winkel van hifi. als ge er zo eentje op de kop kunt tikken, dan een beetje opkuisen, kabels binnenin wat dikker maken (zat 1mm² draad in :p) dan hebt ge een heeeeel goeie versterker. Als ge die moest vergelijken qua geluidskwaliteit dan kost u dat tegenwoordig idd +-600€ :)
En denken dat deze mij maar rond de 60€ in totaal heeft gekost :p
Dit even ter zijde ;)

Grtz
JVDE

Box

Legacy Member
Ik heb er eens de handleiding van het ketentje dat ik nu als versterker gebruik bijgehaald. Dat ding heeft 2 x 15W output bij 6 ohm.
Ben ik dan verkeerd om er van uit te gaan dat 2 x 30W bij 8 ohm toch al een hele verbetering gaat zijn (ik ben toch 90% zeker dat mijn luidspreker op 8 ohm werken)?

Ondertussen is trouwens mijn interesse voor deze versterker die Thorens al eerder voorstelde enorm toegenomen. Ik vind hem echt wel schoon en hij blijkt lang niet slecht te zijn. Maar, hoeveel denken jullie is dat ding nog waard?

jeroenvde

Legacy Member
Die 2250B is een BOM!:love:
Zoals ik al zij heb ik een 2238B http://www.classicaudio.com/value/mz/2238B.jpg , enkele modellen lichter dus. Maar het geluid is echt prachtig! Met zeer diepe bass!:D
Let wel op, omdat hij niet meer van de jongste is kan het heel goed zijn dat de potentiometers, schakelaartjes, ... wat slecht contact maken binnenin, wat zorgt voor lichtjes gekraak door je luidsprekers. Aan die schakelaartjes kan je nog redelijk goed aangeraken. Maar aan die potentiometers:naughty: Maarja een beetje contactspray doet ook wonderen:) Maar deze ziet er nog in zeer goede staat uit.:applause:

ComputerVISTA

Legacy Member
Die schakelaartjes en potmeters maken geen slecht contact alleen kan er al wat vuil en stof tussen komen, wat contact spray en das in orde of je knop een 100 keer over en weer draaien en dat euvel is van de baan.

BTW: die recievers zijn van midden jaren 70 toen er nog goed materiaal gemaakt werd voor aanvaardbare prijzen!

Box

Legacy Member
En hoeveel is, denken jullie, nog aanvaardbaar om daarvoor te geven?
Hij vraagt nu 250€ ...

Thorens

Legacy Member
Als ge ziet wat ge tegenwoordig voor €250 hebt ... hoogstens die PM-4001 van Marantz. Goede versterker, maar niet direct iets om over naar huis te schrijven in termen van kracht en uithoudingsvermogen ;) Die 2250 daarentegen ;)

Yo-Han

Legacy Member
ik zou voor een 2de hands vintage gaan van luxman of marantz
...weet een revox staan,maar die kost 500€
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan