Archief - Games verhuren verboden?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bambinoh

Legacy Member
lilpunk zei:
mja ergens heeft ie toch wel een punt ?
ik kan echt nie iedere keer 50, 60 of soms zelfs 70 euro neerleggen als ik eens een game wil spelen ze

tgaat dan raar zijn datr veel gedownload wordt

Is het dan een basisbehoefte om elk spel te kunnen spelen???

Als je het niet kan/wil betalen, dan speel je het spel gewoon niet. Jammer, maar helaas.

hatetn

Legacy Member
2 maand wachten en aan halve prijs is te moeilijk e. maar wel naar de duurste winkels blijven gaan:ironic:

protnie

Legacy Member
W!mpix zei:
Jama nee, het was als een vraag bedoeld, geen verwijt ofzo :)
Ah ^^
Nee, het ging niet over bibliotheken maar ik dacht "het gaat over games huren in het algemeen dus ook bib" en daarom mijn post :)

Claudio VO

Legacy Member
vindt het eigenlijk raar dat het enkel de games worden geviseerd...er heeft reeds iemand de vergelijking gemaakt met DVD's...etc. ( kunnen perfect met hetzelde systeem worden behandeld : nl. games enkel voor verhuur , zoals in videotheken...)

toekomstgericht denk ik dat we evolueren naar een download via internet om games aan te kopen / huren .
Ontwikkelaars schakelen op die manier een tussenpersoon uit. ...vb : Wie de nieuwe megaman heeft aangekocht moest ook niet langs de Winkel in de straat passeren.

it's all about the money ... trust me.

Conqie

Legacy Member
Ik vraag mij af hoeveel van de mensen die hier weer moord en brand schreeuwen zelf games huurde op regelmatige basis feitelijk, volgens mij zoekt hier weer 90% een reden om te downloaden, en hun daden goed te praten.

JPV

Legacy Member
Claudio VO zei:
vindt het eigenlijk raar dat het enkel de games worden geviseerd...er heeft reeds iemand de vergelijking gemaakt met DVD's...etc. ( kunnen perfect met hetzelde systeem worden behandeld : nl. games enkel voor verhuur , zoals in videotheken...)
ja... videotheken betalen niet de normale prijs voor een video (indien ze die willen uitlenen), is een apart circuit. Weet niet hoe het precies zit, maar je ziet regelmatig op video's van vroeger staan: "enkel voor verhuur" of "niet voor verhuur" (op het doosje zelf). weet niet of dit met dvd's nog zo is.

De verhuur van games is nu in principe verboden, maar niemand verbiedt game mania om een akkoord te sluiten met de uitgever van spelletjes om voor die spelletjes TOCH een verhuur te voorzien. Alleen zal Game Mania daarvoor dan een licentie voor moeten kopen...

swuis

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
Ik vraag mij af hoeveel van de mensen die hier weer moord en brand schreeuwen zelf games huurde op regelmatige basis feitelijk, volgens mij zoekt hier weer 90% een reden om te downloaden, en hun daden goed te praten.

²nd that...

L0k1-

Legacy Member
persoonlijk snap ik niet waarom je games huren en downloaden aan elkaar linkt. PC games huren zie ik al amper gebeuren om eerlijk te zijn en console games zijn zowieso een pak minder te kopieren. Plus al de populaire games zijn meestal al een week ofzo op voorhand beschikbaar op het internet. Dus waarom zou je dan nog een game gaan huren voor het te kopieren?

Hoofdreden voor de bedrijven is niet direct het kopieren ervan, maar meer de korte levensduur van al hun nieuwe toppers. Meer en meer games kun je op 5-10 uur uitspelen, dus waarom nog een spel kopen aan de volle prijs als je het volledig kunt uitspelen op 1-2 dagen voor maar een paar euro?

SuperstarDragon

Legacy Member
Stel eens voor dat ze later bij elke next gene console bij alle games of hardware accessoire dat je verplicht ben om te koppelen aan ene console waardoor je
1) niet meer kan door verkopen
2) niet meer kan uitlenen aan vrienden/andere

of ik had nog een andere idee
een gemeenschappelijk online opslag van alle games op een console. u diend een code in te geven om die games te mogen spelen.
1) spaarpunten ( korting coupon)krijgen voor elke game dat je komt koopt

Essit

Legacy Member
Ik download ze wel, hoef niets te huren . En als ik dan toch een game super goed vind dan koop ik het :)

Witproduct

Legacy Member
Laten we onze games dan maar downloaden in het vervolg. Nah, ik weet wat ik wil dus het heeft geen effect op mij. En goddank het bestaan van demo's.

Claudio VO

Legacy Member
SuperstarDragon zei:
Stel eens voor dat ze later bij elke next gene console bij alle games of hardware accessoire dat je verplicht ben om te koppelen aan ene console waardoor je
1) niet meer kan door verkopen
2) niet meer kan uitlenen aan vrienden/andere

of ik had nog een andere idee
een gemeenschappelijk online opslag van alle games op een console. u diend een code in te geven om die games te mogen spelen.
1) spaarpunten ( korting coupon)krijgen voor elke game dat je komt koopt

er bestaan reeds ( PC games ) die voozien zijn van een code. die je dan moet intikken op je internet account ( Vb. Steam ). je kan je game dan doorgeven verkopen , maar de koper moet dan ook je account hebben :confused: of het spel is gewoonweg waardeloos.
Het is maar een kleine stap om dit toe te passen op de next-gen console's :(
zeker nu je weet dat de Xbox360 - Wii & PS3 allen internet gelinkt zijn.

read my lips my friends .... binnen 5 jaar kopen we géén games meer ....we downloaden ze via de website van de gameprovider door middel van points e.d. ( die dan weer te koop zijn in Grootwarenwinkels en internet ).
bye bye Gamemania en toestanden ( die zien de bui natuurlijk ook hangen - omzet zakt - sluiting van de Gamewinkels ).

Duivenmelker

Legacy Member
Ik koop de meeste van m'n PS3 games 2dehands, als ze met zo'n gezever beginnen...

hatetn

Legacy Member
als ze tweedehandsgame's ooit kunnen wegwerken mogen ze er zeker van zijn dat ik al de games die ook op pc uitkomen dll en de toppers in budget koop. het zou gewoon niet leefbaar zijn als je ze verzamelt ze allemaal aan winkelprijs te kopen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan