Archief - Videokaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arades

Legacy Member
Ik ben op zoek naar een nieuwe grafische kaart want mijn GeForce FX 5200 kan de huidige games niet meer trekken. Dus heb ik links en rechts rond gekeken maar veel wijzer word ik er niet van :s

Dus vraag ik jullie hulp, wat raden jullie mij aan? Ik wil maximaal rond de 400€ spenderen en moet er natuurlijk een hele tijd mee toekomen. Sorry als dit topic al ergens bestaat. Bedankt alvast

saikoboarder

Legacy Member
geeft eerst de rest van je specs eens.
ik zou een 6800GS op agp aanraden maar op een 1.5 ghz processor heeft dat weinig zin.

neomitochondria

Legacy Member
eerst even specs weten want als je 1.5 ghz hebt zal een radeon 9800 pro het maximum zijn die je maar kan hebben. een x850 xt is voor het moment de zwaarste agp kaart die er is en te vinden is voor 300-350 euro. maar eerst even specs plz:)

smason

Legacy Member
7800GS is snelste AGP-kaart, performance zou rond die van de 7800GT liggen

Maar rest van je systeemspecs is idd noodzakelijk om advies te kunnen geven.

Dakantochnie

Legacy Member
De 7800GS is al wel verkrijgbaar, maar dat wordt de vervanger van de 6800GT en de 6800 Ultra.
Er is dus weldegelijk een zeer groot snelheidsverschil tussen de 7800GS en de 7800GT.
Koop je een 6800GS (of een tweedehands 6800GT, dat is toch bijna hetzelfde), die is maar een klein beetje trager dan de way overpriced 7800GS.

De 7800GT komt niet meer uit op AGP.

R.Winters

Legacy Member
Zal probably weer serieus overpriced zijn zoals met al die nieuwe kaarten ;)
Zou ook voor de 6800GS gaan, ma we moeten wel uw andere specs weten anders zit het erin als ge een cpu bottleneck gaat creeren.

007neok007

Legacy Member
Waar vindt je eigenlijk zo rond de buurt van mechelen, (ook aarschot, leuven,..) een 6800gs in agp. Heb hier bij computerwinkels ze allemaal afgegaan en ik vind er geen één... (in die buurt hé)

R.Winters

Legacy Member
007neok007 zei:
Waar vindt je eigenlijk zo rond de buurt van mechelen, (ook aarschot, leuven,..) een 6800gs in agp. Heb hier bij computerwinkels ze allemaal afgegaan en ik vind er geen één... (in die buurt hé)
Kunt mss via internet bestellen? Sites genoeg?

Dakantochnie

Legacy Member
9800pro of 6600GT, veel sneller gaat geen winst meer opleveren.

Arades

Legacy Member
Gaat dit dan veel verbetering zijn met mijn FX5200? Want kga geen kaartje kopen waar ik in principe geen verbetering mee heb. Dan kan ik beter een volledig nieuw systeem kopen. Sorry voor de domme vragen maar ik ken echt niks van hardware toestanden.

Dakantochnie

Legacy Member
Phille023 zei:
Gaat dit dan veel verbetering zijn met mijn FX5200? Want kga geen kaartje kopen waar ik in principe geen verbetering mee heb. Dan kan ik beter een volledig nieuw systeem kopen. Sorry voor de domme vragen maar ik ken echt niks van hardware toestanden.
Het gaat een immense verbetering zijn hoor, minstens 4 keer zo snel, maar niet sneller meer gaan dan die 6600GT of 9800pro, want daarvoor is je cpu te traag.

Arades

Legacy Member
Goed, dan ga ik voor de ATI Radeon 9800PRO met 256MB. Moet ik mij dan ook een nieuwe voeding aanschaffen?

Dakantochnie

Legacy Member
Phille023 zei:
Goed, dan ga ik voor de ATI Radeon 9800PRO met 256MB. Moet ik mij dan ook een nieuwe voeding aanschaffen?

Nieuwe voeding...dat kan, dat merk je meteen (pc zal niet opstarten).

devil

Legacy Member
ik zou in u geval een beetje langer sparen end an een cpu en graka kopen.
en ik zou toch een graka in de 6000 reeks pakken .

smason

Legacy Member
Phille023 zei:
Goed, dan ga ik voor de ATI Radeon 9800PRO met 256MB. Moet ik mij dan ook een nieuwe voeding aanschaffen?

dat ligt er natuurlijk aan wat je voor die 9800pro gaat betalen?

256mb is de meerprijs die er normaalgezien voor gevraagd wordt op de 128mb versie niet waard imo

Davion

Legacy Member
Idd, een 9800PRO met 128Mb is meer dan genoeg.

Hoeveel betaal je die? en ook nog, de voeding kan een PC dikwijls trekken, maar aps als em stressed is moet ze werken en zie je of je voeding sterk genoeg is, zeg daarom eens het type voeding je nu hebt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan