Archief - XFX 7900GT of 7900GTX

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Goku GTX

Legacy Member
yo,

Had 2 weken geleden 2 MSI7800GT bestelt bij hardwareversand , de volgende week komt het pakket aan met enkel 1 MSI 7800GT en ik had al betaalt. En nu vandaag eindelijk hebbe ze het door gehad dat ze mij maar een hadde gestuurd omdat er nog maar een in stock was. en nu gaan ze mij 290€ terugstorten .

Dus sinds gisteren geloof ik is de 7900 Series uitgekomen en wil ik dus deze gaan halen maar nu heb ik een budget van 500€ en ben ik aant twijfelen , is de 7900GTX veel beter dan de 7900GT en niet alleen door de 512GDDR3

THX

valkeneers

Legacy Member
snap ik het goed dat je dus nu een 7800GT bezit..en een 7900GT of GTX wil aanschaffen om deze in sli te plaatsen?? dat zal dan niet lukken...

de 7900GTX heeft buiten meer geheugen alleen een hogere clocksnelheid nl.: 650/1600 tov 7900GT: 450/1320

en de 7900GTX bezit ook over 1.1ns geheugen terwijl de 7900GT over 1.4ns geheugen beschikt.

maar mijn mening is de 7900GT een interessantere oplossing aangezien de prijs eigenlijk schandalig laag is.:)

Goku GTX

Legacy Member
valkeneers zei:
snap ik het goed dat je dus nu een 7800GT bezit..en een 7900GT of GTX wil aanschaffen om deze in sli te plaatsen?? dat zal dan niet lukken...

de 7900GTX heeft buiten meer geheugen alleen een hogere clocksnelheid nl.: 650/1600 tov 7900GT: 450/1320

en de 7900GTX bezit ook over 1.1ns geheugen terwijl de 7900GT over 1.4ns geheugen beschikt.

maar mijn mening is de 7900GT een interessantere oplossing aangezien de prijs eigenlijk schandalig laag is.:)


ja die prijs is inderdaad laag!!

Maar heb momenteel geen graka want die ene die ik had gekregen was ook nog kapot :angry:

Ja ma mijn broer gaat voor de 7900GT aangezien hij zijn geld ook van die kapotte 7800GT terugkrijgt en dan 50€ bijleggen en na tones de 7900GT halen

En ik ga voor de 7900GTX denk ik :) is ook wel raar aangezien de 7800GTX 512mb GDDr3 680€ kost en de 7900GTX 512GDDR3 520€ :D

THX

Davion

Legacy Member
Op verschillende sites staan reviews.

PCStats, AnandTech, Hard|OCP, etc...

Goku GTX

Legacy Member
thx dudes

maar heb een verschil gezien bij de XFX 7900GT XT en de XFX 7900GT XXX , de XFX 7900GT XT heeft 20 pixelpipelines en de XFX 7900GT XXX heeft er 24 en dat met een prijsverschil van 40€ , zijn die pipelines belangrijK?

Greetz

vinnieman

Legacy Member
ze hebben er allebei 24,

en het kleine verschil is dat de XXX hoger geclockt is
die XT heeft 520/1500 (of eventueel 550/1630) en de XXX-versie 560/1650

Ik heb de XT, en ik denk dat deze de beste is kwa prijs/kwaliteit

valkeneers

Legacy Member
7900 heeft zoiezo 24 pipelines...en een 7900GT-XT bestaat (nog) niet volgens mij...

valkeneers

Legacy Member
vinnieman zei:
ze hebben er allebei 24,

en het kleine verschik is dat de XXX hoger geclockt is
die XT heeft 520/1500 (of eventueel 550/1630) en de XXX-versie 560/1650

Ik heb de XT, en ik denk dat deze de beste is kwa prijs/kwaliteit

ah je bedoelt dan de extreme edition?

vinnieman

Legacy Member
tis dus wel degelijk de extreme versie,

ik zou dan die XXX versie nemen, sneller is altijd beter!:applause:

blind_ripper

Legacy Member
er is een 7900gt van xfx die geclock is op 520/1680 dacht ik deze is soms sneller dan een gewone GTX dus mja kzal eens zien of die hier al binnen zijn :D , anders eens testen

murrey

Legacy Member
maar dan is er de 7900GTX van XFX aan 700/1800 en die kaart is UBERFAST :cool:

blind_ripper

Legacy Member
murrey zei:
maar dan is er de 7900GTX van XFX aan 700/1800 en die kaart is UBERFAST :cool:
zucht fanboy als je al een aar review bekijkt komt de X1900xtx iets boven de 7900GTX uit en zit de snelste GT (xfx clockt op 590core en mem weet ik niet ) snel op zen hielen , morgen anders eens vragen voor een interne test te doen van al die kaarten als het mogelijk is . dan zullen jullie zien wat de beste is !!! btw dees is niet echt de next gen , binnen half jaar is da pas (anders doet ati en nvidia geen winst genoeg als ze alles in eens open smijten )

CTU_Jackbauer

Legacy Member
volgens mij overtreft de XFX 7900GTX XXX de ATI X1900XT Wel wat...

Btw: waarom kost een 7800GTX 512MB GDDR3 680€ en een 7900GTX 512MB GDDR3 500€ , de 7900GTX is toch beter nie :s

greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan