Archief - Geen sluitingsuren! Een oplossing?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sneax

Legacy Member
Suphafly zei:
het hoeksken de droom van elke stoner haha
ik hou ervan als ge zo in de nacht in de living zit mee u maten
en ge hebt honger, hebde honger? ik ook, 'thoeksen? hoeksen :D

mijn kot was 10m van thoekske dus ik ben daar geregeld binnengestuikt me mijn zatte botten om nog ne spaghetti naar binnen te werken :)

anyway,
wat idioot vind is dat iedereen werkt van 9 tot 17 (allé da zijn de 'algemen werkuren' eh) maar de WINKELS die _werkende_ mensen moeten ontvangen die geld uitgeven, die zijn OOK van 9 tot 17 open (en tegenwoordig tot iets later)

das toch ni efficient? ge kunt toch evengoed enkel in de namiddag van 16.00h tot 18.00h en op topdagen open zijn? gelijk die banken ... die zijn open op de moment dat andere mensen werken en ze sluiten NOG vroeger dan dat ne gewone werkmens gedaan heeft me werken

das toch belachelijk

QplQyer

Legacy Member
sigh, ik vind zulke ideeen gewoon het laatste beetje structuur weg gooien.., en normaal ben ik de laatste die er zo over denkt, maar denk aub eens verder dan "het zou eens tof zijn"
__________________
Ik heb tot nu toe nog niet veel (geldige) nadelen gelezen, op het punt van de lokale buurtwinkels die zouden verdwijnen na.

Arifiene

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
er zou zoveel tof zijn, maar de nadelen wegen net iets op tegen over een pannekoekje kunnen kopen 's nachts

sigh, ik vind zulke ideeen gewoon het laatste beetje structuur weg gooien.., en normaal ben ik de laatste die er zo over denkt, maar denk aub eens verder dan "het zou eens tof zijn"

eyey, er stond duidelijk 'IMO niet haalbaar' eh :p
kmag dat toch wel tof vinden zeker, spelbreker :p

lokale buurtwinkels zijn toch vaak grote uitzuigers (die bij ons op de hoek alleszins :ironic:), daar gaan wij toch nooit :p

Conqie

Legacy Member
QplQyer zei:
Ik heb tot nu toe nog niet veel (geldige) nadelen gelezen, op het punt van de lokale buurtwinkels die zouden verdwijnen na.

het feit dat de gemeenschap verdeelt wordt is genoeg
nacht en dag mensen, die elkaar bijna nooit ontmoeten

Arifiene

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
het feit dat de gemeenschap verdeelt wordt is genoeg
nacht en dag mensen, die elkaar bijna nooit ontmoeten

er zijn anders genoeg mensen die nu reeds s nachts werken hoor, in ploeg bvb...

QplQyer

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
het feit dat de gemeenschap verdeelt wordt is genoeg
nacht en dag mensen, die elkaar bijna nooit ontmoeten
Ik heb daarnet nog maar aangetoond dat dat geen steek houdt omdat er minstens 8 gemeenschappelijke uren overblijven.

Er is dus geen scherpe opdeling te maken, een overlap aan gemeenschappelijke uren is er sowieso.

virtualdude

Legacy Member
QplQyer zei:
Ik heb tot nu toe nog niet veel (geldige) nadelen gelezen, op het punt van de lokale buurtwinkels die zouden verdwijnen na.

brengt niet noodzakelijk extra omzet.

De winkel gaan 2 maal meer personen moeten hebben maar ze gaan nooit een dubbel omzet halen.

Totaal nutteloos
Winkels zouden bijna constant leeg zijn

Conqie

Legacy Member
QplQyer zei:
Ik heb daarnet nog maar aangetoond dat dat geen steek houdt omdat er minstens 8 gemeenschappelijke uren overblijven.

Er is dus geen scherpe opdeling te maken, een overlap aan gemeenschappelijke uren is er sowieso.

noooot the saaaame,

neen ik ben er gewoon compleet tegen

QplQyer

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
noooot the saaaame,

neen ik ben er gewoon compleet tegen
Toon dan aan waar het verschil zou zitten tussen wat ik weerleg en de stelling die jij hebt geponeerd.

Conqie

Legacy Member
QplQyer zei:
Toon dan aan waar het verschil zou zitten tussen wat ik weerleg en de stelling die jij hebt geponeerd.

heb ik al genoeg gezegt denk ik zo, jij vind van niet so be it....
stel ff voor:
ik ga om 8 uur werken en ben om 16 uur terug
iemand anders gaat werken om 16 uur en is terug om 24 uur, fantatisch veel gemeenschappelijke tijd hoor

(het moet maar eens je vriendin zijn)

Furiax

Legacy Member
ik ben tegen
- Ge gaat al personeel moeten vinden die snachts gaat willen werken. Denk ni da der zoveel mensen zijn die da willen doen. Nie vergeten dat de lonen in die sector aan de lage kant liggen.
- Hoeveel mensen zouden er effectief snachts gaan winkelen ? De winkel gaat den helft van de tijd leeg zijn. Terwijl de werkgever wel de lonen van zijn mensen moet betalen. Imo gaat de loonkost heel wa hoger zijn dan de opbrengst => men gaat verlies maken.

En de mensen die in ploegen werken de meeste supermarkten zijn van 8-19u open of zelfs nog later. En ge gaat mij ni wijsmaken da ge tussen die tijdstippen constant aant werken zijt

QplQyer

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
heb ik al genoeg gezegt denk ik zo, jij vind van niet so be it....
stel ff voor:
ik ga om 8 uur werken en ben om 16 uur terug
iemand anders gaat werken om 16 uur en is terug om 24 uur, fantatisch veel gemeenschappelijke tijd hoor

(het moet maar eens je vriendin zijn)
Ahja, ik heb inderdaad vergeten meerekenen dat men nog eens 8 uur werkt op een dag en zo wel de kans loopt elkaar te mislopen.
Nu, dat is eigenlijk ook geen probleem. Het kan je vriendin dan allicht niet zijn omdat je ze nooit zou ontmoeten door het verschil in tijd, daarenboven als het wel je vriendin is, dan zou je rekening kunnen houden met wie wanneer gaat werken en je uren daaraan aanpassen.

Conqie

Legacy Member
QplQyer zei:
Ahja, ik heb inderdaad vergeten meerekenen dat men nog eens 8 uur werkt op een dag en zo wel de kans loopt elkaar te mislopen.
Nu, dat is eigenlijk ook geen probleem. Het kan je vriendin dan allicht niet zijn omdat je ze nooit zou ontmoeten door het verschil in tijd, daarenboven als het wel je vriendin is, dan zou je rekening kunnen houden met wie wanneer gaat werken en je uren daaraan aanpassen.

het zou enigsinds niet de eerste relatie zijn die misloopt dankzij een carriere of poging tot

dee

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
heb ik al genoeg gezegt denk ik zo, jij vind van niet so be it....
stel ff voor:
ik ga om 8 uur werken en ben om 16 uur terug
iemand anders gaat werken om 16 uur en is terug om 24 uur, fantatisch veel gemeenschappelijke tijd hoor

(het moet maar eens je vriendin zijn)

Er zijn genoeg mensen die in shiften werken. Wat jij niet wil is al lang bezig.
Ik heb genoeg vrienden die dikwijls moeten werken als ik uitga. Die hun sociaal leven is daardoor niet naar de knoppe.

Boddah

Legacy Member
ik werk van 7.30 tot 19.30 en in het weekend zijn de winkels meestal gesloten.
dus ja, voor mij zou dit wel tof zijn om na het werk nog eens een h&m te kunnen binnenstappen of zo.
maar langs de andere kant: dat zou de doodsteek zijn voor de zelfstandige winkels.

TitaTovenaartje

Legacy Member
HighWire zei:
nachtwinkels? noem het gerust avond winkels, probeer maar eens om half 5 snachts ne nachtwinkel te vinden die nog open is....-

Degene hier aan den overkant doet om 17.00u zen deur open en rond 00.00-00.30 is die dicht... nachtwinkel? avondwinkel ja...
Idd ja, Ik begin om 05:00 in de morgen, geen winkel die op is, zelfs een bakker niet.
(niet dat ik ga klagen hoor, ik vind die prijzen toch belachelijk duur)
sneax zei:
mijn kot was 10m van thoekske dus ik ben daar geregeld binnengestuikt me mijn zatte botten om nog ne spaghetti naar binnen te werken :)

anyway,
wat idioot vind is dat iedereen werkt van 9 tot 17 (allé da zijn de 'algemen werkuren' eh) maar de WINKELS die _werkende_ mensen moeten ontvangen die geld uitgeven, die zijn OOK van 9 tot 17 open (en tegenwoordig tot iets later)

das toch ni efficient? ge kunt toch evengoed enkel in de namiddag van 16.00h tot 18.00h en op topdagen open zijn? gelijk die banken ... die zijn open op de moment dat andere mensen werken en ze sluiten NOG vroeger dan dat ne gewone werkmens gedaan heeft me werken

das toch belachelijk

uhm, mijn vriendin werkt bij Fortis
alle dagen van 8h30 tot 16h00 en op vrijdag is dit tot 18h00
((Tel daar alle dagen een half uur bij, kassa nakijken, automaten bijvullen,..))

Nu heeft ze wel geluk dat ze op zaterdag niet open hebben, maar veel filialen zijn op zaterdag vm open

...maar ik snap wat je bedoelt

Shyheim

Legacy Member
StOfWoLkSkE zei:
Ik heb hier samen met een paar amerikanen gezeten en die vonden dat niet normaal dat je na 22u in de week niet meer op restaurant kon gaan. Hun reactie was onmiddelijk "willen die mensen geen geld verdienen".


Heh, als ge zo laat nog gangen gaat beginnen eten gaat ge rap beginnen opzwellen, en dat weten ze daar in Amerika als geen ander... :p

Is (nog?) niks voor België feitelijk. En kwa concurrentie superketen <-> plaatselijke keten zal dit al helemaal teloorgang zijn.
Economisch gezien lijkt zoiets mss interessant, gezien ge dan ook de veiligheid moet verzorgen 's nachts; maar het moet natuurlijk rendabel zijn. En dat is het in een landje als België toch lang niet overal. Verre van zelfs.

coap

Legacy Member
zou wel zalig zijn moet ik geen fortuin meer geven aan de nachtwinkel als ik wat pintjes wil gaan halen :) (buite carapis ofc)

Holy Paladin

Legacy Member
natuurlijk ziet ge nu niemand dingen kopen snachts, de winkels zijn toe he :/ das net hetzelfde als telenet die zegt dat mensen weinig over de limiet zitten... de mensen passen zich gewoon aan aan de situatie
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan