Archief - Einstein's Riddle, kan jij het oplossen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xylo

Legacy Member
Shit ik zit vast, wat ik heb is:

1ste huis: Noor woont erin, rookt Dunhill en zijn huis is geel.
2de huis: Paarden als huisdieren en blauwe huis.
3de: Rode huis met een melk-drinkende Brit.
4de huis: Is groen en de man drink koffie en is Zweeds en bezit honden
5de huis: Deen woont erin en drinkt thee

Is er veel fout? :D

Djeck

Legacy Member
Xylo zei:
Shit ik zit vast, wat ik heb is:

1ste huis: Noor woont erin, rookt Dunhill en zijn huis is geel.
2de huis: Paarden als huisdieren en blauwe huis.
3de: Rode huis met een melk-drinkende Brit.
4de huis: Is groen en de man drink koffie en is Zweeds en bezit honden
5de huis: Deen woont erin en drinkt thee

Is er veel fout? :D


als ik me niet vergis zit er in u 4de en/of 5de huis een fout.

Karre

Legacy Member
DekadeZ zei:
Kan je uzelf nog harder tegenspreken? :p

Meteen eens aan beginnen.

Waarschijnlijk niet maar ik weet nu het antwoord en eigenlijk is dat echt iets simpels wat mij wel te doen valt met hulp van een schets, ikzelf vond het dus niet omdat ik naar geheime code's en al er in aan het zoeken was :p.

KieKsKe

Legacy Member
Careless zei:
Waarschijnlijk niet maar ik weet nu het antwoord en eigenlijk is dat echt iets simpels wat mij wel te doen valt met hulp van een schets, ikzelf vond het dus niet omdat ik naar geheime code's en al er in aan het zoeken was :p.

Ik denk dat iedereen dat hier toch oplost met behulp van schetsen.

rez

Legacy Member
gevonden,
valt nog mee als ge alle gegeven onder elkaar zet in rijen en kolommen
en dan via uitsluiting werkt

Cazzz

Legacy Member
na 25 minuten ff op papier zetten en khebbet ook gevonde :D khad het veel rapper gevonden had'k iets doms niet over het hoofd gezien maar ja :) ben trots op mezelf :p

Grike

Legacy Member
Ik heb het :D
Zit er 45 minuten aan bezig, dees was echt geestig merci !

Heb ook al zo een eliminatieproef moeten doen in de klas, we kregen de opdracht om een lessenrooster voor 3 klassen op te stellen, met een hele pak voorwaarden van de verschillende leerkrachten.

Killstick

Legacy Member
rez zei:
gevonden,
valt nog mee als ge alle gegeven onder elkaar zet in rijen en kolommen
en dan via uitsluiting werkt

Met Excell ist zeker te doen. Tis vooral veel tijd, kwa denk werk zit der toch ni veel achter aangezien ge et kunt doen door alles te probere

Tweak37

Legacy Member
Dat zijn van die raadseltjes met een schema met + en -, kheb daar eens een heel boekje van gehad, soms best wel uitdagend. Dit heeft trouwens hier al een gestaan. :baard:

EagleEye

Legacy Member
kleine 30 minute toch wel :p
House 1
- Yellow
- Norwegian
- Dunhill
- cats
- water
House 2
- blue
- Danish
- Blend
- horses
- tea
House 3
- red
- British
- PallMall
- birds
- milk
House 4
- green
- German
- Prince
- FISH
- Coffee
House 5
- white
- Swedish
- BlueMaster
- Dogs
- beer
maar ik zat ergens vast omda ik een regeltje had mislezen ofcourse, als iemand links van het wit huis woont kan het 1e niet wit zijn!!! :D Daarna ging het natuurlijk vanzelf

edit: geen tekeningen, maar gewoon een 5x een lijstje met alle ingrediënten , en dan schrappen wat niet kan, tot enkel de juiste nog overblijven :p

schetsen ftl

Blanco

Legacy Member
Ge hebt in feite 3 vaste gegevens en als je de kleur van huizen juist hebt zijt ge al vrij ver.

1- In het eerste huis woont de Noor
2- naast de Noor heb je een blauw huis (het tweede huis is dus blauw)
3- Het groene huis staat links van het witte huis

Dus: Het groene of witte huis kan niet het eerste of tweede huis zijn. Dan hebt ge natuurlijk 50% kans om uit te zoeken welk huis waar staat.
De rest hoef je maar in te vullen, het wijst zichzelf uit op den duur.


Anyway, mijn rekening klopt hier volgens mij is het de
...n Duitser die in het groene huis (huis4) woont, Prince rookt en koffie drinkt.

In excel iets van een 10min en ik ben absoluut niet goed in raadsels In Einsteins zijnen tijd hadden ze wel nog geen excel he.

Racemaniac

Legacy Member
Het prachtige aan dit raadsel is de subtiliteit ervan. de 2% slimste mensen zullen wel doorhebben dat véééél meer dan 2% van de mensen zo'n simpel raadsel kunnen oplossen, en dat Einstein niet bepaald bekend staat om z'n IQ testen :D

metaphore

Legacy Member
Hoera,

Nie zo moeilijk in feite
Men hersenens staan strak van de examens :p

huisje 4, duits, koffie, vis, prince

Khad men gegevens mooi in tabelletjes staan en vanaf dan was het gewoon rustig gelijk een puzzeltje alles ineen stoppen.

sneax

Legacy Member
ik ben iemand die geen goesting heeft om iets verder op te lossen eenmaal ik weet hoe ik het zou doen, allé ja - gewoon alle 'types' opscrhijven en linklijnen tekenen tot ge ergens een verbinding krijgt naar de ??? bij huisdieren (=fish)

allé daar kom iedereen dezer dagen wel op, het oplossen zelf da intresseert mij geen reet

Costanza

Legacy Member
idd nie echt veel raadsel aan,
't zal eerder 98% zijn die het wel kan oplossen imo

eens voorleggen aan jackie lafond misschien :D

Wu-chAn

Legacy Member
It is often called "Einstein's Puzzle" or "Einstein's Riddle" because it is said to have been invented by Albert Einstein as a boy. Some claim that Einstein said "only 2 percent of the world's population can solve it". It is also sometimes attributed to Lewis Carroll. However, there is no known evidence for Einstein's or Carroll's authorship.

metaphore

Legacy Member
sneax zei:
ik ben iemand die geen goesting heeft om iets verder op te lossen eenmaal ik weet hoe ik het zou doen, allé ja - gewoon alle 'types' opscrhijven en linklijnen tekenen tot ge ergens een verbinding krijgt naar de ??? bij huisdieren (=fish)

allé daar kom iedereen dezer dagen wel op, het oplossen zelf da intresseert mij geen reet

als ge da met lijnen ga doen gade nogal snel ne warboel krijgen volgens mij :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan