CyberLama
Legacy Member
Ik zit nu in mijn derde jaar industrieel ingenieur en ik weet nu al dat het studentenleven een tof leventje is, en niet te vergelijken valt met werken.
In mijn studentenclubs zitten ook aardig wat afgestudeerden die nog graag eens afkomen, maar da's altijd miserie. Ze moeten kostbare vakantiedagen opsouperen als ze eens een voormiddagje willen uitslapen, ze hebben een bioritme die hen in slaap laat vallen tegen twee uur 's nachts, ze hebben een hele hoop kosten en en zorgen aan huis, auto... En dat zijn dan nog de soort mensen die nog moeilijk afscheid kunnen nemen van hun studentenleven, je hebt er nog een veel grotere groep die dan al lang samenwoont en misschien al denkt aan kinderen en een lening en heel de bataklan. Dat wil ik momenteel nog zo ver mogelijk van mij af houden.
Ik weet alvast dat ik mijn resterende anderhalf jaar flink zal genieten (en er proberen door te geraken...).
Nugoed, veel hangt ook af van je situatie thuis. Ik kom goed overeen met mijn ouders en zij hebben geen problemen om mijn studies te betalen. In veel gevallen is dit anders en is een tweede opleiding of nog enkele jaartjes thuis blijven wonen terwijl je al werkt helemaal geen optie, wat je dus natuurlijk nogal beperkt in je keuze.
In mijn studentenclubs zitten ook aardig wat afgestudeerden die nog graag eens afkomen, maar da's altijd miserie. Ze moeten kostbare vakantiedagen opsouperen als ze eens een voormiddagje willen uitslapen, ze hebben een bioritme die hen in slaap laat vallen tegen twee uur 's nachts, ze hebben een hele hoop kosten en en zorgen aan huis, auto... En dat zijn dan nog de soort mensen die nog moeilijk afscheid kunnen nemen van hun studentenleven, je hebt er nog een veel grotere groep die dan al lang samenwoont en misschien al denkt aan kinderen en een lening en heel de bataklan. Dat wil ik momenteel nog zo ver mogelijk van mij af houden.
Ik weet alvast dat ik mijn resterende anderhalf jaar flink zal genieten (en er proberen door te geraken...).
Nugoed, veel hangt ook af van je situatie thuis. Ik kom goed overeen met mijn ouders en zij hebben geen problemen om mijn studies te betalen. In veel gevallen is dit anders en is een tweede opleiding of nog enkele jaartjes thuis blijven wonen terwijl je al werkt helemaal geen optie, wat je dus natuurlijk nogal beperkt in je keuze.

