Archief - Hoeveel data verbruik jij per maand?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jou dataverbruik


  • Totaal aantal stemmers
    373
  • Opiniepeiling gesloten.

Furiax

Legacy Member
op 10gig/maand gevote maar daar kom ik eigenlijk niet mee toe.
We zitten hier thuis met 3 pcs op een expresnet abo (12 gb) en tis constant opletten wat we downloaden. Als ik eens iets wil downloaden dan probeer ik da altijd tijdens het nachtsurfen te doen. Zo goed als elke maand zitten we de laatste dagen van de maand op smallband.

switchblade

Legacy Member
DekadeZ zei:
Ik kom toch gemakkelijk aan 30gig / maand hoor

same here, meestal streaming, TV stream dan, sportwedstrijden, youtube...
en dat is dan nog maar enkel ik, mijn moeder & vader en zus hebben elk nog een pc en die e-mailen _veel_
patches, mods, trailers, ... doe ik allemaal 's nachts, en dan nog moeten we zwaar opletten wat we downloaden en uploaden :sad:
ik zit elke maand over mijn limiet (meestal tussen 20-30gb) zonder enige illegale activiteiten, net zoals vele anderen dus... :(

Block

Legacy Member
Dat varieert enorm maand per maand. Vorige maand 2gig van de 50gig opgebruikt(scarlet). Maar het kan evengoed dat er maanden dat ik de 50gig ongeveer haal. Bijbetalen voor volume doe ik niet, is belachelijk duur bij scarlet 1 euro voor één gig.

Ik vraag me wel af waarom niet meer mensen overschakelen van provider, als je hier leest dat er zoveel mensen zijn met een hoog verbruik?

Thallyos

Legacy Member
Block zei:
Dat varieert enorm maand per maand. Vorige maand 2gig van de 50gig opgebruikt(scarlet). Maar het kan evengoed dat er maanden dat ik de 50gig ongeveer haal. Bijbetalen voor volume doe ik niet, is belachelijk duur bij scarlet 1 euro voor één gig.

Ik vraag me wel af waarom niet meer mensen overschakelen van provider, als je hier leest dat er zoveel mensen zijn met een hoog verbruik?

² Je kunt eventueel wel als argument aanhalen dat je de snelheid van Telenet wil behouden (je goed recht wel), maar dan heb ik liever een download van max 420kb/s met een provider die mij toelaat makkelijk aan die snelheid een 60GB af te halen, goeie nieuwsgroepen heeft, upload niet aanrekent, nachtsurfen heeft én dan nog eens een behoorlijk snelle mediumband waarmee je ook nog wel wat kunt afhalen.

En dat voor geen geld, €32 per maand en dan nog eens de telefoonlijn bij Belgacom voor een €7 ofzo per maand. Al bij al goeie prijs voor zoiets maar toch verlang ik wel naar kabel met FUP :)

Gentei

Legacy Member
bwa ik kom nog toe met mijne limet ze maandelijks zo'n 5-8 max 9 gig download zo af en toe ne filmpje voor de rest is dat youtube naruto/bleach zien of MMORPG's....

Xoliul

Legacy Member
Bij ons 12-15Gb per maand met Turbo 30Gb limiet.

Ik snap niet echt hoe mensen zo tegen de 50-100Gb kunnen blijven downloaden; dan steek je toch enorm veel tijd in dat allemaal te managen (en waar sla je dat in godsnaam allemaal op). Ik heb eens op één dag 15Gb gedownload, heb bijna de hele dag voor de computer gehangen om dat te halen, kan mij echt niet in beelden dat ik dat hele dagen doe :/

Greyco

Legacy Member
Zal bij mij tussen de 30 en 50gb liggen.
Eerste maand Dommel, ben er zeer content van.

micksk3

Legacy Member
Thuis (ma):30gb telenet. (dus ~50gb voor mij, nachttarief).
Thuis (pa): 10gb telenet. (dus ~16gb voor mij, nachttarief).
kot: 10gb telenet. (dus ~20gb voor mij, nachttarief).
universiteit: unlimited.

al bij al, een dikke 40gig / week (met downloaden op unief erbij).

LethPhaos

Legacy Member
idd, lang leve downloaden op school, met men 12gig van thuis kom ik nooit toe, zelfs als ik alle films enzo op school download :/

Cedric

Legacy Member
Dommel zei:
blabla .... we have decided to increase the included bandwidth in our netconnect account as of 01/07/2007 to 75gb. As of that moment the traffic used in the so called "happy hours" will only be counted for 50% instead of 60% and the rate for extra transfer will lower from 0.4 euro/gb to 0.3 euro/gb. The maximum limit of buying extra gb at this reduced cost will also be lifted. The included transfer in our netconnect plus account will be increased at that same date to 150gb.

hiep hiep hoera :D

Emu

Legacy Member
Mijn 35Gb is 10 van de 12 maanden per jaar op.

Het grootste deel in nachtsurfen dus ong 60gb per maand zou ik zeggen. Deze maand downloade ik een Blu-ray image is 45gb duurt ong een 10-12 uur om binnen te halen wel dus dan 2 nachtjes PC laten draaien :)

Godzilla*Akira

Legacy Member
Turbo account met 20 extra volumebloks = 55 gig. daarvan zit ik meestal rond de 90 procent. 2 pc en 3 consoles.

Mijn downen is beperkt tot eens een anime epi en wat muziek en/of filmpje, online radio en wow.
Maar als mijn broer een nieuw anime"ken ontdekt, downed hem direct alle beschikbare epi's.

EternalSilence

Legacy Member
p!mp zei:
hiep hiep hoera :D

miljaar ... ik gaan toch wel eens kijken voor dommel hoor.
tis goedkoper, en zo een grote limiet die ik nooit kan opgebruiken :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan