Archief - Bonus nachtwerk tov dag? (vakantiewerk)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

.Memphis.

Legacy Member
Hallo,

Ben aan het overwegen om in september een maandje nachtwerk te doen als vakantiejob; maar ben aan het twijfelen omdat je dan wel je vrijdag avond moet opgeven, die mij toch nauw aan het hart ligt. :)

Daarom zou ik eens willen weten als er min of meer een algemene regel bestaat hoeveel je extra verdient door de nacht te doen ipv ploegwerk overdag?

Op het bedrijf waar ik al even gewerkt heb zou ik misschien kunnen teruggaan, en daar kreeg ik 9.4€/u + 0.4€/u bonus voor de namiddagploeg. Zou dus wel handig zijn om te weten als het de moeite is wat je extra verdient 's nachts tov overdag.

(Ja ik zou het misschien direct kunnen weten door naar de personeelsdienst te gaan/bellen en het gewoon te vragen, maar het zou nogal heel onbeleefd zijn om eerst werk te vragen en dan te weigeren als het toch niet zo fantastisch betaalt blijkt te zijn, zeker aangezien de mensen daar geen vreemden zijn voor mij.)

Holy Paladin

Legacy Member
ge werkt toch voor geld? wat is daar dan onbeleefd aan
ne halve euro extra lijkt mij alleszins veel te weinig voor nachtwerk, ma wa weet ik ervan :p

SIO

Legacy Member
dat is een bepaald percentage ma kben vergeten hoeveel, 10% per uur gok ik

hoe dan ook: nachtwerk is ploegenbonus+nachtbonus = veel :p

ik doe elk jaar nachtwerk en heb nog nooit minder als 1700€ verdiend.. wat toch heel mooi is voor vakantiejob he

Aezopp

Legacy Member
SIO zei:
dat is een bepaald percentage ma kben vergeten hoeveel, 10% per uur gok ik

hoe dan ook: nachtwerk is ploegenbonus+nachtbonus = veel :p

ik doe elk jaar nachtwerk en heb nog nooit minder als 1700€ verdiend.. wat toch heel mooi is voor vakantiejob he
Kunde ook gewoon overdag werken hoor. Ik verdiende ook 1700 op 1 maand. Deze keer had ik echter over de 2000 omdat ik 10 uur per dag deed. (gelijk aan 5 weken). Met al die bonussen. Dus ik veronderstel dat dat toch ietsje hoger moet liggen?

GenesisX

Legacy Member
SIO zei:
jup da is juist
Nuja, nog een jaartje wachten tot ik 18 ben en dan nachtwerk. Verdient meer en is aangenamer omdat ik lang kan uitslapen :p

Aezopp zei:
Kunde ook gewoon overdag werken hoor. Ik verdiende ook 1700 op 1 maand. Deze keer had ik echter over de 2000 omdat ik 10 uur per dag deed. (gelijk aan 5 weken). Met al die bonussen. Dus ik veronderstel dat dat toch ietsje hoger moet liggen?
Idd, als 17jarige die dagwerk doet verdien je al zoveel. Zal wel hoger liggen dus.

NapalmBenny.

Legacy Member
De arbeiders bij ons hebben dan een 2 euro per uur meer.

.Memphis.

Legacy Member
Aezopp zei:
Kunde ook gewoon overdag werken hoor. Ik verdiende ook 1700 op 1 maand. Deze keer had ik echter over de 2000 omdat ik 10 uur per dag deed. (gelijk aan 5 weken). Met al die bonussen. Dus ik veronderstel dat dat toch ietsje hoger moet liggen?
De lonen gaan altijd een heel stuk uit mekaar liggen van bedrijf tot bedrijf natuurlijk; kennis van mij is nu vb bij een bedrijf binnen geraakt waar hij 12.5euro per uur vangt voor ploegwerk overdag, als hij er dus 20 daagjes kan blijven werken heeft hij 2000€ binnen, wel heel mooi voor relatief relaxed werk.

Het ideale zou eigenlijk zijn om zondag tot donderdag de nacht te doen, dan heb je de vrijdag en zaterdag om uit te gaan en verdien je toch snel u centen want zondagwerk wordt aan 200% betaald volgens de papieren van dat bedrijf die ik hier heb liggen :D, maar zo'n flexibele regeling zullen ze mij ook wel niet gunnen waarschijnlijk. :p

Als er nog mensen zijn die het verschil kennen tussen dag en nacht op het bedrijf waar je werkt/gewerkt hebt, laat maar horen aub.

SIO

Legacy Member
Aezopp zei:
Kunde ook gewoon overdag werken hoor. Ik verdiende ook 1700 op 1 maand. Deze keer had ik echter over de 2000 omdat ik 10 uur per dag deed. (gelijk aan 5 weken). Met al die bonussen. Dus ik veronderstel dat dat toch ietsje hoger moet liggen?
zou kunnen, doe vandejaar niets wegens 2e zit en stage en geen goesting om dat op te zoeken :)

en ik werk juist heel graag snachts, kga spijt hebben dat ik later ni ga kunne snachts werken: tis kalm op straat, tis fris zodat ge niet staat te bakken binnen en ik heb totaal geen last van mijn bioritme, zal afhangen van persoon tot persoon wel

Dr. Doezel

Legacy Member
.Memphis. zei:
maar ben aan het twijfelen omdat je dan wel je vrijdag avond moet opgeven, die mij toch nauw aan het hart ligt. :)

De nacht van vrijdag op zaterdag moet je wel niet werken he :)

jeroenrams

Legacy Member
Dr. Doezel zei:
De nacht van vrijdag op zaterdag moet je wel niet werken he :)
Toen ik vorig jaar vakantiewerk deed met de nacht moest ik dat toch wel doen...

*Bios*

Legacy Member
hangt egt van bedrijf tot bedrijf af, meestal rond de 15euro/uur

FuLcRuM

Legacy Member
Dr. Doezel zei:
De nacht van vrijdag op zaterdag moet je wel niet werken he :)

Als je een gewone nachtploeg hebt dan moet je van vrijdag op zaterdag wel werken...


Op sommige bedrijven kan je kiezen om op Zondagavond te beginnen zodat je vrijdag niet moet gaan werken.

Misschien is dat een optie.

En hoeveel bonus je krijgt hangt van je CAO / Paritair Commité af; op je contract staat welk dat is.

killgore

Legacy Member
Bij ons is dat 40% (betaald aan 140 dus), ik kon niet dit jaar (ouders wouden niet opstaan en met fiets is het +/- 1u rijden :x), maar dat kwam dus neer op een goei €4 extra :).

SIO

Legacy Member
bij VPK in Erembodegem moet ge ook de vrijdagavond niet werken, daar werkt ge van maandagavond tot donderdagavond en de vrijdag zit de avondploeg gemeng met de nachtploeg, da heeft voordelen (extra lang weekend) en nadelen (vrijdagochtend is da om 6u slapen en om 12u opstaan om tegen 14u te moeten starten)
nog voor de mensen rond Aalst: La Lorraine in Ninove, onregelmatige dagen maar goed betaald (ge kunt bv woensdag en vrijdag thuis zijn maar wel de zaterdag en zondag moeten werken). Der is wel ne ferme bonus voor weekendwerk en nog meer de zondag: daar kreeg ik 40€ start puur omdat ge op zondag werkt.

killgore

Legacy Member
SIO zei:
nog voor de mensen rond Aalst: La Lorraine in Ninove, onregelmatige dagen maar goed betaald (ge kunt bv woensdag en vrijdag thuis zijn maar wel de zaterdag en zondag moeten werken). Der is wel ne ferme bonus voor weekendwerk en nog meer de zondag: daar kreeg ik 40€ start puur omdat ge op zondag werkt.
Delhaize in ninove -> vrij zwaar, maar vreselijk degelijk betaald :) (werk ik nu dus, ga zo dadelijk aan laatste dag beginnen).

Echter: hier is het normaal middag of ochtendwerk, niet std nacht, ma als er genoeg werk is vragen ze u da wel is vo een week.

Fighting Hobbit

Legacy Member
*Bios* zei:
hangt egt van bedrijf tot bedrijf af, meestal rond de 15euro/uur
Daar moest ik twee en half uur voor werken...
heb het daar toch wel twee dgaen volgehouden, derde en laatste dag van mijn interim heb ik niet meer gedaan, want ik ben allergisch voor de batterijen die ik moet inpakken, dat is echt wel balen, nu had ik eens werk...

.Memphis.

Legacy Member
Dr. Doezel zei:
De nacht van vrijdag op zaterdag moet je wel niet werken he :)
is niet overal hetzelfde, en in het bedrijf waar ik zou gaan doen ze dat wel (maandag tot vrijdag), maar kga zeker es vragen als ik van die vrijdag zou kunnen afraken (als ik tenminste beslis van naar daar terug te gaan).

*Bios* zei:
hangt egt van bedrijf tot bedrijf af, meestal rond de 15euro/uur
Genoemde bedragen liggen hier inderdaad ver uit elkaar, maar 15€ lijkt mij wel heel erg veel. Zowat iedereen die ik ken en die vakantiejob in een fabriek doen, krijgen iets van 8-9-10 per uur; kan mij niet echt voorstellen dat de nacht 50% beter betaalt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan