Archief - hoe elektrische schokken vermijden ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

annelies12

Legacy Member
veel keer, als ik het portier van de auto vastneem, krijg ik een snok.

en ook als ik karren moet verplaatsen op mijn weekend job, is het ook van da...

metaal die geladen wordt door wrijving ofzo, dunnow


hoe kun je je daarop voorzien? handschoenen helpen nie, ik heb op m'n weekend job lederen handschoentjes, en da komt daardoor :tongue:

EazY

Legacy Member
aan het chassis van uw wagen een lintje hangen, gemaakt in geleidende materie, dat in contact staat met de grond

andere methode weet ik niet :)

2 many soldiers

Legacy Member
da kan toch ni door zo van die rubberen dokterhandschoentjes

brechtvrn

Legacy Member
Ge moet gewoon zorgen dat ge zelf ook geladen zijt. Steek een koperdraad in de pries en kom daar efkes aan :)

hipStar

Legacy Member
gewoon, je kan da kopen zukke glazen buisje en er zit daar een "lichtje" in en als je bv bij je auto komt moe je gewoon da buisje daar bij houden en dan brand dat lampje en da betekent dat de auto "ontladen" is.

Preske

Legacy Member
ik heb da oek dikwijls
hatelijk

ma ik klop ffkes op de ruit, en dan heb ik da ni

sneax

Legacy Member
JohnDodger123 zei:
Eerst met uw sleutel het metaal aanraken.

Kdenk dat dit de beste oplossing is, eerst met iets anders de auto of de kar aanraken, dan voelt ge da ni eh.

brainwashed

Legacy Member
ik heb ne special sleutel hanger
die moete tegen u auto houden en dan geeft da licht
dan hebde da nimeer

moehaa!

Legacy Member
Ik had da ook enorm vaak vroeger, echt elke keer. Heb het nu al nooit nimeer voorgehad sinds ik nieuwe schoenen had gekocht:p. weet niet waarom maar mss zijn mijn huideige zolen van echt rubber ofzo.

[BAT] Hydra

Legacy Member
JohnDodger123 zei:
Eerst met uw sleutel het metaal aanraken.

Dat doet normaal nauwelijks iets aan het ladingsverschil dat tussen jouw en je auto bestaat.

De schok die je voelt is het verplaatsen van elektronen naar je toe, of van je weg. Dit komt omdat je auto is opgeladen, of omdat je zelf bent opgeladen. Je auto kan je dacht ik ontladen door zo'n lintje.


brechtvrn zei:
Ge moet gewoon zorgen dat ge zelf ook geladen zijt. Steek een koperdraad in de pries en kom daar efkes aan :)

:s

StOfWoLkSkE

Legacy Member
Mr Syphon zei:
als ge uitstapt gaat da ni zo gemakkelijk he :p

Eerst met uw kuit tegen auto komen als ge uitstap, daarna pas de deur vastnemen. Ge hebt nog altijd dienen snok maar het is belange niet zo erg en verschietachtg als met uw handen.

Hondengans

Legacy Member
Zoals de meesten hier zeggen, zo een lintje werkt denk ik het beste,
sinds wij dat aan de auto hebben hangen hebben wij daar ook geen last meer van :).

Bontus

Legacy Member
als je in gezelschap bent, gewoon niet als eerst het koetswerk aanraken.

Oblivion

Legacy Member
ne nieuwen auto kopen :)

had dat vroeger echt elke keer, maar sinds ik m'n nieuwe wagen heb, het nog nooit voorgehad ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan