Archief - hulp nodig met financien ^^

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bloob

Legacy Member
handelsguru zei:
even over die limiet van 10 000 euro,

ik heb gelezen dat dit ook kan aangegeven worden wanneer verschillende stortingen samen 10 000 euro vormen.

Bij mij zijn het wel 100 stortingen per maand maar ik haal er alles weer af dus mijn rekening blijft steeds op 0 staan :D maar ik vraag mij nu af of ze ook de geldstroom gaan natrekken? Want stel dat ze mij "pakken" en komen met het feit dat er het voorbije jaar 60 000 euro is gestort en terug afgehaald heb ik wel een probleem...

pff het is niet makkelijk tegenwoordig om wat zaken te kunnen doen zonder papierwerk te gaan invullen :p

60000 zonder te werke? :unsure: Wa hebt gij gedaan man?

LeSec

Legacy Member
xev zei:
en belgen zijn goed in belastingen ontduiken :D

Eerder in ze te omzeilen :p
Of om er handig gebruik van te maken

Ne slimme zelfstandigen kan hier in het Belgenlandje fameus goed zijn plan trekken en zich kostelijk amuseren met afschrijvingen e.d. ze :D

Flipkikker

Legacy Member
Brambo^ zei:
60000 zonder te werke? :unsure: Wa hebt gij gedaan man?

als ge da een beetje slim en grootschalig aanpakt hebt ge een minimum kans op verlies wanneer ge op volgende manier werkt:
aankopen van producten die in de markt liggen aan zo laag mogelijke prijzen en daarna doorverkopen aan een lichtjes hogere prijs...
als ge dit met veel producten tegelijk doet maakt ge minder verlies als er 1tje niet verkocht geraakt of wanneer ge moet goedkoper gaan dan aankoopprijs...

dit is slechts een gokje naar zijn werkwijze, maar dit lijkt me dan ook het meest legale :p
een illegale optie zou natuurlijk zijn te handelen in gestolen goederen, waarmee je moeilijk verlies kunt hebben é :D
nuja, zou ik tijd, zin en geld hebben zou ik wel op die eerste manier een inkomstenbron uitdenken :)

Boris Barowski

Legacy Member
dit is een zeer ernstige vorm van concurrentieverstoring, zwarte handel, btw ontduiking, en ernstige fiscale fraude
as ge gepakt wordt, weet ge waarvoor te werken de volgende tien jaar

oplossing:
bij KBO inschrijven
BTW nummer vragen
en alles aangeven

handelsguru

Legacy Member
idd het zal zoeken worden naar iets nieuws en compleet legaal dan maar als ik al de reacties hoor en een conclusie trek is die tog niet zo positief

Boris Barowski zei:
dit is een zeer ernstige vorm van concurrentieverstoring, zwarte handel, btw ontduiking, en ernstige fiscale fraude
as ge gepakt wordt, weet ge waarvoor te werken de volgende tien jaar

oplossing:
bij KBO inschrijven
BTW nummer vragen
en alles aangeven
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan