Archief - Enkele dagen New York

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NoizeSuppressor

Legacy Member
awel, net terug van reisbureau:

we gaan in maart, wel tussen 1-14 maart. Goedkoopste periode

vliegtuig heen en weer (duh) 320 euro, taxen inbegrepen (American airlines)
hotel 45$ de man per nacht, we gaan er vijf nemen
rechtsbijstand: 18 euro

Dit zijn de kosten buiten wat we er gaan opvreten en opkopen. Ik ga een smak aan kleren kopen dat weet ik :D

We hebben wel een zeer basic hotel, maar dat is voor ons echt niet belangrijk. We gaan puur om te verkennen, en wij slapen in 't weekend in 't bushok van zattigheid dus daar gaan we ni van wakker liggen :)

russian

Legacy Member
NoizeSuppressor zei:
awel, net terug van reisbureau:

we gaan in maart, wel tussen 1-14 maart. Goedkoopste periode

vliegtuig heen en weer (duh) 320 euro, taxen inbegrepen (American airlines)
hotel 45$ de man per nacht, we gaan er vijf nemen
rechtsbijstand: 18 euro

Dit zijn de kosten buiten wat we er gaan opvreten en opkopen. Ik ga een smak aan kleren kopen dat weet ik :D

We hebben wel een zeer basic hotel, maar dat is voor ons echt niet belangrijk. We gaan puur om te verkennen, en wij slapen in 't weekend in 't bushok van zattigheid dus daar gaan we ni van wakker liggen :)


Is inderdaad een laag vluchttarief. AA bespaart bijvoorbeeld op de verf (vliegers zijn niet geschilderd): dat is een minder gewicht van enkele tonnen per vlieger (en dus minder brandstofverbruik). Zo wordt ook de bovenkant van de vlieger vaker geschrobd (minder luchtweerstand wederom). Dat zijn redenen waarom ze goedkoper zijn.

Ook storten ze wat meer neer dan een ander :D. Nenee ;).

NoizeSuppressor

Legacy Member
We hebben idd zeer zeker naar de prijs gekeken. We gaan niet om er in luxe te baden, wel om alles te zien, te shoppen en een nightclubje mee te pikken. Wij zijn alle drie van 't gedacht dat we ook nog graag ne schonen auto hebbe en nieuw kleren, kwestie van wa combineren he ;)

Huey

Legacy Member
ik hoop dagge 21+ zijt want anders komt er niet veel van je nightclubje en je booze :)

Fuji

Legacy Member
en zonder grietjes kom je er ook niet in, toch niet de 'fancy' clubs ,
1 gast moet meestal 2 grietjes aanbrengen

weirdo

Legacy Member
heeft er nog iemand een idee hoeveel je op 1 dag ongeveer uitgeeft aan eten en tickets? als men sober blijft tenminste:)

russian

Legacy Member
Om een voorbeeld te geven;

Even naar de top van de Empire State Building (overdag) kost ongeveer 25 dollar, maar dan ben je nog niet helemaal bovenaan. De laatste meters kosten optioneel nog eens hetzelfde enzo.

Er zijn massa's toeristen, dus de prijzen zijn echt wel niet goedkoop. Maar daar mag je niet naar kijken bij zo'n ervaringen.

Master P

Legacy Member
!2u55!4n zei:
Om een voorbeeld te geven;

Even naar de top van de Empire State Building (overdag) kost ongeveer 25 dollar, maar dan ben je nog niet helemaal bovenaan. De laatste meters kosten optioneel nog eens hetzelfde enzo.

Er zijn massa's toeristen, dus de prijzen zijn echt wel niet goedkoop. Maar daar mag je niet naar kijken bij zo'n ervaringen.


Serieus? Ik ben er in 2004 10 dagen geweest, maar denk dat wij maar 1 prijs moesten betalen beneden en dat het <25$ was.. wel lang aanschuiven

320€ is ook wel enorm goeikoop voor uw vluchten, denk dat wij het dubbel hebben betaald..

Verder kunt ge het overwegen om ne Lonely Planet van NY te kopen. LP is toch wel veruit de beste reisgids voor individuele reizen..

russian

Legacy Member
Master P zei:
Serieus? Ik ben er in 2004 10 dagen geweest, maar denk dat wij maar 1 prijs moesten betalen beneden en dat het <25$ was.. wel lang aanschuiven

320€ is ook wel enorm goeikoop voor uw vluchten, denk dat wij het dubbel hebben betaald..

Verder kunt ge het overwegen om ne Lonely Planet van NY te kopen. LP is toch wel veruit de beste reisgids voor individuele reizen..

Inderdaad. U kon toen enkel naar de 86ste floor gaan (en sinds 2005 terug 102 :)).

russian

Legacy Member
De bijkomende kostprijs voor etage 102:

NOTE: 102nd Floor Observatory tickets are only sold at the Observatory ticket office, located on the 2nd floor of the building, at a cost of $14 in addition to regular admission tickets.

Er is nu immers sinds het verdwijnen van de WTC's een monopoliepositie voor hun éh :D.

Fuji

Legacy Member
weirdo zei:
heeft er nog iemand een idee hoeveel je op 1 dag ongeveer uitgeeft aan eten en tickets? als men sober blijft tenminste:)

ontbijtje in stad +- 9dollar
koffietje Starbucks 4dollar
middag slice pizzake 5dollar
avond 20-25dollar als je wat gaat eten op restaurant, mcdo of variant kan ook, maar omd at nu iedere dag te doen. Die vind je praktisch op elke hoek van de straat.

uitgaan is superduur, reken 20dollar plus voor inkom, maar je kunt ook naar bars gaan, alhoewel je daar soms ook entree moet betalen, maar dat is niet altijd. En dan heb je nog niet gedronken.

maar de meeste toeristische attracties kun je online al opzoeken hoeveel het kost.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan