Archief - VGA kaart keuze

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FEW

Legacy Member
ma tegen dan zijn er weer nieuwe high end kaarten met nieuwere technologien. dus dan is uwe high end verouderd (kijk naar directx 10 bijvoorbeeld).
ge kunt beter ieder jaar nieuwe midrange kopen, dan elke 2jaar high end. dat heb ik geleerd van mijn 6800gt! :)

maja, midrange is wel een pak trager als die xtx of 7950.
ik zou voor de 7950 gaan :)

n0sTRa

Legacy Member
Koeling zal wel in veel gevallen probleem zijn denk ik met die x2. Je zit beetje vast aan stock koeler, geenen phase nog minder DI, wc blokjes gaan mss uit komen die passen of zijn al uit, dunno. Geef mij maar die twee 1900xtx'jes :d

Witte

Legacy Member
Als geld geen isue is neem dan crossfire. Hoewel ik zelf liever nvidia kaarten heb kun je met de 7950 niet echt veel benchfun hebben. Aircooling en voila, da ist.

SMa

Legacy Member
Als geld geen issue is, waarom dan niet 2x 7950X2? :D
Er bestaat wel een waterkoeling voor, maar die is in allu. En veel andere alternatieven bestaan er voorlopig nog niet.

@brechtvm
De 7950X2 zal wel nog een tijd snel blijven, maar tegen dat er dan een 2de zou bijgeplaatst worden zal die hoogstwaarschijnlijk al veroudert zijn voor de nieuwe 3D Mark en dergelijke.
Dan neem je imo beter 2x X1900XTX, die kun je tenminste koelen zoals je zelf wilt.

Yank

Legacy Member
SMa zei:
Als geld geen issue is, waarom dan niet 2x 7950X2? :D
Er bestaat wel een waterkoeling voor, maar die is in allu. En veel andere alternatieven bestaan er voorlopig nog niet.
- moeilijk te koelen
- drivers moeilijk te vinden, zeker voor non-nvidia chipsets
- quad sli is (nog) niet bepaald wat het moet zijn als ik kijk naar resultaten van guru3d: http://www.guru3d.com/article/Videocards/353/15 (lees ook te tekst boven het grafiekje)

piotke

Legacy Member
Quad SLI gaat nog niet. Er zijn modded drivers, maar zijn nog onder NDA en dat zal nog lang zo blijven. Ze zijn nog niet gelekt voor de 79xx reeks.

EN een kaartje kopen met upgrade potentieel ? Alsi k iets anders wil sjot ik alles buiten en alles nieuw kopen. Geen gekoefel daarmee.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan