Archief - Adres achterhalen via gsm mogelijk?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MilM

Legacy Member
Dr_pimpie zei:
heb nekeer een accident gehad, dacht eerst dat ik niets had maar achteraf gezien bleek men fiets toch wel serieus kapot te zijn, ik had dan gebeld naar de nummer van die madam die mij omver had gereden en die nam niet meer op. Ben dan naar politie geweest en daar hadde die op 2 min uitgevist waar ze woonde en wie ze was, telefoontje was voldoende voor de inspecteur

En was da een gsm nummer ?

Vroeger kon de politie daar alleszins niet gemakkelijk aan.
Ik weet nog een geval van een bommelding waar ze dan wel de info hebben gekregen

jean_005

Legacy Member
Bestaan er ni zo'n sites waar ge een gsm kunt traceren tot op een paar meter nauwkeurig? (Wss wel betalend)

awesome

Legacy Member
jean_005 zei:
Bestaan er ni zo'n sites waar ge een gsm kunt traceren tot op een paar meter nauwkeurig? (Wss wel betalend)
waarschijnlijk wel, maar denk niet da het dan legale sites zullen zijn:)

seb2709

Legacy Member
ok bedankt voor al de reacties :) en ja de flikke erbij hale kwenie, we zien wel hoedat verder loopt en hoe lang ik het kan volhouden, of hoelang hij/zij het kan volhoude :p

Bubba

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
dus met een prepaid kaart kan zelfs de politie / provider niet weten wie ge zijt ofzo? da wist ik nie :p

Natuurlijk niet. Hoe gaan ze immers weten wie je bent?

Een sim kaartje kan je overal halen, net zoals een prepaid kaart. Op geen enkele van die producten word een naam gebonden, laat staan een plaats.

@ jodeman: lees zelf nog is wat je zegt. "...radius van 100m...", trek eens cirkel met radius 100m rond je en zie is hoeveel personen er in die cirkel zitten met een gsm. Stel u eens voor dat dat in een grote stad ofzo gebeurd, happy hunting. En hoe meer platteland je gaat, hoe minder accuraat ze worden.

@ arifiene: pre-paid kaart kopen in de winkel en ze hebben geen bankrekening nmr om na te kijken

bartnijs

Legacy Member
BuBbA zei:
Natuurlijk niet. Hoe gaan ze immers weten wie je bent?

Een sim kaartje kan je overal halen, net zoals een prepaid kaart. Op geen enkele van die producten word een naam gebonden, laat staan een plaats.

@ jodeman: lees zelf nog is wat je zegt. "...radius van 100m...", trek eens cirkel met radius 100m rond je en zie is hoeveel personen er in die cirkel zitten met een gsm. Stel u eens voor dat dat in een grote stad ofzo gebeurd, happy hunting. En hoe meer platteland je gaat, hoe minder accuraat ze worden.

@ arifiene: pre-paid kaart kopen in de winkel en ze hebben geen bankrekening nmr om na te kijken


trek eens 3 cirkels die elkaar overlappen en 1 punt is verbonden op alle 3 cirkels =>lokatie

Moloch

Legacy Member
BuBbA zei:
Natuurlijk niet. Hoe gaan ze immers weten wie je bent?

Een sim kaartje kan je overal halen, net zoals een prepaid kaart. Op geen enkele van die producten word een naam gebonden, laat staan een plaats.

@ jodeman: lees zelf nog is wat je zegt. "...radius van 100m...", trek eens cirkel met radius 100m rond je en zie is hoeveel personen er in die cirkel zitten met een gsm. Stel u eens voor dat dat in een grote stad ofzo gebeurd, happy hunting. En hoe meer platteland je gaat, hoe minder accuraat ze worden.

@ arifiene: pre-paid kaart kopen in de winkel en ze hebben geen bankrekening nmr om na te kijken

natuurlijk wel.. kstond op den bob met ne nest andere gasten (waar ik er een paar van kende), al die gasten hadden prepaid, hun mailbericht op gsm bevatte geen naam what so ever, en toch wist de bob wie zij waren, dus zij ne keer zo naief nie..

nog iets, die 100m, als ze de afstanden tussen de masten controleren, gaat het hem om 1 nummer, en niet alle mensen in diene radius :doh:

mensen denken echt dat ze anoniem zijn in dezen tijd :rofl:

Arifiene

Legacy Member
BuBbA zei:
Natuurlijk niet. Hoe gaan ze immers weten wie je bent?


@ arifiene: pre-paid kaart kopen in de winkel en ze hebben geen bankrekening nmr om na te kijken

da weet ik ook, er stond 'als'...
ik heb indertijd mijn tempo kaart gelinkt aan men bankrekening om gemakkelijker te kunnen herladen.

J3rry

Legacy Member
met behulp van een driehoeks meting kunnen ze de gsm tot op de meter localizeren
maar dat gebeurt alleen in ernstige gevallen zoals een carjacking waar jou gsm nog in de auto ligt dan zouden ze uw auto kunnen opsporen door middel van uw gsm te tracen

er bestaat wel ergens een site als ik me goed herinner waar je je eigen gsm kon traceren maar je moet je op voorhand abboneren & verifieren dat jij de eigenaar bent van dit toestel vb om diefstal van je gsm op te sporen dit werkt niet via telefoon nr maar met fabrieks nummer van de gsm

Sagax

Legacy Member
je kan zijn gsm-nummer blokkeren zodat hij niet meer naar jouw gsm kan bellen of sturen. Ik weet wel niet of het nummer geblokkeerd wordt als hij anoniem belt. en het kost ook extra geld bovenop je gsm-factuur

mss eens bij je base/proximus/mobistar-center binnenstappen en vragen wat ze er eventueel aan kunnen doen?

Bubba

Legacy Member
Moloch zei:
natuurlijk wel.. kstond op den bob met ne nest andere gasten (waar ik er een paar van kende), al die gasten hadden prepaid, hun mailbericht op gsm bevatte geen naam what so ever, en toch wist de bob wie zij waren, dus zij ne keer zo naief nie..

nog iets, die 100m, als ze de afstanden tussen de masten controleren, gaat het hem om 1 nummer, en niet alle mensen in diene radius :doh:

mensen denken echt dat ze anoniem zijn in dezen tijd :rofl:

Jaja tuurlijk. Ik geloof je meteen want jij hebt met ne nest mensen op den bob gestaan... Waw man! :ironic:

Ze mogen zoveel moeite doen als ze willen, ze kunnen met een pre paid kaart nooit u naam achterhalen. Misschien de locatie van het gsm signaal ja, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Toch anoniem dus. ;)

@ j3rry: een wagen is nog een heel verschil dan een persoon. Als je een bepaald type van wagen zoekt stop je gewoon alle wagens van dat type die daar aanwezig zijn. Met mensen is dat al een pak moeilijker.

Exxos

Legacy Member
Laatst ergens gelezen dat men niet alleen achterhaald op telefoonnummer, maar ook via het serienummer/imei/... wat voor nummer het ook mag zijn, dat uniek is per telefoon...

En ja, als je bvb opgepakt wordt voor drugsdelict, dan heb'k het al geweten dat men uw gsm nummers aflaad/copieert. Met een beetje speurwerk en/of medewerking van de betrokkene kan men al vlug links leggen, wie is wie met welke gsm...

Dreetn

Legacy Member
Is er enkele jaren geleden niet iets op het nieuws gekomen, dat je een bepaald sms'je moet zenden naar iemand met het nummer van de persoon die je wilt opsporen, dan krijgt die persoon ook een sms'je om toestemming te geven of te weigeren, zoja dan krijg je opnieuw een sms'je met de ongevere locatie.

Moloch

Legacy Member
BuBbA zei:
Jaja tuurlijk. Ik geloof je meteen want jij hebt met ne nest mensen op den bob gestaan... Waw man! :ironic:

Ze mogen zoveel moeite doen als ze willen, ze kunnen met een pre paid kaart nooit u naam achterhalen. Misschien de locatie van het gsm signaal ja, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Toch anoniem dus. ;)

@ j3rry: een wagen is nog een heel verschil dan een persoon. Als je een bepaald type van wagen zoekt stop je gewoon alle wagens van dat type die daar aanwezig zijn. Met mensen is dat al een pak moeilijker.

met kinders zoals gij kunt ge nie discussieren (is al gebleken uit het belspeltopic), zeker niet als ze nog hunne eigen zever geloven ook :rofl: kom eens vanonder uwe steen uit, en ge zult zien dat er meer gebeurd in de wereld dan in u kamerke

het gaat hem nie over diene bob (doh), het gaat em over hoe zij die gasten hunne naam/adres wisten terwijl ze allemaal prepaid hadden? leg mij da eens uit é sherlock? ma da kunt ge nie é.. ooooo what a surprise :ironic:

ge zijt alleen goe om geflame uit te lokken en mensen proberen te overtuigen dat u leugens waar zijn, maar deftige replys? heeeeeeeel schaars

en nu vliegt ge op den ignore list, dus doe geen moeite om erop te antwoorden, coz frankly, i dont give a sh1t anymore :lol:


@exxos: danku, eindelijk ne deftige reply :)

J3rry

Legacy Member
BuBbA zei:
Ze mogen zoveel moeite doen als ze willen, ze kunnen met een pre paid kaart nooit u naam achterhalen. Misschien de locatie van het gsm signaal ja, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Toch anoniem dus. ;)

@ j3rry: een wagen is nog een heel verschil dan een persoon. Als je een bepaald type van wagen zoekt stop je gewoon alle wagens van dat type die daar aanwezig zijn. Met mensen is dat al een pak moeilijker.

als ze willen achterhalen ze uw adres, en ze hoeven enkel uw gsm op te sporen en hem uit uw zakken komen halen
en gsm met prepaid card is niet zo anoniem dan je denkt
er zijn verschillende manieren om je gsm op te laden
1) via bancontact
2) via telefoon kotje
3) aankoopen van prepaid card

bij nr 1 & 2 kunnen ze je gsm direct linken aan naam & adres
bij nr 3 kunnen ze nagaan of je die prepaid card met een bank kaart betaald is
en de houder ervan opsporen
of de laatste uitgaande gesprekken van die gsm controleren en zo nagaan wie de eigenaar van dit nummer is

bij een brutale carjacking waar de gsm van de eigenaar nog in de auto ligt
zou het veel sneller zijn die gsm in die auto op te sporen in enkele seconden
dan de helft van het verkeer stil te leggen op de verkeerde plaats

het opsporen van een auto of persoon is niet moeilijker het blijft nog altijd hetzelfde principe: de gsm vinden en je hebt de daders

zo hebben ze trouwens 1 van de daders die joe van holsbeek kunnen vinden
door middel zijn gsm op te sporen

.TiTipower

Legacy Member
als je BASEhelp belt dan zijt ge verplicht voor u gegevens door te geven met prepaid. Anders helpen ze u gewoon niet.
Dus als jij een prepaid gekocht hebt, en een papier ingevuld met jou gegevens, of u gegevens op 1 of ander manier hebt doorgegeven, weten die waar je woont ja.

Hebt ge die kaart gewoon ergens in ne winkel gekocht zonder u gegevens door te geven, dan wete ze just geen kloete.

Maar het is enkel mogelijk via de politie die man zijn adres achter te halen, wat in dit geval dus ni zal zijn :) dus sry

Bubba

Legacy Member
Moloch zei:
met kinders zoals gij kunt ge nie discussieren (is al gebleken uit het belspeltopic), zeker niet als ze nog hunne eigen zever geloven ook :rofl: kom eens vanonder uwe steen uit, en ge zult zien dat er meer gebeurd in de wereld dan in u kamerke

het gaat hem nie over diene bob (doh), het gaat em over hoe zij die gasten hunne naam/adres wisten terwijl ze allemaal prepaid hadden? leg mij da eens uit é sherlock? ma da kunt ge nie é.. ooooo what a surprise :ironic:

ge zijt alleen goe om geflame uit te lokken en mensen proberen te overtuigen dat u leugens waar zijn, maar deftige replys? heeeeeeeel schaars

en nu vliegt ge op den ignore list, dus doe geen moeite om erop te antwoorden, coz frankly, i dont give a sh1t anymore :lol:


@exxos: danku, eindelijk ne deftige reply :)

Dank exxos inderdaad maar voor een deftige reply, daar kan jij nog iets van leren. Je begint hier duidelijk weer meteen op de man te spelen en op wat voor een manier dan nog...

Ik zal niet meespelen op uw (lage) niveau, ik zal enkel reageren op wat ik denk dat de essentie is van uw post.

1. Neen, ik kan dat inderdaad niet uitleggen. Kunde gij het?

2. Bij een proces waarbij je nergens een naam ingeeft of achterlaat kan men nooit je naam achterhalen.

Je koopt een sim kaart: geen naam verplicht. Je betaald cash dus ook geen bankrekening. Je koopt een pre paid kaart in dezelfde winkel of eventueel ergens anders, maakt niet uit, en je betaald ook weer cash. Ook hier geen naam verplicht.

Als je dan vervelende telefoontjes doet etc is het voor eender wie onmogelijk om de naam van de gsm houder te weten te komen. Zelfs al heb je de hoogst technologische snufjes, je kan er gewoon niet achter komen.
Iets wat er niet is, kan je ook niet vinden.

@ j3rry: het is zeker mogelijk dat signaal te traceren, ik zal niet beweren dat dat niet zo is. Maar er zijn bepaalde situaties die het toch verschrikkelijk moeilijk maken. Iemand die effectief zo'n zwaar misdrijf pleegt dat ze er zo nauwkeurig achterna gaan kan, als het enkel van de gsm afhangt, blijven ontsnappen. Als ie een beetje slim is tenminste.

AkiMbO

Legacy Member
Bel die dude op met één of andere vaste telefoon of uit en telefooncel, neem een enquete af, en zeg dat em iets gewonnen heeft.
Vraag daarna zijn gegevens voor verdere info of cadeau's toe te sturen.
Ga ernaartoe en mot hem in elkaar, et voila...


:D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan