Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
dakantochnie zei:'t Is bijna 2000 jaar oud en 't ligt op één van de belangrijkste pleinen van Rome...
Je moet je dat voorstellen in de tijd van bouwen. Alleen al de enorme efficiëntie waarmee alles georganiseerd werd (de ticketverkoop verliep bijna vlotter dan tegenwoordig met TeleTicket service) en de manier waarop men omging met akoestiek is gewoon subliem om te zien (als je je tegenwoordig verstaanbaar wil maken in een stadium voor 55.000 man dan heb je een paar duizend kilowatt nodig). Akkoord, het heeft veel van z'n glorie verloren (alle zitjes, het dak, de toortsen, een serieus deel buitenmuur, de muurbeschilderingen, enz...), maar zelfs dan nog blijft het mij verbazen.
Het systeem van coulissen, loges, uitschuifbaar dak, liften, werken met bogen, afwatering, enz... Het zat er allemaal in, in die tijd!
Oeps ja, ik heb me gisterennacht wat vergist in nulletjes.Stimpy zei:paar duizend kw is mss overdreven![]()
heb het colosseum nog nooit gezien, maar afgaande op foto's springt het er toch niet uit bij mij
der zulle in china of kweeni waar nog wel sjieke (oude) gebouwen bestaan die minstens even "cool" zijn

Timmie zei:Ge moet het natuurlijk ook wel allemaal in zijn tijdsgeest plaatsen. Zo'n bouwwerk als het colloseum is echt wel een prestatie voor een beschaving van twee decennia geleden.
Op dit moment zijn er inderdaad wel veel imposantere gebouwen en monumenten, maar ik vond het colloseum toch ook wel vrij indrukwekkend.
Nuja, het gaat hier over natuurwonderen... da's een ander paar mouwen natuurlijk![]()
Timmie zei:Ge moet het natuurlijk ook wel allemaal in zijn tijdsgeest plaatsen. Zo'n bouwwerk als het colloseum is echt wel een prestatie voor een beschaving van twee decennia geleden.
Op dit moment zijn er inderdaad wel veel imposantere gebouwen en monumenten, maar ik vond het colloseum toch ook wel vrij indrukwekkend.
Nuja, het gaat hier over natuurwonderen... da's een ander paar mouwen natuurlijk![]()
ik moet nog eens terug naar Rome. Helaas is de stad naast de Romeinse overblijfselen niet zo interessant imo.dakantochnie zei:En kan je ook uitleggen waarom? Je kan toch niet anders dan in bewondering staan voor de architectuur en bouwkunst van zo'n monument?
Het Atomium is 3 keer zo oud en toch impossanter imo.Timmie zei:Zo'n bouwwerk als het colloseum is echt wel een prestatie voor een beschaving van twee decennia geleden.
Reventón zei:Het Atomium is 3 keer zo oud en toch impossanter imo.

Toxic! zei:Ik vind de grootte ontgoochelend en 't is wel héél versleten, had het me imposanter voorgesteld.
pentiumz zei:
pietje666 zei:de watervallen van coo staan er niet tussen![]()