Archief - Hoe steken jullie de barbeque aan ?!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Myst!Q

Legacy Member
Kzou graag eens weten hoe de telenetters hier hun barbeque aansteken.

Ikzelf steek die aan met papier en een paar stukken hout dattek een vuurtje heb en derna kolen derop maar dit is nogal redelijk primitief en dus vroeg ik mij af of iemand betere ideeën heeft ..

Kweet dat er zo van die blokjes bestaan maar moet je die dan gewoon tussen je kolen leggen en aansteken of hoe werkt dat ?

I need some nice advice .. :)

$anka

Legacy Member
alst snel moet gaan => roofingbrander :cool:
kunde direct vlezekes beginnen bakken

Myst!Q

Legacy Member
$anka zei:
alst snel moet gaan => roofingbrander :cool:
kunde direct vlezekes beginnen bakken

Weeral chemische brei derop, kvraag mij dan af of de kwaliteit van uw kolen niet achteruit gaat op die manier.

En hoe werken die witte blokjes ??

D-1337

Legacy Member
ge gooit die witte blokken tussen uw zwarte en ge steekt die aan ^^

Myst!Q

Legacy Member
D-1337 zei:
ge gooit die witte blokken tussen uw zwarte en ge steekt die aan ^^

En die branden lang genoeg ofzo ? Kga mij da toch eens overwegen van met die witte blokskes te werken :)

Frado2005

Legacy Member
kranten+sparappels :) veel beetje rook maarjah :) , t'is te zien welk soort bbq ge ebt eh

Myst!Q

Legacy Member
D-1337 zei:
die branden zodat de rest van uw blokken ook aan gaan eh :p

Ja maar houtskool begint toch niet zomaar te branden ? daar moet ge toch vuur voor hebben ?

killgore

Legacy Member
Zelfde manier als gij, vind da gewoon et leukste :), al die rommel derop smijten neemt het bbq'en juist weg imho Als het dan toch wa sneller moet gaan: zodra de kolen wat aanzijn nen haardroger erop om aan te wakkeren: works like a charm (alleen heb ek zo es de kop van nen haardroger beke verknoeid :p).

D-1337

Legacy Member
ge doet uw houtskool in uw BBQ ge gooit er een stuk of 4-5 witte blokken bij.
ge steekt die witte blokken in brand , en zo gaat dat vuur door naar uw houtskool

creyon

Legacy Member
met benzine uit de grasmaaier :)

wel zien dat je niet onder een boom staat,spreek uit eigen ervaring.

DBK

Legacy Member
aanmaakblokken, coco's houtskool en van zo vrij licht ontvlambaar spul

Myst!Q

Legacy Member
creyon zei:
met benzine uit de grasmaaier :)

wel zien dat je niet onder een boom staat,spreek uit eigen ervaring.

Lol met benzine, kvraag mij allang niemeer af waarom sommigen ongelukken maken.

Killgore : Tis nie echt dat sneller moest gaan, maar kvroeg mij beetje af of dak niet te primitief barbeque .. snapte

killgore

Legacy Member
Myst!Q zei:
Killgore : Tis nie echt dat sneller moest gaan, maar kvroeg mij beetje af of dak niet te primitief barbeque .. snapte
Is da nie juist de bedoeling van nen bbq :p?

Skoebiedoe

Legacy Member
Ik heb enen op gas.Dus stekse d'er is tegen houden en die is aan.
Dan nog alleen de stenen laten opwarmen.

DiDoria

Legacy Member
killgore zei:
Zelfde manier als gij, vind da gewoon et leukste :), al die rommel derop smijten neemt het bbq'en juist weg imho Als het dan toch wa sneller moet gaan: zodra de kolen wat aanzijn nen haardroger erop om aan te wakkeren: works like a charm (alleen heb ek zo es de kop van nen haardroger beke verknoeid :p).

Bwa, die blokjes zijn toch alleen maar ongezond. Mijn manier;
- Vroeger: wigwam van hout en daar houtskool naast.
- Nu: NIET chemisch blokje in het houdertje, aangesteken, dekseltje erop, houtskool er over en voila.

En anders gewoon een luchtschacht maken met kranten altijd resultaat :)

Myst!Q

Legacy Member
killgore zei:
Is da nie juist de bedoeling van nen bbq :p?

Jamaja, tvalt mij op da wij altijd den enigsten zijn in de straat die toch wel wa rook ontwikkelen als we em aansteken terwijl da de rest da nie eeft, dus die gebruiken wellicht allemaal blokskes enzo ?

Tweak37

Legacy Member
aanmaakblokjes zijn het makkelijkst. :) Papier en hout hebben ook hun charmes
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan