Archief - [enquete] Heeft geweld in games invloed op jongeren?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stijn1989

Legacy Member
Hallo gamers

Voor mijn eindwerk van zedenleer heb ik als onderwerp 'geweld in video games' gekozen. Ik onderzoek nu of geweld in games een invloed heeft op jongeren of niet. Ik heb hiervoor een enquete gemaakt.

Nu vraag ik van iedereen 5 minuutjes de tijd om deze enquete in te vullen en eventueel hun eigen ervaringen te posten. Alles gebeurd 100% anoniem ;)

Klik hier om de enquete in te vullen.

opmerking: Je kan de enquete maar 1 keer invullen.

Bedankt
stijn1989

Lucian

Legacy Member
done
geslacht zal hij wel afleiden uit het aantal mensen die the sims aanvinken als gespeeld spel ^^

ChunWai.

Legacy Member
Heb eronder eens goed m'n mening gezegd naar het nieuws ! :D No offence natuurlijk he;) maar ben het zat dat het nieuws altijd als ze een gestoorde gek die iedereen afslacht zien en dan zegt "Oh kijk, hij speelde GTA of whatever, laten we het verbieden" -.-

GTM

Legacy Member
Ik ben hem nog aan het invullen, maareuh... sinds wanneer is Mortal Kombat (met een 'K' ja, hoe durf je het met een 'C' te schrijven :p) geen Beat'em Up meer?
En bij de term Simulaties zou ik me niet meteen 'The Sims' inbeelden hoor. Deze enquête gaat dus een verkeerd beeld geven.

Enerzijds de mensen die zeggen van bijvoorbeeld: Ja, simulators speel ik wel. En anderen die zeggen: Ja, ik speel de Sims.

Grayfox

Legacy Member
LuCian zei:
done
geslacht zal hij wel afleiden uit het aantal mensen die the sims aanvinken als gespeeld spel ^^
Lmao. :D

Enquette is trouwens slecht opgesteld, met zon vage vragen ga je nergens conclusies kunnen uittrekken.

GTM

Legacy Member
LuCian zei:
done
geslacht zal hij wel afleiden uit het aantal mensen die the sims aanvinken als gespeeld spel ^^
Dit bedoel ik dus. The Sims staat als voorbeeld bij 'simulatie' games, wat natuurlijk ronduit belachelijk is.
Ik heb simulaties aangeklikt omdat ik Flightsims en Subsims speel. De Sims heb ik nog nooit van dichtbij gezien.

Conqie

Legacy Member
Opnieuw.., is de halve wereld zulke enquetes aan het maken ofzo?
anyway, ff invullen..

Atrox

Legacy Member
Het probleem ligt niet bij de games, maar bij dat kleine groepje mensen dat geen onderscheid kan maken tussen fictie en realiteit ... ;)

cesper379

Legacy Member
Atrox zei:
Het probleem ligt niet bij de games, maar bij dat kleine groepje mensen dat geen onderscheid kan maken tussen fictie en realiteit ... ;)

Volledig mee eens :)

Razzia

Legacy Member
Atrox zei:
Het probleem ligt niet bij de games, maar bij dat kleine groepje mensen dat geen onderscheid kan maken tussen fictie en realiteit ... ;)

Couldnt agree more

SHIGSY

Legacy Member
De spontane krampen die ik nu voel bij het lezen van de vragen, zullen zeker aan mij gelegen zijn? Nog een eindwerk voor de clichébak? Atrox zijn antwoord is meer dan voldoende.

Darkness

Legacy Member
Grayfox zei:
Lmao. :D

Enquette is trouwens slecht opgesteld, met zon vage vragen ga je nergens conclusies kunnen uittrekken.

sterker nog, hoe kan er uberhaupt een conclusie worden gedaan als er al jaren universitair onderzoek gedaan wordt naar dit fenomeen, waaruit de enige conclusie tot op heden is dat het zo simpel niet gesteld kan worden dat geweld in games invloed heeft omdat er altijd -tig veel meer factoren zijn die ongelofelijk veel meer significant zijn...

zeg eens, was je bedoeling om na deze enquête "nee" te concluderen? at topicstarter dus

Karre

Legacy Member
LuCian zei:
done
geslacht zal hij wel afleiden uit het aantal mensen die the sims aanvinken als gespeeld spel ^^

Rollercoaster Tycoon, Simcity n/o maar simulaties zijn meer dan The Sims é ;). En zelfstoe ik speel The Sims wel nog eens graag als het héél lang is geleden.

NeoGeo

Legacy Member
'Kan me niets schelen, het gebeurd toch ver van me bed'
'ik wordt niet boos/agressief tijdens het gamen'

Uit weerwraak heb ik je vragen volledig verkeerd beantwoord.

Dit doe ik namelijk wanneer ik kwaad word:

'Ik reageer me fysisch en psychisch af op alles wat ik tegenkom'

Spineless

Legacy Member
veel schrijffouten, dialect, niet verzorgde zinnen en tja.. geweld in videogames.. zo cliché :ironic:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan