Archief - Welke grafische kaart???

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke kaart moet k nemen voor mn nieuwe laptop


  • Totaal aantal stemmers
    49
  • Opiniepeiling gesloten.

RealFlub

Legacy Member
GENOEG NU, HOU DIT TOPIC NU BEETJE ON-TOPIC GRAAG !!


(niet meer verder op ingaan graag, laten we dit bespreken op IRC, #telenet.hardware ;))

Davion

Legacy Member
ATi's drivers zijn kut sinds ze dat Control Center verplichten aan iedereen, daar is niets goed aan.

En Futuremark? Ik kan der niet aan doen maar die benches vertrouw ik voor geen reet over wat de toekomst zegt.

Stre@mus

Legacy Member
boostah zei:
... en dan durven zeggen da ge geen fanboy zijt, stopt met zo objectief te doen, ge zijt duidelijk altijd aant proberen om nvid der door te krijgen, ...
Denk dat je subjectief bedoeld waar je objectief schreef. Normaal gezien zou 'k mijn daar niets van aantrekken, maar nu ist wel een vrij cruciaal woordje in je betoog.

Ik ben ook een nVidia lover, maar dan deels met het oog op linux ondersteuning. In mijn lappie zit een X700 en ik ben daar ongelooflijk tevreden van, even tevreden als ik ben van mijn 6600GT en 6800Ultra.

Maar, neem benchmark resultaten altijd met een korrel zout. Elke configuratie reageert anders op elk component, en de configuratie die in de benchmark-testen gebruikt worden verschillen 9 kansen op 10 van uw configuratie.

Feit is dat Ati en nVidia concurrenten zijn en dus gaan ze altijd allebei een vergelijkbare kaart op de markt brengen. Wat mijn persoonlijke ervaring is: nVidia is voor dezelfde performantie meestal toch iets goedkoper én nVdia kaarten hebben toch iets sneller betere randcomponenten zitten. Ik heb het dan over de condensatoren, ventilatoren, etc. Maar dat is meer van de fabricant afhankelijk dan van nVidia of Ati.

Conclusie: Als mensen hier advies vragen omtrend een grafische kaart, dan moet men hier stoppen met die Ati vs. nVidia discussie te voeren. Je geeft een aanbeveling en of het uiteindelijk Ati of nVidia wordt, dat is de keus aan de koper zelf, want de prestatie zal +- gelijk zijn.

Aythami

Legacy Member
Stre@mus zei:
Conclusie: Als mensen hier advies vragen omtrend een grafische kaart, dan moet men hier stoppen met die Ati vs. nVidia discussie te voeren. Je geeft een aanbeveling en of het uiteindelijk Ati of nVidia wordt, dat is de keus aan de koper zelf, want de prestatie zal +- gelijk zijn.
Ja da vind k ook
ik wou alleen t verschil wete tss die kaarte
dus alle plusjes en minnetjes
maar na zo'n hevige discussie :P

dan weet k da de prestaties van de kaart afhangen van het spel/programma
bedankt iedereen

deze mag dicht
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan