Archief - Welke GPS-Pda

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

thugangel

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik ben dus van plan om een gps-pda te kopen. Maar omwille van de vele mogelijkheden ( en newbie op pda gebied ) kom ik hier eens vragen welke jullie aanbevelen.
De vereiste:
-> Gps (ingebouwd) = must.
-> Wifi = must.
-> Mag niet 'TE' groot zijn. ( een 3,5" scherm? )

budget: rond 350euro.

Ik had nu een oog op de Mitac Mio P550 (360euro)?
Iemand die hier wat ervaring mee heeft? of enkele andere pda's kan aanbevelen rond men budget?
(liefst een echte winkel en geen webshop + in Belgie )
allesinds bedankt,

Lan

Legacy Member
- Acer N311
- Dell X51V

Hebben bovendien nog een VGA scherm met 4x de resolutie van een gewone PDA. Nadeel: geen gps ingebouwd...
Maar een goede carkit lost dit simpelweg op. Vb. Seido 4850 carkit met Sirf III chipset.

Een mooi overzicht vind je op www.pdashop.be
Heb er zelf al 3x besteld, altijd mooi op tijd en redelijk goede prijzen.

R-evolution™'

Legacy Member
thugangel zei:
Hallo iedereen,

Ik ben dus van plan om een gps-pda te kopen. Maar omwille van de vele mogelijkheden ( en newbie op pda gebied ) kom ik hier eens vragen welke jullie aanbevelen.
De vereiste:
-> Gps (ingebouwd) = must.
-> Wifi = must.
-> Mag niet 'TE' groot zijn. ( een 3,5" scherm? )

budget: rond 350euro.

Ik had nu een oog op de Mitac Mio P550 (360euro)?
Iemand die hier wat ervaring mee heeft? of enkele andere pda's kan aanbevelen rond men budget?
(liefst een echte winkel en geen webshop + in Belgie )
allesinds bedankt,

ingeboude gps = must ==> :naughty:
Er is nog geen 1 pda met een deftig scherm , wifi en ingeboude gps .
Zo'n gps bluetooth blokje is zo klein dat je da echt overal mee heen kan nemen .

Je kan best je budget eens vermelden en wat je ermee wil doen .

Acer n311 zou ik niet nemen , deze heeft 3.8' scherm en niet zo'n geweldige grafische kaart . Ikzelf heb de x51V en die heeft hetzelfde scherm maar een veel betere graka en zelfs daar mochte er betere graphics zijn .

thugangel

Legacy Member
Alvast bedankt voor de reacties.
- Acer N311
- Dell X51V
heb ik juist even bekeken (foto's + specs).
Ze zien er idd wel mooi uit ( specs = inorde, enkel de ingebouwde gps dan).
Zo'n externe gps heeft dat dan nog wel een fatsoenlijke verbinding?

En zo een vga scherm, is de kwaliteit echt merkbaar ?

Er is nog geen 1 pda met een deftig scherm , wifi en ingeboude gps .

Welke zijn dan de eventuele nadelen van de mio P550?

Men budget is dus : rond de 350euro.
Wat k ermee wil doen?
ik ga het gewoon gebruiken voor school, als agenda, office, muziek voor de bus, gps (wanneer k eindelijk men rijbewijs + auto heb (momenteel geen zien om nog te leren))

R-evolution™'

Legacy Member
thugangel zei:
Alvast bedankt voor de reacties.
- Acer N311
- Dell X51V
heb ik juist even bekeken (foto's + specs).
Ze zien er idd wel mooi uit ( specs = inorde, enkel de ingebouwde gps dan).
Zo'n externe gps heeft dat dan nog wel een fatsoenlijke verbinding?

En zo een vga scherm, is de kwaliteit echt merkbaar ?



Welke zijn dan de eventuele nadelen van de mio P550?

Men budget is dus : rond de 350euro.
Wat k ermee wil doen?
ik ga het gewoon gebruiken voor school, als agenda, office, muziek voor de bus, gps (wanneer k eindelijk men rijbewijs + auto heb (momenteel geen zien om nog te leren))

Ik heb die mio niet direct bekeken omdat ik gewoon bekend ben met mio , ik heb nog nooit zo'n grote brol gehad . Mijn buurvrouw had eerst een asus nu een mio en gaat volgende week trug naar mediamarkt omdat ze een andere wil .

Zo'n externe antenne is meestal beter dan ingeboude . Die externe kan je via bluethoot verbinden met je pda , daardoor kan je de ontvanger op de beste plaats leggen .

Wat ik zou voorstellen :

-acer n311 = 324 euro
-oasis gps ontvanger = 80 euro

Dan heb je een degelijke setup . of indien dit te duur is de acer n50
Acer n310 kan je ook nemen als je geen wlan nodig hebt

*edit* Voor op de bus kan je met je pda ook dvd's kijken etc . Ik doe dat in de auto ook altijd :p
*edit2* Vergeet die films wel maar op een 320x240 scherm , da zuigt wel hard imo . 640x420 scherm is machtig .

thugangel

Legacy Member
R-evolution, bedankt voor de info allesinds.
Weet je misschien ook een winkel in belgië? (Limburg)
waar ik deze:
-acer n311 = 324 euro
-oasis gps ontvanger = 80 euro
kan vinden?
( nog een vraagje: Ik kan elke gps software naar keuze gebruiken? )

R-evolution™'

Legacy Member
thugangel zei:
R-evolution, bedankt voor de info allesinds.
Weet je misschien ook een winkel in belgië? (Limburg)
waar ik deze:
-acer n311 = 324 euro
-oasis gps ontvanger = 80 euro
kan vinden?
( nog een vraagje: Ik kan elke gps software naar keuze gebruiken? )

Als je in limburg gaat bestellen ga je hem niet voor 324 euro hebbe maar voor minstens 350 .
Bestel hem bij pdashop , ik heb der al een heel aantal pda's bestelt , acer n311 , rx3715 , qtek 9000 , ... Als je hem maandag besteld heb je hem gegarandeerd dinsdag middag bij je thuis .

gps software : 99% van de software , tomtom route66 die gaan er zeker op .
voor gps software pm mij

thugangel

Legacy Member
R-evolution, ben nu aan het overwegen voor de n311. (lees:informatie op aan het zoeken/review's).
Nog een klein vraagje is: of het mogelijk is om te syncen met mac?(normaal wel toch?)

R-evolution™'

Legacy Member
thugangel zei:
R-evolution, ben nu aan het overwegen voor de n311. (lees:informatie op aan het zoeken/review's).
Nog een klein vraagje is: of het mogelijk is om te syncen met mac?(normaal wel toch?)

ik ken geen rotte klote van mac :p maar ik denk et wel
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan