Archief - welke game pc?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PineMangoes

Legacy Member
Flame me zo hard je wil, ik blijf erbij. Een x1800 xt (zeker die met 512 MB) is momenteel een betere keuze dan een 7900 GT. Prestaties min of meer gelijk (ze winnen +/- elk om de beurt), maar de x1800 heeft AVIVO (vree handig), kan HDR + AA draaien en performance van de ATi kaarten verhoogt met iedere driver update opnieuw. For the record, ik draai zelf een 7800 GS in m'n rig, dus niet bepaald een ATi fanboy...

Davion

Legacy Member
- AVIVO, hoeveel keer gade da nodig hebben? 1x op de levensduur van de graka?
- HDR+AA gaat met nVidia ook onder bepaalde omstandigheden en dan NOG, als ge op 1280x960 en groter werkt met Full Details en HDR, dan hebde niet echt veel meer AA nodig zenne.
- De drivers van nVidia zijn een pakje beter hoor, ATi concentreert zich altijd eerst op performance in benches, nVidia meer op games.

RealFlub

Legacy Member
PineMangoes zei:
Flame me zo hard je wil, ik blijf erbij. Een x1800 xt (zeker die met 512 MB) is momenteel een betere keuze dan een 7900 GT. Prestaties min of meer gelijk (ze winnen +/- elk om de beurt), maar de x1800 heeft AVIVO (vree handig), kan HDR + AA draaien en performance van de ATi kaarten verhoogt met iedere driver update opnieuw. For the record, ik draai zelf een 7800 GS in m'n rig, dus niet bepaald een ATi fanboy...

hier het bewijs : dit hier

de 7900GT is een stuk minder krachtig dan de 1900XT
maar de X1800 serie was nu ook niet echt denderend goed moet ik zeggen.

murrey

Legacy Member
der is gemiddeld in elke spel 20fps verschil tussen de 7900GT en X1900XT met AA enabled.
dnno eh maar dat is die 150€ wel waard vind ik.
er ook nog eens bij te nemen dat bijna elke X1900XT naar XTX te brengen is.

maar de X1800 serie was nu ook niet echt denderend goed moet ik zeggen.
idd ...

realta

Legacy Member
Ik ben het hier zowat aant volgen omdat ik zelf aan een nieuwe game pc toe ben!

@ murrey

X2 4200+
G.Skill 2GB ram
Seagate 250GB
Sapphire X1900XT
Antec Sonata 450W
BenQ blabla DVD-rw
MSI K8N Neo4-Fi

totaal: 1435€

zie ik wel zitten! Buiten dat ik mijn Plextor en Audigy2 wel overbreng van mijn oude pc. Vraagje is die Antec Sonata 450W niet wat licht? Heb hier alles zitten in chieftech medium 380 w, nu is mijn vraag: zou ik niet beter gewoon nieuwe voeding kopen. en dan een lichte case op de kop tikken om mijn oude pc terug in te zetten, want die verhuisd dan naar boven voor de kids. Maar voor welke voeding zou ik dan best gaan? en liefst stil ( staat in de woonkamer) Wat GFX kaart betreft ga ik zowiezo voor ATI ivm met korting op dat produkt;)

Ik dank jullie bijvoorbaat

Davion

Legacy Member
- Voeding is normaal goed genoeg (450W), als je echter je kast wilt hergebruiken kan je idd beter een andere kopen, van Antec/Enermax/Tagan van 450W+.
- Met het geld dat je dan uitspaart zou ik gaan voor een X2 4400+.

realta

Legacy Member
Nog klein vraagje, wat kan ik van mijn (oude pc overplaatsen in dit nieuw systeem)

Oudsysteem
Dacht dit bij te houden:

CASE: Chieftec DX-01SI Medium Silver 340W ( wel nieuwe voeding nemen)
Geheugen: 2X 512MB DDR PC3200 400 Mhz MS-Take ( 1024 MB)
HARDDISK: Western Digital 80GB 7200RPM 8m
DVD: LG DVD 16X/48X
DVD/CD-RW Plextor PX-708A
Soundblaster Audigy2
Kan ik dit allemaal Bijhouden?

Gaat weg of gaat in de kid haar pc

CPU: AMD Athlon XP 2600+ FSB 333
Koeling: Artic Cooling Copper Silent 2
MOBO: MSI K7N2G-ILSR Nforce2
VGA: Hercules ATI 9700 PRO 128 MB
Netwerkkaart: D-Link 530 TX PCI 10/100 BaseT
Scherm: IIYama HM704 UCT Diamondtron m2 17” 96 KH

Dit zou ik willen aankopen

AMD64 X2 4400+ DualCore
MSI K8N Neo4 platinum
extra geheugen maar wat?
Voeding maar welke
ASUS X1900XT 512MB
Western Digital ATA WD2000JB 200GB E-IDE 7200RPM 8MB
Is dit een goede keuze?

Dank bijvoorbaat;)

Stre@mus

Legacy Member
Geef die harde schijf en dat geheugen ook maar mee aan dienen andere pc, want voor de harde schijf heb je toch al een andere voorzien en voor het geheugen zou ik 2x1024MB aanraden, want die processor & graka verdienen dat wel.

Geheugen: probeer 2 latjes te zoeken van 1024Mb @ CL2.5, wat ik altijd aanraad zijn de Gskill 1Gb DDR PC3200 CL2.5-3-3-6 (F1-3200PHU1-1GBNS) die kan je krijgen voor 95€ per latje.
En als je daar momenteel het geld niet voor hebt, koop er nu 1tje en later een 2de erbij.

Voeding: Een goeie 500W voeding zal zeker volstaan en uitbreidingsmogelijkheden in de toekomst bieden.
Ik ben een LCPower-fan aangezien deze voedingen prijs-kwali heel goed zijn. Bovendien zijn ze heel stil. Voor een 550W Versie betaal je 40€ (120mm fan) of 50€ (140mm fan)

Davion

Legacy Member
- Dat geheugen en die HDD laat je best in je oude PC zitten.
- Als RAM: die die Stre@mus zegt
- Als voeding, kraad een 500W+ van Antec/Enermax/Tagan aan.
- Kzou een 7900GT pakken (als em te krijgen is)
- Pak een SATA HDD.

realta

Legacy Member
Davion zei:
- Dat geheugen en die HDD laat je best in je oude PC zitten.
- Als RAM: die die Stre@mus zegt
- Als voeding, kraad een 500W+ van Antec/Enermax/Tagan aan.
- Kzou een 7900GT pakken (als em te krijgen is)
- Pak een SATA HDD.
Ja ben er stilaan aan het uitraken:D , Maar voor beeldkaart ga ik toch voor ATI omdat ik daar korting op kan krijgen van 20%
Alvast bedankt voor jullie raad!
Welke cooler zou ik op de cpu zetten, een Zalman of ? Liefst zo stil mogelijk;)

Stre@mus

Legacy Member
Arctic Cooling Freezer64 @ 21€
Stil en een heel goeie koeler.

realta

Legacy Member
Oke hier is het beest:evil:

samengesteld bij de gast waar ik alles ga halen en korting krijg

AMD Athlon 64 X2 S939 4400+ (2.2GHz) 2x1MB (Dual-Core) 504 EUR
Arctic Cooling Freezer64 22 EUR
MSI S939 K8N NEO4-FI (NForce4 Ultra) 99 EUR
Apacer DDRAM 1024MB PC3200 400MHZ 91 EUR 2x is 181 EUR
Sapphire Radeon X1900XT 512MB PCI-X 584.71EUR 495.50EUR -20% = 396 EUR
Western Digital 200GB 7200RPM SATA (8MB CACHE) 97 EUR
Voeding Enermax ELT500AWT 500 Liberty 119 EUR

normaal is het +- 1440 EUR maar 1400 EUR mag ik hem hebben. Hij zei wel dat CPU 4400 nog een prijsdaling zal hebben +- eind van de maand, maar hoeveel wist hij nog niet. Omdat deze korting via via is. Kan ik spijtig genoeg de naam van winkel niet vernoemen ( mijn excuus). Zou ik nog wachten op die prijsdaling? (Wil Oblivion op zijn best zien:cool: haha)

realta

Legacy Member
Vitabis zei:
kunt ge nie beter een n-force 4 moederbord pakken?
Jij hebt gelijk, ik had de verkeerde gekopieerd:doh: MSI S939 K8N NEO4-FI (NForce4 Ultra) 99 EUR deze moest het zijn

realta

Legacy Member
Nieuw probleempje, alé ja probleem, oude pc zit in een midi silver chieftec case. Nu net iemand komen kijken en hij wil voor alles 420 euro geven. Maar dan moet ik wel op zoek naar een nieuwe case. Had deze opt oog Antec TX-1050B-EC Black Smart Power 2.0 500W, zit ineens een voeding in en kost 105 euro. of anders deze maar heeft geen voeding AeroCool ExtremEngine 3T Black No PSU. Maar dat gaat me dus weer wat meer kosten, madame gaat nog :crazy: worden. Maar ja ik heb er voor gewerkt:p

DPL

Legacy Member
Neem die case met voeding maar : zit meteen een voeding bij en is beter voor de gemoedssituatie van het ander geslacht :p

realta

Legacy Member
Nu lees ik wel dat veel software en games probs hebben met Dual Core:(
Is ergens een lijst welke games hier probs mee hebben, en welke games dit al ondersteunen?

Davion

Legacy Member
- Ge pakt best die Antec case idd.
- Das bullshit, ze werken, maar soms heb je een extra patchje nodig ofzo, maar Microsoft voorziet die op de site van WindowsUpdate, en ook de AMD DualCore Driver installeren :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan