Archief - videokaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kb3n

Legacy Member
Ik zoek dus een videokaartje om mijn GEFORCE 2 Titanium te vervange (nogal een oude kaartje :p en maakt verschrikkelijk veel lawaai).
Aangezien ik van plan ben om volgend jaar nieuwe pc te kopen na mijn vakantie werk wil ik nu ook niet een te dure videokaart kopen dus ik dacht aan een 50 à 60 € zodat ik mijn games nog een beetje deftig kan draaien.

Alvast bedankt.

edit: Het moet wel een kaart zijn die ik digitaal kan aansluiten op men tft.

RealFlub

Legacy Member
ga u de plaatselijke pc-shop binnen en koop er een kaartje van 30€ ofzo.. tzal toch al teminsten een verdubbeling van prestatie zijn ;)

--jeanke--

Legacy Member
Ik heb den x300se in deze pc zitten, en ik heb al cod2, css, hl2, wow, quake4 ea gedraaid op dit systeem.
Die kaart (als ze nog te verkrijgen is bij je plaatselijk pcboer )zal wel in je prijscategorie zitten.

Davion

Legacy Member
Pak nen GeForce 6200 ofzo, vinde voor 50€ en is beter dan die X300SE zen.

kb3n

Legacy Member
Verdere gegevens van de pc:

xp 2400+
512 SD ram
Msi k7t turbo ofzoiets

Ik twijfel tussen volgende kaartjes:

XFX GEFORCE AGP 6200 128MB TV-OUT/DVI RETAIL € 50.00
XFX GEFORCE AGP 6800Xtreme 256Mb € 175.00
Sapphire AGP ATI 9600XT 256Mb € 80.00

Langs de ene kant is mijn systeem uiteraard vrij oud, mits wij hier thuis nog een nieuwer systeem hebben zal dit ook niet echt verandert worden. Dus mobo, ram en cpu zullen normaliter blijven... op de forums hier per opbod gaan die ddr mobotjes voor 35-40 weg, ddr ram ook vrij duur, dus kan je uiteindelijk bijna nieuwe stuff gaan kopen en is het de moeite niet om te upgraden naar een vergelijkbare setup met ddr ram ipv sdram.

Doordat het vrij antiek spul is, en een 6200 weinig kost lijkt met dat wel een goede optie. Verschil met een geforce 2 ti 64ddr moet toch groot zijn of niet ?

Is de 6800Xtreme de meerprijs waard voor dit systeem? Uiteraard zal deze kaart niet volledig tot zijn recht komen, maar misschien preseert deze wel pakken beter als de 6200 en zorgt deze ervoor dat ik nog wel een tijdje langer iets of wat deftig kan gamen op deze setup.

De 9600xt is zowat een twijfelgeval... is 30€ duurder dan de 6200 en voor zover ik kan lezen eigenlijk niet veel beter. Dus slechte optie?

Een 9800pro hier op de kop tikken zou wel mooi zijn. Probleem is dat ik ze wel vrij snel nodig heb en deze kaart hier voor toch nog vrij veel geld verkocht wordt. + moet je nog geluk hebben met je bod en dat constant opvolgen.

Soit ... wat gaat het worden ? Zegt u het maar :crazy:

grtz

Black911

Legacy Member
als ge het nog heel ff kunt verdragen, dan zou ik gaan voor een 9600xt
de dx10 kaartjes zullen immers geen jaar meer op zich laten wachten
+ ge zit nog met AGP poort, wat totaal ni toekomstgericht is, dus waarom investeren in een kaart van 175€ ?
best nog ff afwachten en dan volledig overschakelen...

RealFlub

Legacy Member
90€ voor een 9600XT is z'n geld niet waard..

kzou voor de 6200 gaan ;)

Ovidius

Legacy Member
Ik zou ook voor die nvidia 6200 gaan.

Nog veel (game)plezier ermee dan hè..

vinnieman

Legacy Member
jep, mijn verstand zegt ook 6200... dan hebt ge 100 euro over (virtueel dan he :p ) om te investeren in uw volgende pc!

veel plezier
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan