Archief - Welke HD kiezen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

schopaard

Legacy Member
yo!

Ik ga mij een nieuwe hd aanschaffen.Welke kunnen jullie mij aanraden ik zoek eenevan 200 GB die geschikt is voor te gamen. Ik had graag een 200 Gb diamondmax X10 gehad maar die zou naar schijnt problemen kunnen geven met Nforce 4 chipset. Nu zou ik voor een Hitachi 200 GB T7K gaan (115 euro). Hebben jullie ng een beter alternatief? Maar geen WD Raptors aub.

Thnks in advance!

Catscratch

Legacy Member
DM10 zou ik afraden icm NForce4. Of ge moest uw IDE drivers van nVidia niet installeren. Ook kwam het af en toe eens voor dat BIOS mijn DM10 niet meer zag. Veranderde mijne 2e HD naar primaire met bootdiskerror als gevolg. Ook al zat die HD op de laatste firmware, 'k heb ze vervangen door eentje van WD (16Mb Cache ... 'k geloof niet dat da de raptors zijn). Geen problemen meer.

FoRCe

Legacy Member
Catscratch zei:
DM10 zou ik afraden icm NForce4. Of ge moest uw IDE drivers van nVidia niet installeren. Ook kwam het af en toe eens voor dat BIOS mijn DM10 niet meer zag. Veranderde mijne 2e HD naar primaire met bootdiskerror als gevolg. Ook al zat die HD op de laatste firmware, 'k heb ze vervangen door eentje van WD (16Mb Cache ... 'k geloof niet dat da de raptors zijn). Geen problemen meer.


Hoezo, zijn er dan problemen tussen DM10 (ATA133) en NF4 chipset?
Ik heb hier nog een 120gb maxtor die ik normaal als bootdisk gebruik. Zou die DM10 200gb problemen geven als ik die enkel als data gebruik op de secondary ide?

Davion

Legacy Member
Kan idd ja, datacorruptie enz, ik zou een ander merk pakken voor de zekerheid.

FoRCe

Legacy Member
Davion zei:
Kan idd ja, datacorruptie enz, ik zou een ander merk pakken voor de zekerheid.


probleem is dat ik die schijven al paar jaar heb, kwil die niet zomaar wegdoen
1) teveel verlies qua waarde
2) staat teveel data op

kzal voor zekerheid wat backup nemen, kzal wel zien daarna


tzijn wel ATA schijven eh van mij, ik lees enkel problemen met SATA DM10 schijven, niet ?

edit:

The drives affected are those with model numbers starting with:

# 6V- (DiamondMax 10)

# 6H- (DiamondMax 11)

# 7V- (Maxline III)

# 7H- (MaxLine Pro 500)

FoRCe

Legacy Member
damn, en zou er al een fix hiervoor zijn ?

Welke drivers, bios zou ik dan best installeren voor een Asus A8N SLI-Prem ?

Davion

Legacy Member
- Kgeloof dat de laatste BIOS goed is, en dat ge GEEN nVidia drivers voor de IDE kanalen moogt installeren, voor de rest is het wel goed :), ook zet ge best NCQ af :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan