Archief - Hond "trucjes" aanleren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WarBlade

Legacy Member
Effect_one zei:
Ik zou graag mijn hond willen afleren van stront van de katten te eten uit de kattebak .;...het dier is maar 4 maanden oud .

Zoiets kan je moeilijk afleren eigenlijk... Dat is vrij normaal gedrag voor veel honden, vooral puppies... Sommige rassen hebben meer de neiging dit te doen dan anderen...

Meestal doen ze dit uit verveling, dus zorg ervoor dat ze altijd iets hebben om zich mee bezig te houden... Honger kan ook een oorzaak zijn, maar da's meestal niet het geval... Zitten wij voor de televisie, dan nemen we dikwijls ook een "snack" hé... :) Awel, da's juist hetzelfde...

Anyway, niet straffen, maar zorgen voor genoeg bijtspeeltjes... ;)

Bose

Legacy Member
hang eten aan het dings wat je je hond wil leren. allez, zo heb ik mijne hond geleerd om de vliegenduur te openen :)

Dennoman

Legacy Member
Effect_one zei:
Ik zou graag mijn hond willen afleren van stront van de katten te eten uit de kattebak .;...het dier is maar 4 maanden oud .

Lijkt mij eerder iets met aandachtverdelingsproblemen te maken te hebben... het is maar normaal dat, als er een nieuw dier in huis komt, ofwel de oude dieren, ofwel het nieuwe dier afwijkend gedrag gaan vertonen.
Oudere dieren gaan kuren krijgen omdat ze natuurlijk niet gewend zijn om hun baasjes te delen met andere dieren. Zij weten nu eenmaal niet wat dat betekent, net als een klein kind dat ook alleen maar iets wil "ebbe" en als je het afpakt totaal niet snapt waarom.
Jonge dieren hebben vooral de neiging om constant grenzen te gaan verkennen en zijn natuurlijk over het algemeen ook nieuwsgierig over alles in hun omgeving. De stront van de katten in de kattenbak zal natuurlijk sterk ruiken en dat lokt kleine hondjes nu eenmaal. Nu bestaan er denk ik speciale parfums om op iets te spuiten waar zowel honden als katten een grandioze hekel aan hebben. Misschien eens informeren bij de lokale dierenwinkel.

sneax

Legacy Member
Een hond eet kak omdat daar voedingsstoffen inzitten die het andere dier niet verwerkt maar die de hond zelf mss wél kan gebruiken. Hij mag géén kak eten, wij weten het beter dan hem: er kunnen ziektes van komen. Dus daar is er echt geen probleem om AF! te zeggen, in elk geval kak associeren met iets ambetant. Straffen énkel als de hond op heterdaad is betrapt, anders weet die totaal niet waar ge over bezig zijt en dan creeerde twijfel dat kan leiden tot wantrouwen.

WarBlade

Legacy Member
sneax zei:
Een hond eet kak omdat daar voedingsstoffen inzitten die het andere dier niet verwerkt maar die de hond zelf mss wél kan gebruiken.

Euh... nee... :ironic: Lees mijn post hierboven, dat zijn de redenen... :)

Tae

Legacy Member
Suphafly zei:
onze hond moet morgen geopereerd worden
en aangezien de vriend van mijn moeder 250€ teveel geld vind.
en mijn moeder niet genoeg geld heeft zal ik het maar betalen van mijn vakantiegeld.
'k zou da rothondje van ons toch ni kunne missen :p


Komaan 250€ (moest het nu een bedrag van 1000€ en meer zijn oke dan) is geen geld voor je geliefde hond in leven te houden, waarschijnlijk moet de vriend van uw moeder niets hebben van die hond dat is mijn gedacht ervan.

Kurobu

Legacy Member
ik kan u maar 1 tip geven, je moet hiervoor minstens 4u/dag met u hond bezig zijn.
een hond die iets moet leren moet veel in 1 keer verwerken en het beste is om meerdere dingen die op elkaar aansluiten te leren in de zelfde tijd op een voor de hond, speelse manier.

ik ga eens navraag doen bij mijn vroegere baas of hij ieks weet hierover.

Kurobu

Legacy Member
Stimpy zei:
zelf hond geweest? :p

mss in zijn vorig leven, idono :unsure:

neen, maar die is eigenaar van een dierenspeciaalzaak, en kent zeer veel mensen op dit gebied, zoals: dierenartsen, dieren psychologen, kennel uitbaters, vrijwilegers voor blinden honden, etc..

Bigbuddha

Legacy Member
Kurobu zei:
ik kan u maar 1 tip geven, je moet hiervoor minstens 4u/dag met u hond bezig zijn.
een hond die iets moet leren moet veel in 1 keer verwerken en het beste is om meerdere dingen die op elkaar aansluiten te leren in de zelfde tijd op een voor de hond, speelse manier.

ik ga eens navraag doen bij mijn vroegere baas of hij ieks weet hierover.

Hmmm. That's a big nono. Om een hond iets aan te leren mag je de hond nooit gaan vervelen. Als je 4 uur hetzelfde trukje oefent (of andere) is de hond het na een uur beu. Alles wat je erna nog probeert aan te leren gaat de hond een hekel aan hebben. Dan leert je een hond eingelijk negative commando's. Niet zo goed.

Wil je een hond iets leren is het best dat je later op de dag, als het eten van de ochtend al wat verteerd is, je een half uurtje intensief met beloning(snoepjes/clicker/aanprijzing) gaat werken. Van het moment dat je ziet dat de hond interesse verliest in de oefening moet je stoppen en met de hond gaan spelen(weer een beloning).

$anka

Legacy Member
Tae zei:
Komaan 250€ (moest het nu een bedrag van 1000€ en meer zijn oke dan) is geen geld voor je geliefde hond in leven te houden, waarschijnlijk moet de vriend van uw moeder niets hebben van die hond dat is mijn gedacht ervan.


zelfs al kost dat 1000 euro heb je dat er nog voor over. Kenisssen van mij hun hond (een jong beesje) lijdt al aan ster (worden ze blind van). Kost 1000 euro per oog om dat te operen. Beesje krijgt 2 nieuwe ogen ...

Kurobu

Legacy Member
Bigbuddha zei:
Hmmm. That's a big nono. Om een hond iets aan te leren mag je de hond nooit gaan vervelen. Als je 4 uur hetzelfde trukje oefent (of andere) is de hond het na een uur beu. Alles wat je erna nog probeert aan te leren gaat de hond een hekel aan hebben. Dan leert je een hond eingelijk negative commando's. Niet zo goed.

Wil je een hond iets leren is het best dat je later op de dag, als het eten van de ochtend al wat verteerd is, je een half uurtje intensief met beloning(snoepjes/clicker/aanprijzing) gaat werken. Van het moment dat je ziet dat de hond interesse verliest in de oefening moet je stoppen en met de hond gaan spelen(weer een beloning).

in de 4 u moet je ook niet alleen " werken " met u hond he.
maar ook spelen, en gaan wandelen, hem voeden. ( en dit over een hele dag ).

sneax

Legacy Member
WarBlade zei:
Euh... nee... :ironic: Lees mijn post hierboven, dat zijn de redenen... :)

Nee ge hebt gelijk, ik heb da vroeger is gelezen maar das dus achterhaalt. Indien ge wilt dat uw hond stopt met kak te eten kan ik u aanraden om hier op te klikken:
http://www.google.be/search?hl=nl&q=why+dogs+eat+feces&btnG=Google+zoeken&meta=

Zéér intressante lectuur, ik denk dat ge hiermee snel een hond kunt afleren om zijne kak op te eten. Ge hebt sjans uw hond is nog ne puppie indien die ouder wordt en hij de gewoonte ni afleerd zal het veel moeilijekr worden.

Conqie

Legacy Member
$anka zei:
zelfs al kost dat 1000 euro heb je dat er nog voor over. Kenisssen van mij hun hond (een jong beesje) lijdt al aan ster (worden ze blind van). Kost 1000 euro per oog om dat te operen. Beesje krijgt 2 nieuwe ogen ...

niet iedereen heeft dat geld...
en als uwe hond al op einde levensduur is, tja
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan