Archief - Eens besteld = verplicht aan te kopen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EverlastingHate

Legacy Member
Ik ben nu al 2 weken aan het wachten op mijn x-fi xtrememusic, nog altijd niet binnen.

Is nog amper verkrijgbaar :(, en dat voor een standaardkaart.

Het probleem is dat veel winkels niet meer met een stock werken, of een zeer beperkte, en constant afhankelijk zijn van leveringen. Ge moet ook niet verschieten dat daar vanalles kan misgaan.

Koopt ge iets in een pc-winkel, 9 kansen op de 10 moet het eerst besteld worden.

Sephiroth

Legacy Member
forcom zuigt
ik gebruik codima.be of komplett.be nog nooit problemen gehad, en altijd binnen de week geleverd

Furiax

Legacy Member
Kheb ook geen al te goei ervaring met forcom
eerste keer toen ik bij forcom bestelde (deze pc) verliep alles vlot. Toen ik een paar maand later mijn pc wou upgraden ,wa meer ram en een grotere hdd(beide waren volgens de site in voorraad) weer bestelling gedaan. Bevestigingsmail gekregen maar daarna niets meer van gehoord. Na 2 weken dan maar eens gemailed => geen reactie dan maar eens gebeld hoe het zat met mijn bestelling. Ze wisten daar van geen bestelling zeiden ze. Ik mijn bestelling dan maar opnieuw gemaakt wederom kreeg ik bevestigingsmail maar daarna niets meer van gehoord. Toen heb ik zelfs geen moeite meer gedaan om te reageren en gewoon ergens anders besteld. Nooit meer iets van gehoord en da was dan ook de laatste keer dak daar iets besteld heb.
En moesten ze het toch nog opgestuurd hebben dan zou ik degene geweest zijn die niets van een bestelling wist :niceone:

dedex

Legacy Member
Uit eigen ervaring (ben zelf pc-technieker/verkoper/...) weet ik dat de mensen over het algemeen worden behandeld zoals ze zelf iemand behandelen.

Wat bedoel ik daarmee, als jij belt, en heel onvriendelijk bent aan de telefoon, dan zal de persoon die je aan de lijn krijgt 9/10 het zelfde doen.

Ik kan nu niet uit de naam spreken van forcom, heb met deze mensen nog nooit zaken gedaan.

Wat betreft leveringstermijn / hersteltermijn.
Veel mensen denken dat alles zomaar uit de lucht valt, ze hebben geen geduld meer, ze brengen 's morgens een pc binnen en eisen dat die 's avonds al hersteld is (voor ons zijn er ook maar 24u in een dag).
Een pc winkel is volledig afhankelijk van zijn leveranciers. Speciale dingen zoals bepaalde gf, soundkaarten, moederborden zijn soms moeilijk te krijgen.
Hoe komt dit, doordat de 2 grootste distributeurs in België veel van die merken niet doen.
De mensen denken dat dit een standaard product is omdat er op het internet veel over wordt gesproken, maar veel leveranciers bieden die producten dan niet aan, of beschikken maar over een beperkte stock.

Dus mensen, geduld is een schone zaak.

Toveren kan niemand!

Bokskangoeroe

Legacy Member
dedex zei:
Uit eigen ervaring (ben zelf pc-technieker/verkoper/...) weet ik dat de mensen over het algemeen worden behandeld zoals ze zelf iemand behandelen.

Wat bedoel ik daarmee, als jij belt, en heel onvriendelijk bent aan de telefoon, dan zal de persoon die je aan de lijn krijgt 9/10 het zelfde doen.

Ik weet hoe ik mij moet gedragen aan de telefoon, ik deed de laatste jaren op school niets anders dan daarop oefenen + op mijn stage...

dedex zei:
Toveren kan niemand!
Ik verwacht ook geen getover en magie, gewoon een beetje vriendelijkheid, of is dat dan echt teveel gevraagd?

Anyhow, het minste wa ze kunnen doen is hun klanten op de hoogte houden... Als zij garanderen dat de goederen 7 a 8 dagen na bestelling afgehaald kunnen worden en er komt iets tussen, dan is het niet meer dan correct dat ze de koper verwittigen. Als de koper dan na tien dagen belt voor info en vraagt of het mogelijk is om er eventueel een ander kaartje in te steken, dan ga je hem niet afsnauwen als een ongemanierde boer!

Kzal wel wachten tot hij klaar is maar k'zallet hun daar is goe vertelle als'k et ga halen! Toch wel fijn om te zien dat er nog mensen dergelijke ervaring hebben met Forcom

ComputerVISTA

Legacy Member
Moest ge na 3 weken komen zagen Ok, maar na 10 dagen? Kom zeg! En wat die mens u aan de telefoon vertelde is waar, je bent niet hun enige klant.

Bokskangoeroe

Legacy Member
Ik zaag niet omdat het te lang duurt, ik zaag om hun klantonvriendelijkheid en hun onprofessionele aanpak van zaken... Als ze mij op een normale manier hadden ingelicht dan had ik er nooit aan gedacht om op een ander te gaan of om er over te zagen zoals gij zegt.

Als ik een product koop van 1000€ dan wens ik enige klantvriendelijkheid, blijkbaar kunnen ze dat niet leveren, dus ga ik in de toekomst wel ergens anders.

Zonnestraal

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Moest ge na 3 weken komen zagen Ok, maar na 10 dagen? Kom zeg! En wat die mens u aan de telefoon vertelde is waar, je bent niet hun enige klant.

Er is een verschil tussen zagen en om info vragen.
Ook al zijn er grenzen, als verkoper blijf je beleefd.

User_BELGIUM

Legacy Member
VinceFeet zei:
Forcom doet haar best om alles op voorraad te hebben. Indien het product niet op stock is, is de leveringstermijn +/- 4 werkdagen.
De leveringstermijn voor volledige PC’s gebouwd door Forcom is +/- 8 werkdagen.
De betaling is steeds contant, met een cheque of met bankcontact.

12dagen dus
("4 dagen levertremijn kaart + 8 dagen PC-bouw (lol zo lang))

EverlastingHate

Legacy Member
In principe, als ge geen voorschot hebt betaald, tadalalalaltiedoedoe :p, niet verplicht.

ComputerVISTA

Legacy Member
LaVeLLe zei:
Er is een verschil tussen zagen en om info vragen.
Ook al zijn er grenzen, als verkoper blijf je beleefd.

Ja idd, my mistake. Zo een onvriendelijk geval is nooit leuk maar zoals hier iemand zegt horen we maar 1 kant en kan het goed zijn dat hij al even onvriendelijk begon.

Allez dat kunt ge nie weten hé :p

Suicide Monkey

Legacy Member
Een maand terug heb ik ook een bestelling geplaatst voor wat onderdelen bij forcom en ben toen naar ginder geweest nog voor ik een bevestiging had gekregen (na 4 dagen) en het enigste die nog moest binnenkomen was de cpu. Ik heb toen gevraagd of ik geen andere mocht nemen die wel binnen was en die mens heeft dat dan gedaan zonder moeilijk te doen of zo.

simpele duif

Legacy Member
het enige wat je kunt doen is medelijden hebben met zo'n kerelkes

killgore

Legacy Member
damn zeg, kijkt gewoon uw contract na en ge weet het zelf he.

Gelijkaardige situatie gehad bij hcw, bijna 2 maand op boek mogen wachten. Daar waren ze echter wel vriendelijk genoeg :). Zelfs zo vriendelijk om men cadeaubon (die bij afhaling dan al 1.5 maand was vervalle :p) nog te aanvaarden.

killgore

Legacy Member
Math'ke zei:
Het enige wat je moet doen is geduld hebben imo :)

Nee, geduld hebben heeft hier niets mee te maken, die verkoper moet maar vriendelijk genoeg blijven, ik wens toch ook altijd met respect behandeld te worden hoor.

^MystiQ

Legacy Member
killgore zei:
Nee, geduld hebben heeft hier niets mee te maken, die verkoper moet maar vriendelijk genoeg blijven, ik wens toch ook altijd met respect behandeld te worden hoor.

Domme verkopers zullen altijd blijven bestaan, leer daar mee omgaan, overal worden mensen respectloos behandeld, op hun werk, als klant, overal en voor alles heerst er respectloosheid.

Had de threadstarter een beetje geduld gehad dan had hij niet hoeven te bellen om te vragen waar zijn PC blijft en dan had hij ook geen uitkaffering gekregen van de verkoper zelf.

Meer nog, had de threadstarter zijn PC gaan halen in een real time winkel dan had hij nu al zijn PC en had hij hier helemaal niet hoeven te komen zagen ;)

killgore

Legacy Member
Math'ke zei:
Domme verkopers zullen altijd blijven bestaan, leer daar mee omgaan, overal worden mensen respectloos behandeld, op hun werk, als klant, overal en voor alles heerst er respectloosheid

Ik leer daar mee omgaan door die mensen erop te wijzen en vaak genoeg door te zorgen dat ze een klant minder hebben :).

SuperstarDragon

Legacy Member
Een aankoop op afstand heb je toch altijd 2 weken de tijd om af te zien van een aankoop, denk ik. Stuur gewoon een mail naar de winkel en zeg gewoon dat je niet tevreden bent met de service waardoor je je bestelling wil annuleren. Die mannen gaan denk ik niet moeilijk doen en verscheuren gewoon de bestelling.

Aan de andere vind ik dat je een klein beetje meer geduld moet hebben. Ik heb eens een maand moeten wachten op een bestelling van een winkel in Duitsland omdat een product niet op voorraad is. Voor zo'n soort zaken moet je meer begrip hebben voor de handelaar. Die zit ook te wachten op zijn voorraad bij de leverancier.

Xenthril

Legacy Member
Ik heb bij diezelfde winkel juist nog maar alleen enorm goede en vriendelijke service gehad.

Ik had eens een nieuwe gfx kaart besteld, en ze belden dat ik ze kon komen afhalen. Toen ik aankwam bleek die dus nog niet binnen te zijn, en als verontschuldiging hebben ze mij dan een kaart die 100 euro meer kostte gegeven voor de prijs van de bestelde kaart (dus kaart van 350 voor 250).
Voor de rest altijd bediend geweest met de glimlach, begrijpend als ik door een stomme fout voor geen reden naar de garantie-balie ging etc.
Die kerel zal dus inderdaad een slechte dag hebben gehad, want ik kan mij niet voorstellen dat 1 van die gasten daar zo onbeschoft is, of ik moet geluk hebben gehad.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan