Archief - gevoelens en hoe er mee overweg te gaan?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

soulreaper

Legacy Member
oke,om te beginnen weet ik niet of dit de juiste plaats is,anders verplaats het maar:)

Mijn vraag is dus simpel:Hebben jullie ooit gemerkt dat jullie nog steeds gevoelens kunnen hebben voor een lang-vergeten ex?:help: ,en wat jullie hiermee hebben gedaan,indien het dus zo was?Waarom deze vraag?

2 weken terug kreeg ik 's nachts een nogal vreemd voicemail-berichtje,het enige wat ik eruit opmaakte,was dat het over een Karin ging die me kent(heb per ongeluk het berichtje gewist tijdens het beluisteren...)...Ik was nieuwsgierig geworden,en vroeg volgende dag,via sms,welke karin het was,aangezien ik er maar 3 ken,en 2 ervan werken op hetzelfde bedrijf als ik, dus de keuze was vrij beperkt:D ,nu bleek het dus over een ex van mij te gaan,waar ik 6(!!!)jaar geleden een relatie van 4 maanden mee heb gehad.Na volop gebruik van drank hadden ze dus op zaterdagnacht niets anders gevonden dan elkaars ex-lieven te gaan bellen,waardoor ik dus bij de pechvogels zat,lol...
Het is nu dus 2 weken later,en mijn leven is plotsklaps compleet overhoop gegooid,ik ben dus tot de conclusie gekomen,dat mijn gevoelens voor haar dus nog steeds aanwezig zijn...en eigenlijk heviger dan ooit.Dit terwijl ik dus ruim 6 jaar NIETS meer van haar heb gehoord,en nu zijn we aan het sms-sen en aan het mailen met elkaar,we bellen regelmatig...vrijdagnacht is ze uit geweest met vriendinnen,terwijl ik aan het werken was,hebben we regelmatig aan de foon gehangen,en plots veranderde de toon van de telefoontjes van vriendschappelijk naar EXTREEM intiem(ga hier niet in details treden,zitten ook nog jongeren hier:D

Ben dus compleet verward nu...de reden waarom het toen tussen ons uitraakte?leeftijdsverschil was te hoog,ik wilde haar knuffelen,openbaar zoenen,en zij wilde niet hebben dat kennissen van haar ouders ons zagen...Don't worry,ze was volwassen dus wettelijk gezien was er geen probleem,lol,ga niet verder in detail treden,heeft niets met dit alles te maken...

Wat is het probleem zullen jullie denken?HEEL simpel:we hebben beiden een relatie,wonen beiden samen,ik heb zelfs 1 zoontje,en we wonen dan ook nog eens 200km van elkaar...

Beiden weten we maar al te goed wat we op het spel zetten,moesten we toegeven(zij voelt hetzelfde),toch is het allemaal verwarrend en beangstigend,we hadden beiden NOOIT verwacht dat een dronkemans-spelletje zulke verregaande gevolgen kon hebben...We realiseren alletwee dat het niet zonder gevolgen kan blijven,moesten we elkaar ooit opnieuw tegenkomen,toch is het gevoel weer kalverliefde te voelen iets onbeschrijfelijks...

Dus:vraag is de volgende:Hebben jullie deze situatie ook al meegemaakt en wat hebben jullie gedaan?En geen kinderachtige opmerkingen alsjeblieft,daar heb ik op dit moment geen behoefte aan,ik wil enkel serieuze antwoorden,

Oh ja,voor degenen die het willen weten,ons leeftijdsverschil bedraagt 12 jaar...hier wil ik dus ZEKER geen onnozele opmerkingen over horen!!!

roltrap

Legacy Member
Je woont samen en hebt een kind. Probeer je je eens een leven voor te stellen zonder je huidige partner en met dat andere meisje.
Geloof me, je weet niet wat je hebt en hoeveel iemand waard is tot je daar alleen staat.
Weeg alles goed af. Denk er goed over na. Laat je niet beïnvloeden door de gevoelens die herinneringen oproepen maar probeer je ware gevoelens te laten spreken.

NSA.Rhinox

Legacy Member
probeer er met uw partner over te praten. ze gaat 9/10 eerst boos zijn, maar alst een goeike is zal ze u achteraf dankbaar zijn voor uw eerlijkheid.

FEW

Legacy Member
vergeet niet dat jullie het vroeger maar 4 maanden met elkaar uitgehouden hadden, jullie waren toen zelfs al volwassen (toch een punt waar relaties serieuzer genomen worden)

ik zou haar gewoon proberen te laten voor het uit de hand loopt.

EternalSilence

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
probeer er met uw partner over te praten. ze gaat 9/10 eerst boos zijn, maar alst een goeike is zal ze u achteraf dankbaar zijn voor uw eerlijkheid.

alleen is het probleem da er nie veel goeikes bestaan :p

Godzilla*Akira

Legacy Member
Ik denk soms ook nog aan mijn eerste grote liefde enzo en dat is zelfs al 12j geleden. Maar dat is dan meer gewoon eens afvragen hoe het zou geweest zijn, moesten we nog samen zijn enzo of hoe het met haar is.

Veel nuttig denk ik niet dat hier iemand kan zeggen en dat je dat maar voor jezelf moet uitmaken.
Maar ik veronderstel dat je uw vriendin/vrouw nog graag ziet en gelukkig bent.
En dat je "gevoelens" maar een soort "herinnering" is van 6j geleden.

BongZrGooD

Legacy Member
Ik ken het gevoel perfect, heb quasi hetzelfde meegemaakt...
En jij en ik verschillen maar één jaar in leeftijd, zal er ook wel iets mee te maken hebben.
Volgens mij is het gewoon de sleur waar je inzit, hoe gelukkig je ook bent met vriendin en kind, alles wordt in zekere zin een sleur.

Dan komt dat smsje...

En je fantasie gaat op de loop, je vergeet de slechte dingen, je geheugen is selectief op dat gebied.
Vraag je eens af hoe authentiek je gevoelens zijn? Je hebt er 4 maanden iets mee gehad, en ze al 6 jaar niet meer gezien of gehoord. Wat blijft er nog over van de feiten destijds? Ondertussen kijk je al jaren op hetzelfde gezicht, dat van je vriendin en mannen willen nu en dan eens wat afwisseling...
Je hebt destijds een keuze gemaakt, probeer je te herinnneren waarom je net die keuze hebt gemaakt. Waarom heb je toen voor je huidige vriending gekozen en niet voor Karin?

Blijkbaar zit zij ook wat in een sleur, wie gaat anders ex-lieven smssen?
Gevoelens moet je interpreteren, wat je op het spel zet is zelfs niet zo belangrijk op dat moment. Ik ben ervan overtuigd dat in 99% van dit soort gevallen het gaat om een terugkerend kalverliefde gevoel.
En het overkomt imo iedereen wel eens, zeker in een relatie die langdurig is. Het gras is altijd wat groener op een ander, maar dat wil niet zeggen dat het goed gras is.

Het is heel moeilijk uit te maken of die gevoelens authentiek zijn, maar je hebt destijds een keuze gemaakt, ga je die terug maken?

Zelf zit ik ook nog wat in de knoop met een soortgelijk geval, ook iemand waar ik een aantal jaren geleden iets mee gehad heb. De relatie is toen door mij beëindigd omdat ze nog teveel onder het juk van haar vader leefde, ze was ook een pak jonger dan ik... Ze heeft nog een tijd achter mij gelopen, en daar kon/kan mijn huidige vriendin nog steeds niet mee lachen. Ondertussen is die ex een vrouw geworden, die er prachtig uitziet en een prachtig gevoel voor humor heeft... Ik weet dat een eventuele "hereniging" maar een telefoontje ver weg is, maar hoe authentiek zijn mijn gevoelens?

Er met je partner over praten lijkt mij dan weer niet zo een goed idee, zeker omdat je zelf niet uit je gevoelens geraakt. Voor haar zal het eerder overkomen als een mid life crisis, en dat is wel het laatste dat je wil denk ik.

Wat had kunnen zijn is niet wat is, en hoe zeker ben je van haar gevoelens?
Je hebt haar 6 jaar niet meer gezien, en dan nog... 4 maanden is lang niet genoeg tijd om iemand goed te leren kennen. Wie weet wil zij wraak nemen omdat haar partner haar bedrogen heeft? Wie weet heeft ze gewoon een duwtje nodig om bij haar huidige partner weg te gaan, maar wil ze niet alleen eindigen...

Denk vooral goed na over de gevolgen van een eventuele ontmoeting, want in de meeste gevallen gaat het gewoon over seks. Drift doet rare dingen met je hersenen, en kan makkelijk als een authentiek gevoel geinterpreteerd worden. Terwijl het gewoon je lul is die op dat moment bepaalt hoe je denkt.

Zij is op dit moment de verboden vrucht, zoals je zei, beide een relatie; jij een zoontje en 200 km afstand... Vrij onbereikbaar en eigenlijk veilig, totdat de huidige communicatiemiddelen die afstand zodanig verkleinen...
Natuurlijk is het aantrekkelijk, maar de essentie is dat het een dronkenmansspelletje was dat uit de hand is gelopen.
Wees voorzichtig, ik snap het probleem maar ik denk niet dat de oplossing van hier gaat komen. Jij moet afwegen wat belangrijker is, als je uiteindelijk voor Karin zou kiezen, vergeet dan niet dat ook daar na een aantal jaren een zekere sleur zal komen...

Misschien zie je het het best als een mooi compliment, en laat je het daarbij...
Ik weet het niet, ben er voor mezelf ook nog niet helemaal uit... Eigenlijk ben ik wel de laatste die advies zou moeten geven over dergelijke situatie...:)

Groetjes,
BongZ

hybrid

Legacy Member
Hierboven is alles gezegd, meestal heriner je je alleen de goede dingen van een relatie & zoals je zei het werd "intiem" dus tzal ook wel veel lust te maken, doorbreek de sleur, ga op vakantie me u vriendin of doe aan SM :unsure:

Rage

Legacy Member
De liefde is snel heel teruggekomen. Weet dat het weer even snel weg kan gaan. Laat uw zoontje niet in de steek omdat ge gevoelens hebt voor een ander. Want als het misloopt met die Karin, zijt ge uw ander vriendin ook kwijt, dan hebt ge niks meer.

Xevven

Legacy Member
idd tis nie omda ge ->tijdelijk<- gevoelens hebt voor een ander dat je er ook iets moet mee aanvangen. Gaat vanzelf wel over.

ChfZ | Hanky

Legacy Member
soulreaper zei:
oke,om te beginnen weet ik niet of dit de juiste plaats is,anders verplaats het maar:)

Mijn vraag is dus simpel:Hebben jullie ooit gemerkt dat jullie nog steeds gevoelens kunnen hebben voor een lang-vergeten ex?:help: ,en wat jullie hiermee hebben gedaan,indien het dus zo was?Waarom deze vraag?

2 weken terug kreeg ik 's nachts een nogal vreemd voicemail-berichtje,het enige wat ik eruit opmaakte,was dat het over een Karin ging die me kent(heb per ongeluk het berichtje gewist tijdens het beluisteren...)...Ik was nieuwsgierig geworden,en vroeg volgende dag,via sms,welke karin het was,aangezien ik er maar 3 ken,en 2 ervan werken op hetzelfde bedrijf als ik, dus de keuze was vrij beperkt:D ,nu bleek het dus over een ex van mij te gaan,waar ik 6(!!!)jaar geleden een relatie van 4 maanden mee heb gehad.Na volop gebruik van drank hadden ze dus op zaterdagnacht niets anders gevonden dan elkaars ex-lieven te gaan bellen,waardoor ik dus bij de pechvogels zat,lol...
Het is nu dus 2 weken later,en mijn leven is plotsklaps compleet overhoop gegooid,ik ben dus tot de conclusie gekomen,dat mijn gevoelens voor haar dus nog steeds aanwezig zijn...en eigenlijk heviger dan ooit.Dit terwijl ik dus ruim 6 jaar NIETS meer van haar heb gehoord,en nu zijn we aan het sms-sen en aan het mailen met elkaar,we bellen regelmatig...vrijdagnacht is ze uit geweest met vriendinnen,terwijl ik aan het werken was,hebben we regelmatig aan de foon gehangen,en plots veranderde de toon van de telefoontjes van vriendschappelijk naar EXTREEM intiem(ga hier niet in details treden,zitten ook nog jongeren hier:D

Ben dus compleet verward nu...de reden waarom het toen tussen ons uitraakte?leeftijdsverschil was te hoog,ik wilde haar knuffelen,openbaar zoenen,en zij wilde niet hebben dat kennissen van haar ouders ons zagen...Don't worry,ze was volwassen dus wettelijk gezien was er geen probleem,lol,ga niet verder in detail treden,heeft niets met dit alles te maken...

Wat is het probleem zullen jullie denken?HEEL simpel:we hebben beiden een relatie,wonen beiden samen,ik heb zelfs 1 zoontje,en we wonen dan ook nog eens 200km van elkaar...

Beiden weten we maar al te goed wat we op het spel zetten,moesten we toegeven(zij voelt hetzelfde),toch is het allemaal verwarrend en beangstigend,we hadden beiden NOOIT verwacht dat een dronkemans-spelletje zulke verregaande gevolgen kon hebben...We realiseren alletwee dat het niet zonder gevolgen kan blijven,moesten we elkaar ooit opnieuw tegenkomen,toch is het gevoel weer kalverliefde te voelen iets onbeschrijfelijks...

Dus:vraag is de volgende:Hebben jullie deze situatie ook al meegemaakt en wat hebben jullie gedaan?En geen kinderachtige opmerkingen alsjeblieft,daar heb ik op dit moment geen behoefte aan,ik wil enkel serieuze antwoorden,

Oh ja,voor degenen die het willen weten,ons leeftijdsverschil bedraagt 12 jaar...hier wil ik dus ZEKER geen onnozele opmerkingen over horen!!!


Hoe is uw relatie voor de moment?
- Geen klagen over? Gewoon bij uw madam blijven
- Wel klagen over? Voor- en nadelen is goe me elkaar afwegen.


Imo denk ik dat je gewoon "verliefd" bent op het meisje van 6 jaar geleden.
Maar mensen veranderen..

Als ge goe zit, blijf dan bij uw madam en vergooi uw leven ni voor iemand waar ge 6 jaar geleden ff mee samen waard..

Fighting Hobbit

Legacy Member
Ik zou een goed lopende relatie en een kind ook zeker niet opgeven voor een kalverliefde van 6 jaar geleden. Volgens mij zijn dat egwoon mooie herinneringen. Ik heb ook van die momenten dat ik denk van "hoe mooi was dat toen" maar ondertussen ben je wel een tijdje verder en is er zo veel veranderd. De kans is groot dat je gewoon verliefd bent aan het worden op een soort verbloemd droombeeld.

democracy02

Legacy Member
een post als deze is nogmaals bewijs hoe fake het fenomeen "liefde" wel nie is.

je trouwt met iemand....
maakt er een kind mee...
& na een tijdje overweeg je het al weer om te scheiden omdat het gras groener lijkt aan de andere kant.

.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.

ik bedoel hiermee niet noodzakelijk dat het een slechte keuze is om uw huidige vriendin te verlaten. misschien pas je beter met die andere, en zal uw huidige vriendin ook iemand vinden waar ze beter mee past. misschien is er idd iets tekort in uw huidige relatie, waar je momenteel misschien nog nie goe uw vinger op kunt leggen wa.

maar dat gevoel van verliefdheid, das geen liefde... das zotheid. liefde is iets totaal anders imo.

liefde is uzelf en uw leven onconditioneel accepteren, wanneer je dat kan ervaar je geluk... of liefde.
pas wanneer je uzelf en het leven kan onconditioneel liefhebben, kan je dat bij een partner.

pas wanneer je het geluk hebt in jezelf, moet je het niet meer zoeken in het hebben van nieuwe ervaringen...
het bezitten van een nieuw stuk volwassenen-speelgoed...
en moet je het ook niet meer zoeken in dat fake liefdes-gevoel waar mensen aan verslaafd zijn... en dat mensen verwarren met liefde.

.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.~*~.

welke keuze voor u in dit individueel geval het best is, hangt af van veel verschillende factoren.
misschien da als jij nu niet kiest voor die andere, dat uw vrouw u binnen hier en een paar jaar zal verlaten.
misschien dat als je uw vrouw verlaat voor die andere, dat die ander u na een paar maand al zal verlaten.
misschien dat die andere u nooit ga verlaten... of....
misschien da uw vrouw u nooit ga verlaten, en je pas later zal beseffen welk groot geluk je hebt dat je haar toen niet hebt verwisseld voor die andere.

relaties of "liefde" is vaak een onzekere bedoening. waarom? omda het geen liefde is.
het is fake :)

soulreaper

Legacy Member
ik heb nergens gezegd dat ik van plan ben om mijn vriendin te verlaten,ik weet dat het normaal is dat je na een tijdje in een sleur terechkomt,en dat dat nefast is voor een relatie.Alles wat hier is gezegd klopt grotendeels wel,maar toch is het vreemd dat die gevoelens zo fel kunnen terugkeren,ook al heb ik haar 6 jaar niet gezien...en ben ik inderdaad verliefd op een herinnering,die zwaar kan tegenvallen...Ik zie lijn vriendin graag,mijn zoontje ook,en ik had altijd verwacht dat ik onconditioneel van hen zou blijven houden,ik heb NOOIT iemand bedrogen,heb zelfs nooit gevoelens gehad voor iemand anders TERWIJL ik in een relatie zat en nu gebeurt dit...

Toch bedankt voor de raadgevingen,doet me goed om te zien dat,als het nodig is,er members zijn die volwassen kunnen reageren.Bedankt...

Hoe mijn relatie is op dit moment?kan niet zeggen dat ze niet goed is,maar door een kind,mijn huidige vriendin werkt overdag en ik 's nachts hebben we dus weinig tijd voor elkaar,waardoor de lichamelijke kant van onze relatie dus op een SERIEUS laag pitje staat.
K.haar vriend heeft haar niet bedrogen,zover ik weet,dus ik denk niet dat het een wraak-reactie is
Ik weet dat het maar een bevlieging is,maar waaarom moeten die bevliegingen zo intens zijn...?

Feignasse

Legacy Member
Bekijk anders eens de film L'ultimo bacio, zit een gelijkaardig verhaal in 8-)

soulreaper

Legacy Member
TheCrow7 zei:
Nostalgie is een miserabele raadgever.

nostalgie kan wel mooi zijn...in mijn geval is het het beste om te genieten van de weet,dat ik nog steeds die invloed kan hebben op iemand van het vrouwelijke geslacht,en zelfs iemand die 12 jaar jonger is,en gewoon er een komaf mee maken...Waarom is dat dan zo moeilijk?

puni

Legacy Member
Normaliter (ik spreek enkel uit persoonlijke ervaring) verdwijnen uw gevoelens voor mensen die ge graag hebt gezien nooit. Bij mij persoonlijk blaas ik als mijn relatie foutloopt altijd mijn bruggen op, al was het maar om op mijn effen te komen. Kheb nu nog met één ex contact, en das een goei vriendin geworden.. en ja, ik voel daar nog iets voor, maar kheb mij daar over gezet. Dat moet gij mss ook proberen..

Aan de andere kant, ik weet nu wel hoe moeilijk het is om iemand los te laten, zeker als ge ooit gedacht hebt da het iemand was waar ge uw leven mee zou kunnen delen. mijn (relatief korte, 3 maanden) relatie is bijna een maand terug op de klippen gelopen.. en das iemand die ik ni kan laten vallen, noch vergeten. :)

Kzou zeggen, kies voor uw relatie.. en als het echt ni anders gaat moet ge desnoods gewoon alle contact met uw ex verbreken.

puni

Legacy Member
soulreaper zei:
nostalgie kan wel mooi zijn...in mijn geval is het het beste om te genieten van de weet,dat ik nog steeds die invloed kan hebben op iemand van het vrouwelijke geslacht,en zelfs iemand die 12 jaar jonger is,en gewoon er een komaf mee maken...Waarom is dat dan zo moeilijk?

Alles wat met gevoelens te maken heeft is moeilijk.. maar ge kunt kiezen tussen korte 'pijn' of der achteraf naar alle waarschijnlijkheid een lijdensweg van krijgen :)

SweetEmmaRose

Legacy Member
Nooit iemand laten zitten voor iemand anders. Nooit.
Ge moet het gedaan maken omdat ge da wilt, ni omdat ge ('tijdelijk') verliefd zijt op iemand anders.
Ik vind het zelfs afschuwelijk da jullie daar aan denken
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan