Archief - zoek aanrader dvd brander

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eniac

Legacy Member
CobraX zei:
Gek op de site staan aparte firmwares voor de bulk en de retail versie. Dan vraag ik mij af wat het nut daarvan is.

Me too ;)
Ik vermoed dat ze eerder OEM bedoelen.

Perfect is geen enkele drive. Hij is goed in het lezen van bekraste CDs / DVDs (goede error correction), vrij goed in het kopiëren van beveiligde media. Kwa DVD brandkwaliteit is hij ongeveer hetzelfde als een NEC, maar kwa CD brandkwaliteit ligt hij achter op NEC (althans dat heb ik kunnen opmaken uit de vele posts op cdfreaks).
En als ik het mij goed herinner kan hij ook geen C2 errors lezen (feature is niet aanwezig).

Hij kan wel C2 errors lezen hoor. Ik heb deze gekocht omwille van zijn sublieme DVD-brandkwaliteit (die imho toch nog op iets hoger niveau staat als dat van de NEC's, als ik zowel reviews als forumscans bekijk), zijn goede leescapaciteiten (nog een punt waar de NEC wel het onderspit delft) en het gemak met de firmware.

Ik wil gerust enkele (sublieme) scans op TY media tonen zoals ik nog geen NEC zien schrijven heb.

Trouwens, CD's branden hier toch ook aan zeer deftige kwaliteit, als ik er tenminste nog schrijf. CD images gaan steevast in groepjes op een DVD. Ik schrijf enkel nog heel af en toe een muziekCD.

Kleine edit: http://www.cdfreaks.com/article/226/4
It’s an outstanding CD-Writer, the quality is excellent and most drives can’t keep up with it in terms of quality. BenQ should consider improving CD-R media further as two discs were only supported at 40x. But for CD-RW writing the story is different, it’s fast enough, but the writing quality is very poor and BenQ should improve the CD-RW writing quality – even their own CD-RW media gives very high error levels.

Minder goede CD-RW kwaliteit dus, maar wie gebruikt dat voor langdurige opslag? :)

Yo-Han

Legacy Member
Koop u een plextor dual layer(ide versie) ...kost wel 75€ ,maar ge krijgt er ook geen read en andere errors bij als ge met nero brand..loopwerk van plextors is ook altijd veel beter(steviger)

eniac

Legacy Member
Yo-Han zei:
Koop u een plextor dual layer(ide versie) ...kost wel 75€ ,maar ge krijgt er ook geen read en andere errors bij als ge met nero brand..loopwerk van plextors is ook altijd veel beter(steviger)

De PX-740A (die jij bedoelt) heeft het loopwerk van de BenQ DW-1640 (is gewoon identiek qua hardware). Overgekocht van BenQ, jazeker. Evenals de Sony DRU-810, evenals een Philips, evenals vele andere OEM-merken.

De PX-740A heeft daarnaast firmware die gebaseerd is op stokoude firmware van de DW-1640A.

Dus: koop de Plextor als je geld wil weggooien. De BenQ kost 30 euro minder en is beter.

eniac

Legacy Member
BenQ of NEC, naar ander zou ik niet zoeken. De BenQ is niet overal te vinden en met de NEC doe je ook echt niet verkeerd hoor.

CobraX

Legacy Member
eniac zei:
Hij kan wel C2 errors lezen hoor.

Toch niet. Althans volgens deze review niet:

Unfortunately, the BenQ DW1640 drive cannot report C2 errors, and this is why there is no C2 accuracy reported when we tested CD error correction capabilities (ABEX 721R/726 test discs). On the other hand, caching is supported.

En ook volgens deze review niet:

To see how well BenQ's new drive can read scratched and dirty discs, I used CD Speed's ScanDisc utility to see how many sectors were damaged or unreadable. Unfortunately, since the DW1640 is unable to detect damaged sectors, this is really only a very rough way of testing the drive's error correcting abilities.

Voor de rest een zeer goede DVD writer. Ik sluit mij ook aan bij eniac. NEC of BenQ is the way to go. Plextor is veel te duur en niet meer superieur zoals vroeger ten tijde van de CD writers.

COOLKILLer

Legacy Member
gewoon laatste nieuwe NEC neme (denk dat da de 4550 is)

die zijn lekker snel en goedkoop!

Moloch

Legacy Member
is het verschil tussen de NEC 3550 en 4550 dat de 3550 geen dvd-ram kan branden? voor derest hetzelfde? ben ook aan het uitkijken voor ne dvd writer trouwens

Davion

Legacy Member
DVD-RAM kan geen enkele NEC, de NEC ND4550 is gewoon nog iets nieuwer en op sommige vlakken mss iets sneller dan de ND3550, niettemin zou ik voor de BenQ DW-1650 gaan, toch nog iets beter dan de concurrentie.

Moloch

Legacy Member
Davion zei:
DVD-RAM kan geen enkele NEC, de NEC ND4550 is gewoon nog iets nieuwer en op sommige vlakken mss iets sneller dan de ND3550, niettemin zou ik voor de BenQ DW-1650 gaan, toch nog iets beter dan de concurrentie.

"Our DVD/CD burner ND-4550 is the ideal device to burn your DVD-RAM media at rapid speeds of 5x."

http://www.de.nec.de/productdetail.php/id/1355

niet dat ik ram zal gebruiken maja, dvd-r kan em nu ook aan 16x vergeleken met den 3540, maar kzal toch dvd+r gebruiken omdat die -r's naar het schijnt nogal veel problemen opleveren

nuja tzal den NEC 4550 worden denkek :)

devil

Legacy Member
ik dit ook gene goede Plextor DVD+/-R/RW Recorder PX-740A oem Black

70 €

saikoboarder

Legacy Member
als je even de moeite had gedaan om de thread te lezen -->
eniac zei:
De PX-740A (die jij bedoelt) heeft het loopwerk van de BenQ DW-1640 (is gewoon identiek qua hardware). Overgekocht van BenQ, jazeker. Evenals de Sony DRU-810, evenals een Philips, evenals vele andere OEM-merken.

De PX-740A heeft daarnaast firmware die gebaseerd is op stokoude firmware van de DW-1640A.

Dus: koop de Plextor als je geld wil weggooien. De BenQ kost 30 euro minder en is beter.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan