Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 3

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wat is jouw situatie?


  • Totaal aantal stemmers
    110
  • Opiniepeiling gesloten.

KingCunta

Legacy Member
Kheb het gevoel dat het corona gedoe al gedaan is ook al is dat niet zo. Mensen trekken zich er precies al een stuk minder van aan en tword beduidend drukker terug. Ik zie ook 0,0 controle meer.

Bubba

Legacy Member
KingCunta zei:
Kheb het gevoel dat het corona gedoe al gedaan is ook al is dat niet zo. Mensen trekken zich er precies al een stuk minder van aan en tword beduidend drukker terug. Ik zie ook 0,0 controle meer.

Dat is ook logisch hé, meer en meer zaken gaan terug open, dus mensen gaan zich ook terug meer verplaatsen. Dat wil daarom niet zeggen dat die mensen de regels niet volgen.

Bij ons achter is een groot tuincentrum, die zijn sinds zaterdag terug open, dus hoewel het hier de afgelopen weken bijna doods was is er nu terug meer en meer verkeer. Zo raar is dat niet.

Deckard

Legacy Member
Afstand houden in supermarkten is onmogelijk precies. Dit weekend nog maar eens gezien in de Aldi. Vraag mij af hoe ze het gaan doen in andere winkels.

Bubba

Legacy Member
Deckard zei:
Afstand houden in supermarkten is onmogelijk precies. Dit weekend nog maar eens gezien in de Aldi. Vraag mij af hoe ze het gaan doen in andere winkels.

Hier is daar weinig van te merken (Colruyt), iedereen staat netjes op afstand aan te schuiven om binnen te mogen en binnen zit er steeds een kar tussen, de enige momenten dat die 1.5m er niet is is als je iemand voorbijgaat in één van de gangen.

lapino

Legacy Member
Bubba zei:
Dat is ook logisch hé, meer en meer zaken gaan terug open, dus mensen gaan zich ook terug meer verplaatsen. Dat wil daarom niet zeggen dat die mensen de regels niet volgen.

Bij ons achter is een groot tuincentrum, die zijn sinds zaterdag terug open, dus hoewel het hier de afgelopen weken bijna doods was is er nu terug meer en meer verkeer. Zo raar is dat niet.

Heb die beperking voor "essentiële verplaatsingen" nooit begrepen. En idd, nu meer en meer zaken op zijn, hoe gaan ze dat in godsnaam allemaal checken. Ben onderweg naar de brico, de hubo, de bakker, de beenhouwer, de dokter, de apotheek enz...". Zie ook écht het probleem niet in als iemand (alleen) in zijn auto ergens naartoe rijdt. Ja, er zullen altijd onnozelaars zijn die dan de auto/moto nemen om bij vrienden op bezoek te gaan, maar dat doen ze nu ook. Zou eigenlijk logischer zijn dat ze beperking zetten dat je met maximaal 1p in voertuig mag zitten, tenzij het essentiële verplaatsing is. Zo halen ze meteen de vrienden/familiebezoekjes uit, controleer dan auto's met enkel 2 of meer personen en vraag waarom ze met 2 of meer in auto zetten en waarom. Iemand die alleen rijdt, zal dat toch zelden voor zijn plezier doen maar effectief om iets 'essentieel' te doen. Elke winkel die we doen, doen we nu bewust alleen.

Anoniem15

Legacy Member
Sommige werkgevers zijn de crisis precies wel aan het misbruiken. Op het notariaat bij mijn vrouw is het vanaf vandaag weer business as usual, er mogen terug aktes worden verleden dus het werk stapelt weer op. Neemt niet weg dat de notaris nog altijd iedereen deels op werkloosheid zet, maar hen wel bestookt met werk zodat er terug (onbetaalde) overuren zullen moeten geklopt worden.

lapino

Legacy Member
Tja die misbruiken. Zo ken ik een beenhouwer wiens vrouw al jaar en dag is ingeschreven in de zaak terwijl ze letterlijk nog nooit een minuut heeft gewerkt, en die staat nu ook op economische werkloosheid. Lekker geld innen op kas van vadertje staat (en de werkende mens). Wonen dan in villa van 1mio euro...tja.

Pan

Legacy Member
KingCunta zei:
Kheb het gevoel dat het corona gedoe al gedaan is ook al is dat niet zo. Mensen trekken zich er precies al een stuk minder van aan en tword beduidend drukker terug. Ik zie ook 0,0 controle meer.

Heel veel bedrijven zijn terug open, thuiswerkers worden teruggehaald, bouw is terug opgestart... in theorie social distancing etc... in praktijk gaan we simpelweg naar een strikte lockdown.

Politie kan nog amper optreden met al die uitzonderingen en mogelijke uitvluchten, arbeidsinspectie heegt gewoonweg geen mensen,... dus controle is inderdaad beperkt.

Anoniem15

Legacy Member
lapino zei:
Tja die misbruiken. Zo ken ik een beenhouwer wiens vrouw al jaar en dag is ingeschreven in de zaak terwijl ze letterlijk nog nooit een minuut heeft gewerkt, en die staat nu ook op economische werkloosheid. Lekker geld innen op kas van vadertje staat (en de werkende mens). Wonen dan in villa van 1mio euro...tja.

Beste moet nog komen, hoor net dat er werknemers zijn die op hun werkloze dagen van thuis moeten werken....

Bubba

Legacy Member
Kelderke zei:
Sommige werkgevers zijn de crisis precies wel aan het misbruiken. Op het notariaat bij mijn vrouw is het vanaf vandaag weer business as usual, er mogen terug aktes worden verleden dus het werk stapelt weer op. Neemt niet weg dat de notaris nog altijd iedereen deels op werkloosheid zet, maar hen wel bestookt met werk zodat er terug (onbetaalde) overuren zullen moeten geklopt worden.

Waarom zou je die onbetaalde overuren MOETEN doen?

ugar

Legacy Member
Zeer goede cijfers vandaag. Laagste aantal ziekenhuisopnames sinds 20 maart !!!

Maar ik ben er zeker van dat onze onheilsprofeten gaan hameren op 't feit dat het aantal ingenomen ziekenhuisbedden is toegenomen.
Terwijl dat gewoon een gevolg is van een zeer laag aantal ziekenhuisontslagen (en een verdere daling van het aantal ziekenhuisdoden)

JPV

Legacy Member
lapino zei:
Tja die misbruiken. Zo ken ik een beenhouwer wiens vrouw al jaar en dag is ingeschreven in de zaak terwijl ze letterlijk nog nooit een minuut heeft gewerkt, en die staat nu ook op economische werkloosheid. Lekker geld innen op kas van vadertje staat (en de werkende mens). Wonen dan in villa van 1mio euro...tja.

Ik vraag me toch altijd af bij dergelijke verhalen wie er allemaal:
- én de situatie kent van die beenhouwerij (wat vrouw al dan niet doet)
- én de situatie kent van de aangifte tijdelijke werkloosheid

Bovendien zou de beenhouwer dan wel héél dom moeten zijn om haar jarenlang in te schrijven (én dus ook loon te betalen), terwijl er fiscaal véél betere oplossingen zijn.

Funky22

Legacy Member
Stel u voor dat we vakbonden en arbeidsinspectie zouden hebben in Belgie waar je zulke misbruiken kan melden...

JPV

Legacy Member
Kelderke zei:
Beste moet nog komen, hoor net dat er werknemers zijn die op hun werkloze dagen van thuis moeten werken....

Als je niks durft aangeven aan de RVA én slaafs je werkgever volgt...

Van iemand die weinig jobkansen heeft, geloof ik dat nog, uit angst voor verlies van tewerkstelling. Maar de tewerkstellingskansen van je vriendin als notarieel medewerker lijken me groot genoeg om nu even op haar strepen te staan.

KingCunta

Legacy Member
Ja ik weet dat de maatregelen minder strikt zijn geworden, maar kheb het gevoel dat gewoon het gevoel heerst nu van "ah tis gedaan"/"we zijn er bijna vanaf". Misschien is dat alleen mijn gevoel.

Carrion

Legacy Member
KingCunta zei:
Ja ik weet dat de maatregelen minder strikt zijn geworden, maar kheb het gevoel dat gewoon het gevoel heerst nu van "ah tis gedaan"/"we zijn er bijna vanaf". Misschien is dat alleen mijn gevoel.

Mijn gevoel zegt hetzelfde sinds het eerste goede weekend 2 weken geleden maar de cijfers zeggen het tegendeel. Daarom dat we afgaan op cijfers en niet op gevoel zeker :)

Avilowca

Legacy Member
Ik erger mij dood aan de wildgroei aan coronamaatregelen. Nu hebben ze in onze Carrefour een van De twee Broodmachines omgedraaid zodat je niet met twee naast elkaar zou kunnen brood snijden.

Nu kan je dus geen brood met dunne sneden meer snijden want die machine staat omgedraaid.

Weer zo een initiatief van een overijverige manager. Ik krijg er hoofdpijn van.

AreVee

Legacy Member
Cijfers lijken toch beter en beter te worden nu :) . Uiteraard dramatisch voor iedereen die toch nog overlijdt en hun families en vrienden maar als de mensen nu nog even braafjes in hun kot blijven dan lijkt de zomer mij toch op zijn minst deels te kunnen gered worden (zeg ik zonder enige wetenschappelijke kennis).

Nahrtent

Legacy Member
AreVee zei:
als de mensen nu nog even braafjes in hun kot blijven dan lijkt de zomer mij toch op zijn minst deels te kunnen gered worden (zeg ik zonder enige wetenschappelijke kennis).

Haha, vergeet het maar (zeg ik eveneens zonder enige wetenschappelijke kennis).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan