Archief - 9 Volt-radio en 12 volt autobatterij.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skoebiedoe

Legacy Member
zet gewoon een paar diodes in serie.
Over elke diode hebt ge dan een kleine spanningsval (dacht 0,6 volt ).

Myst!Q

Legacy Member
Jort- zei:
zucht, gewoon een NETtransfo van 200V naar 9v kopen.
Veel makkelijker dan zo me al die schakelingskes:)

ZUCHT

Der is echt wel 220V in nen auto te vinden ze :doh:

Jort-

Legacy Member
Myst!Q zei:
ZUCHT

Der is echt wel 220V in nen auto te vinden ze :doh:


Oteb zei:
Ik ben in het bezit van een autobatterij (12 V) en ik wil dat aansluiten op mijn 9 volt-radio.
Is dit mogelijk? Misschien door af te transformeren d.m.v een schakelingske of iets?

alvast bedankt ;)


waar staat er in dat hij deze IN een auto wil gebruiken?:)

koop dan gewoon een autoradio op 12V :D

Oteb

Legacy Member
Het is om mee te doen op kamp. Dus het is nie voor in de auto te gebruiken.
We hebben een autobatterij en ik heb hier een oude radio (9 volt).
Dus dan ga ik mij nie speciaal een nieuwe radio kopen.

i386dx

Legacy Member
Gewoon volgende schakeling gebruiken (gelijkrichting laten vallen uiteraard). Eenvoudig en goedkoop schakelingetje dat perfect werkt.

000033.gif

Yo-Han

Legacy Member
De topic noemt wel 9 V radio EN 12V autobatterij hé,terwijl het niet voor een auto bedoelt is,verwarrend..ik denk dat de batterij nodig is omdat ge in een bosrijk kampterrein zit op kamp he..geen netaansluiting daar

nen 'gewone 'radio op batterijen is simpeler...uw autobatterij gaat ook plat raken hé...moet ge die alweer opladen met andere auto..en ge moet idd al die extra schakeling maken

Jort-

Legacy Member
Oteb zei:
Het is om mee te doen op kamp. Dus het is nie voor in de auto te gebruiken.
We hebben een autobatterij en ik heb hier een oude radio (9 volt).
Dus dan ga ik mij nie speciaal een nieuwe radio kopen.


Myst!Q zei:
ZUCHT

Der is echt wel 220V in nen auto te vinden ze :doh:


merci HE:ironic: dus before you speak;)

Skoebiedoe

Legacy Member
Myst!Q zei:
ZUCHT

Der is echt wel 220V in nen auto te vinden ze :doh:

D'er bestaan wel omvormers voor hee die van 12 Volt naar 220 gaan.
(heb er trouwens zo eentje in den auto gehad.)

Ontopic:
Het is inderdaad zo dat die radio waarschijnlijk niet al te lang gaat spelen(Ik gok op een kleine 6 uurtjes afhankelijk van de batterij) als je de batterij niet bijlaadt.

Myst!Q

Legacy Member
Jort- zei:

Dat ik weet namelijk zeer goed maar daarover gaat deze thread niet dus begin niet te veranderen van onderwerp, je weet maar al te goed dat het over een 12V autobatterij gaat en een 9V radio. Uw antwoord van een transformater voor 220 naar 9 V is dan ook totaal absurd en iemand met een klein beetje verstand weet wel waarom.

Zo een omvormers van 12 V DC naar 220 V AC zijn niet van de goedkoopste en er zijn veel eenvoudiger oplossingen maar dat weet jij waarschijnlijk niet ;) Ik ga zeker mijn excuses niet aanbieden daar ik niet in de fout gegaan ben met mijn reactie ;)
De threadstarter vraagt hier immers niet om de duurste oplossing, mss zou je daar beter eens over nadenken ;)

denkimi

Legacy Member
zou het niet eenvoudiger zijn om u een hoop 9V batterijen aan te schaffen. die kunt ge dan opladen of vervangen indien nodig

L.E.D.

Legacy Member
3 V is mss niet niks, maar rekening houdend dat het een oude radio is moet het volgens mij lukken. Alleen zullen uw casettes mss wa rap lopen :p

Ge moet er alleen voor zorgen dat ge die batterij niet laat leeg lopen. Loodbatterije compleet plat=vuilbak.
PS. Zet er zeker een zekering tussen als je probeer. 5zo eentje voor in den auto, geen huiszekering)

m@rle

Legacy Member
Ik wil niet dom doen ofzo.
maar heb je geen gewoone radio die je met batterijen kan gebruiken.

simpele radio's zijn ook zo duur niet, want op een kamp gaan sukkelen met zo'n dingen.
ik weet niet met welek leeftijd dat kamp is, maar zo effe een auto batterij blootleggen voor je radio kan je niet echt veilig beschouwen.

En zo'n schakeling is niet derect het simpelste, zeker als je niks van eletriciteit kent zou'k er niet aanbegingen (weet niet of je er iets van kent).

ik ken zelf iets van eletric (nog aan't studeren :) ), en ik zou voor de optie van een gewoon radio op batterijen meetenem kiezen.

tot hier mijn nuttige bijdrage

m@rle

Legacy Member
L.E.D. zei:
Mislukt :rofl:

joke he :p
wa is uw probleem he?

:) :D ,
t'is al aangepast, maar het lijk me nog altijd simpelder om een gewoone simpele radio te gerbuiken.

ik schijf 3 a 4 batterij en ze moetten weeral de verkeerd getypte der uithalen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan