Archief - EDPnet 22 euro goedkoper dan Telenet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Matja

Legacy Member
soms iemand die ervaring heeft met dommel. Heb gezien dat ze nog niet zo lang adsl service aanbieden.
anders zal het edpnet worden denk ik :)

Tae

Legacy Member
Matja zei:
soms iemand die ervaring heeft met dommel. Heb gezien dat ze nog niet zo lang adsl service aanbieden.
anders zal het edpnet worden denk ik :)

Persoonlijk denk ik dat de beste keuze ligt tussen Edpnet en Dommel, ik was ook aan het twijfelen om over te stappen naar Dommel vanweg hun FUP als je over je limiet zit.

Met 1mps download kun je nog prima surfen of alleen nog wat downloaden tegen een redelijke snelheid.

pieterm

Legacy Member
'k Begrijp wel dat velen de prijs van Telenet hoog vinden, maar de service is toch wel goed zeker?

Heb momenteel Telenet Expressnet Plus :

Snelheid ontvangen 6.6 Mbps
Snelheid versturen 512 Kbps
Totaal datavolume 18 GB
Basisvolume ontvangen 15 GB
Basisvolume versturen 3 GB
Aantal mailboxen 8 x 50MB
Website 50 MB
Prijs (incl. BTW) 51.95 euro


Voordien had ik het gewone Telenet-internet abonnement met 10 GB download.

Kijk de Telemeter loopt van 11 januari en momenteel heb ik 2,4GB download en 195MB upload. Nog ruimschoots onder de limieten. Om over te schakelen naar ADSL bijvoorbeeld is het mij allemaal niet waard, omdat wij thuis onze vaste telefoon buiten gegooid hebben.

Matja

Legacy Member
de service van edpnet en dommel is naar wat ik gehoord heb ook zeer goed.

en voor hetzelfde wat jij hebt, maar dan een limiet van 50gig betaal je bij dommel 33€

indien jij zou veranderen zou je dan een abonnement bij belgacom voor de telefoonlijn moete nemen wat uw nog + €6.5 zou kosten. nog steeds heel wat goedkoper als telenet.

maarja, als mama en papa betalen steekt het niet zo nauw he :p

Matja

Legacy Member
Tae zei:
Persoonlijk denk ik dat de beste keuze ligt tussen Edpnet en Dommel, ik was ook aan het twijfelen om over te stappen naar Dommel vanweg hun FUP als je over je limiet zit.

Met 1mps download kun je nog prima surfen of alleen nog wat downloaden tegen een redelijke snelheid.

wel, op de site die iemand hier gegeven heeft heb ik ook gelezen dat speeds en stabiliteit in orde zijn bij dommel, dus zal het mss toch dit worden :)

zaffah

Legacy Member
Matja zei:
wel, op de site die iemand hier gegeven heeft heb ik ook gelezen dat speeds en stabiliteit in orde zijn bij dommel, dus zal het mss toch dit worden :)

Moest ik kunnen zou ik ook zeker voor dommel gaan. Het ziet er een zeer aantrekkelijk abbo uit.

Voor die prijs ben je zeker niet gekloot. Op 1 jaar kan er toch niet zoveel veranderen (als je naar gesch van tn/bgc kijkt). Moest er toch iets veranderen dan stap je terug over he.

Het is trouwens toch een kleinere speler. Die moeten meegaan en zelfs voorzitten op de grotere spelers. Dommel en co kunnen het hun niet zomaar permitteren om klanten te verliezen :)

Tae

Legacy Member
Matja zei:
wel, op de site die iemand hier gegeven heeft heb ik ook gelezen dat speeds en stabiliteit in orde zijn bij dommel, dus zal het mss toch dit worden :)

De reden waarom ik niet voor Dommel heb gekozen is, omdat ik nu namelijk bij Edpnet ben en geen zin heb om een week of misschien langer zonder internet te zitten.

Ook zijn beide abbo's bijna hetzelfde, de een geeft FUP en de andere geeft meer snelheid en heeft nu een nachtarief.

Persoonlijk vind ik deze twee abbo's het beste wat de Vlaamse markt te bieden heeft !

Telenet en Belgacom proberen gewoon hun zakken te vullen met mensen die niet beter weten of geld te veel hebben :)

Natsu

Legacy Member
Heb een gerucht opgevangen dat Telenet mss zijn prijzen zou verlagen .. Maar het is voorlopig een gerucht ..

witte!

Legacy Member
Xtermie zei:
Heb een gerucht opgevangen dat Telenet mss zijn prijzen zou verlagen .. Maar het is voorlopig een gerucht ..

Dan nog 1euro voor 200mb upload :sleep:

Tae

Legacy Member
Xtermie zei:
Heb een gerucht opgevangen dat Telenet mss zijn prijzen zou verlagen .. Maar het is voorlopig een gerucht ..

Dat zal wel niet veel soeps zijn Telenet kennende, misschien nog in jullie nadeel zoals al het geval was !

Robinvv

Legacy Member
Mensen, dommel heb ik nu al meer dan 2 weken, nog geen last van uitval gehad. een echte aanrader, en sneller uploaden, voor minder geld! 50 gb maand verkeer (totaal) € 32.95. mijn keuze is dus al tijd geleden gemaakt :)
ps: smallband is dan nog 1megabit per seconde hé, volgens fup :p

Geurk

Legacy Member
pieterm zei:
'k Begrijp wel dat velen de prijs van Telenet hoog vinden, maar de service is toch wel goed zeker?

Heb momenteel Telenet Expressnet Plus :

Snelheid ontvangen 6.6 Mbps
Snelheid versturen 512 Kbps
Totaal datavolume 18 GB
Basisvolume ontvangen 15 GB
Basisvolume versturen 3 GB
Aantal mailboxen 8 x 50MB
Website 50 MB
Prijs (incl. BTW) 51.95 euro


Voordien had ik het gewone Telenet-internet abonnement met 10 GB download.

Kijk de Telemeter loopt van 11 januari en momenteel heb ik 2,4GB download en 195MB upload. Nog ruimschoots onder de limieten. Om over te schakelen naar ADSL bijvoorbeeld is het mij allemaal niet waard, omdat wij thuis onze vaste telefoon buiten gegooid hebben.


ja ik heb edpnet volgende week en waarom,omdat telenet de payservers blokkeerd en ik per maand 45euro aan telenet betaal voor niks ik zeg je veel geluk met TELENET

A_BELGIAN_DUDE

Legacy Member
Hoe kan je zo goedkoop en vlug mogelijk overschakelen van telenet internet naar edpnet met behoud van de telefoonlijn van telenet?

Geurk

Legacy Member
zal wel moeten want ze blokken alle nieuwgroepen op newsbin.telenet.be hebben ze alles leeg gemaakt die van telenet,wat doet ne mens dan een payserver aanvragen om toch te kunnen downloaden en hops da blokken ze nu ook de smeerlappen nu willen ze ook nog geld van die payservers ,ge moet ni vragen hoe slecht het daar gaat bij telenet.
ik zit met telefoon daar en internet bij telenet maar mijn edpnet is al aangevraagt en volgende week smijt ik alles van telenet buiten.

Geurk

Legacy Member
:applause:
A_BELGIAN_DUDE zei:
Hoe kan je zo goedkoop en vlug mogelijk overschakelen van telenet internet naar edpnet met behoud van de telefoonlijn van telenet?


als je langer dan 1jaar bij telenet bent dan moet je gewoon een brief sturen en binnen de 30dagen sluiten ze af en voor edpnet een discoverie lijn aan vragen en klaar is kees.

kakature

Legacy Member
Asserti zei:
kga edpnet ook wel eens voorstellen aan ons ouders, voor de moment zitten we heel den tijd 5 gieg over onze 15 gieg limiet. Gelukkig zegt scarlet er nx van, zelfs geen smallband, ma we zien het wel aan de factuur.
@Matja, groot gelijk, dat is ook de reden waarom wij bij scarlet zitten en hopelijk binnenkort edpnet. Zo'n kleine providers moet je steunen en daarbij is het nog eens voordeliger voor je portemoné ook.

scarlet:
-mss 1x nen dag downtime gehad op enkele jaren
-hogere limiet
-evensnel
-goedkoper
-100mb webspace
-...
Lol, Scarlet is echt wel overdreven. Ik zit tegen de 60GB iedere maand en we hebben een limiet van 10GB! Kheb nog nooit op smallband gezeten en de prijs blijft iedere maand 30 Euro :wtf:
Ofwel hebben ze geen geld om de limieten te controleren, ofwel kijken ze er gewoon nie naar :p

De snelheid is in het algemeen minder dan Telenet of Belgacom, maar kheb niet te klagen. Upload (30kb/sec max) mocht wel wat rapper imo.

Die 100MB webspace is ook goed meegenomen.

Mr. M

Legacy Member
kakature zei:
Lol, Scarlet is echt wel overdreven. Ik zit tegen de 60GB iedere maand en we hebben een limiet van 10GB! Kheb nog nooit op smallband gezeten en de prijs blijft iedere maand 30 Euro :wtf:
Ofwel hebben ze geen geld om de limieten te controleren, ofwel kijken ze er gewoon nie naar :p

De snelheid is in het algemeen minder dan Telenet of Belgacom, maar kheb niet te klagen. Upload (30kb/sec max) mocht wel wat rapper imo.

Die 100MB webspace is ook goed meegenomen.
bij mij doet scarlet da anders wel ze
ik heb 1 maand gehad da scarlet nog geen limiete controlleerde, da is nu 2 a 2.5 jaar gelede ofzo
ma nu moet ik die limiet naar omhoog zette alleszins elke maand (als k er over ga) of k zit op smallband
en het is per 10 meg 0.01 euro da ge bijbetaald (mijn limiet is trouwens 15 gig)

ben trouwens ook ni echt content meer van scarlet tegewoordig
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan