Archief - Corona: Maatregelen, Updates & Algemene Discussie - Deel 6

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Booster

Legacy Member
Single zijn is toch wel zwaar in deze periode.
Ik speel bowling als hobby, maar ja, die zal ook wel dicht zijn vanaf maandag. Dag sociale contacten :(

Carrion

Legacy Member
Brusselse sossen durven geen maatregelen te nemen: geen probleem zegt fils de papa De Croo, ik regel dat wel!

Zeer weinig mensen die zich aan de maatregelen gaan houden, horecazaken het faillissement insturen, etc. Zelfs ik heb iets van “kust ze, ik trek er mij niets van aan”.

nestorius

Legacy Member
Vile zei:
Waarom hamsteren? Op het sluiten van de horeca en het fors beperken van de contacten veranderd er niks hé. Alle winkels blijven gewoon open.
Volgens mijn bronnen die dicht bij de regering staan gaan we vanaf volgende week nog verstrengen en gaan ze vanaf nu ook zaken als wc papier, bloem en choco rantsoeneren. Max nog 1 rol wc papier per man voor 2 weken, 3kg bloem en 1 kleine pot nutella of 2 van den aldi. Dit omdat ze bang zijn dat we deze winter met een tekort zullen komen te zitten. :unsure:

Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

Polle32

Legacy Member
CCatalyst zei:
:naughty: Art 14 Grondwet: Geen straf kan worden ingevoerd of toegepast dan krachtens de wet.

Een MB mag dat allemaal niet doen.

Oh wait...

Sanctionering gebeurt obv wet civiele veiligheid. Das dus een wet.

kimme1975

Legacy Member
Biljart zei:
MVR in de studio.

Van videoconference heeft hij ook nog niet gehoord.
Seffes met zijn chauffeur naar huis of nog naar een meeting.

Goed bezig die man!

En ne vettigen bril op zijn hoofd...

Vile

Legacy Member
Zoals de premier zegt: In vergelijking met de lockdown van maart/april kent iedereen nu wel iemand die besmet is met Covid. En een maandje geen café/restaurant is toch ook het einde van de wereld niet. De economie draait gelukkig nog!!

gamer5

Legacy Member
skrippa nr2 zei:
Wat we nu meemaken is een rechtstreeks gevolg vd Belgische ziekte; laksheid, prutsen, aanmodderen, compromissen die geen oplossingen zijn, geen beslissingen durven nemen tot het kalf verdronken is....

Kustburgemeesters die tijdens de zomer weigerden om groepen van 20,30,40 en meer "Brusselaars" te sanctoneren....
Brusselse burgemeesters die uit schrik om hun kiespubliek te verliezen alles op hun beloop lieten....

En zo zijn we weer vertrokken voor één maand....voorlopig

100% dit

Het ligt er ook vingerdik op wat het grootste probleem is: de scholen. Scholen terug open en het kalf was verdronken. Maar nee, laten we het nog maar eens proberen met de horeca te sluiten en wat regels invoeren die niemand volgt.

Ze zijn ons gewoon aan het voorbereiden op lockdown. Deze shock zal gaan liggen deze week om binnen 2 weken alles toe te doen. En dit terwijl je dit al sinds begin september zag aankomen en er niets gedaan werd tot nu..

Ik sta er telkens stom van wa een randdebielen er wel ni rondlopen in de politiek. Daar moet ge nu toch echt geen competenties voor hebben? Maar bon, is een goede representatie van een groot deel van de samenleving zeker :unsure:

Balsaus

Legacy Member
Vile zei:
Zoals de premier zegt: In vergelijking met de lockdown van maart/april kent iedereen nu wel iemand die besmet is met Covid. En een maandje geen café/restaurant is toch ook het einde van de wereld niet. De economie draait gelukkig nog!!

Besmet wel. Maar besmet met ernstige gevolgen toch niet iedereen (IC of dood), ik althans niet.

Vile

Legacy Member
gamer5 zei:
100% dit

Het ligt er ook vingerdik op wat het grootste probleem is: de scholen. Scholen terug open en het kalf was verdronken. Maar nee, laten we het nog maar eens proberen met de horeca te sluiten en wat regels invoeren die niemand volgt.

Ze zijn ons gewoon aan het voorbereiden op lockdown. Deze shock zal gaan liggen deze week om binnen 2 weken alles toe te doen. En dit terwijl je dit al sinds begin september zag aankomen en er niets gedaan werd tot nu..

Ik sta er telkens stom van wa een randdebielen er wel ni rondlopen in de politiek. Daar moet ge nu toch echt geen competenties voor hebben? Maar bon, is een goede representatie van een groot deel van de samenleving zeker :unsure:

Je kan u altijd kandidaat stellen hé. We leven in een vrij land.

Nina123

Legacy Member
Ligt dat nu aan mij of spreekt De Croo Frans met een Italiaans accent? Hij klinkt een beetje zoals Elio Di Rupo. :p

makila

Legacy Member
gamer5 zei:
En dit terwijl je dit al sinds begin september zag aankomen en er niets gedaan werd tot nu..
Er moest eerst een DAADKRACHTIGE federale regering zijn. Deze was er in september nog niet hé!

nestorius

Legacy Member
gamer5 zei:
100% dit

Het ligt er ook vingerdik op wat het grootste probleem is: de scholen. Scholen terug open en het kalf was verdronken. Maar nee, laten we het nog maar eens proberen met de horeca te sluiten en wat regels invoeren die niemand volgt.

Ze zijn ons gewoon aan het voorbereiden op lockdown. Deze shock zal gaan liggen deze week om binnen 2 weken alles toe te doen. En dit terwijl je dit al sinds begin september zag aankomen en er niets gedaan werd tot nu..

Ik sta er telkens stom van wa een randdebielen er wel ni rondlopen in de politiek. Daar moet ge nu toch echt geen competenties voor hebben? Maar bon, is een goede representatie van een groot deel van de samenleving zeker :unsure:

Zo heeft iedereen wel een zondebok maar niemand kan bewijzen dat die besmettingen effectief uit die groep komt.
Scholen, migranten, jongeren, restaurantgangers, pintelierders, de politiek...
Kies uw groep en laat de verontwaardiging beginnen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

SomeDude

Legacy Member
gamer5 zei:
100% dit

Het ligt er ook vingerdik op wat het grootste probleem is: de scholen. Scholen terug open en het kalf was verdronken. Maar nee, laten we het nog maar eens proberen met de horeca te sluiten en wat regels invoeren die niemand volgt.

Ze zijn ons gewoon aan het voorbereiden op lockdown. Deze shock zal gaan liggen deze week om binnen 2 weken alles toe te doen. En dit terwijl je dit al sinds begin september zag aankomen en er niets gedaan werd tot nu..

Ik sta er telkens stom van wa een randdebielen er wel ni rondlopen in de politiek. Daar moet ge nu toch echt geen competenties voor hebben? Maar bon, is een goede representatie van een groot deel van de samenleving zeker :unsure:

Herfstvakantie is binnen 2 weken he :p

gamer5

Legacy Member
nestorius zei:
Zo heeft iedereen wel een zondebok maar niemand kan bewijzen dat die besmettingen effectief uit die groep komt.
Scholen, migranten, jongeren, restaurantgangers, pintelierders, de politiek...
Kies uw groep en laat de verontwaardiging beginnen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G715FN met Tapatalk

Ik baseer me op cijfers van een land waar ze blijkbaar wel capabel zijn om er achter te komen vanwaar de besmettingen komen. 1/3 van de besmettingen gebeuren in scholen/universiteiten in Frankrijk. Beroepsmisvorming, maar als iemand die werkt in de BI vind ik het onbegrijpelijk dat we dit na 6 maanden nog altijd niet deftig weten. En het toont, want je ziet dat ze maar wat proberen en hopen dat het effect heeft.

{BK}Black Devil

Legacy Member
Vile zei:
Zoals de premier zegt: In vergelijking met de lockdown van maart/april kent iedereen nu wel iemand die besmet is met Covid. En een maandje geen café/restaurant is toch ook het einde van de wereld niet. De economie draait gelukkig nog!!

gelooft gij echt dat die maar een maand gaan toe zijn ?

Oldskooler

Legacy Member
{BK}Black Devil zei:
gelooft gij echt dat die maar een maand gaan toe toe zijn ?

Idd.

Laat straks weer wat losser, de cijfers gaan omhoog terug,...

Een cirkeltje, voor maanden nog. Zeker met de herfst en de winter voor de deur.

[DZM]Gorak

Legacy Member
Restaurants sluiten vind ik toch echt wel zot.
Die mensen hebben het echt al super hun best gedaan om hun zaken met alle matregelen in orde te krijgen en betalen ze terug het gelach.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan