Archief - Ik ben te groot...jij ook?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoe groot ben je?


  • Totaal aantal stemmers
    283
  • Opiniepeiling gesloten.

Blackstone

Legacy Member
1m98 hier.

Festivals en dergelijke zijn za-lig :D Krijg soms wel commentaar in de aard van 'grote mensen achteraan aub' maar daar lach ik dan ns mee. Dat compenseert voor al die ongemakken die groot zijn met zich meebrengen. Een lange tijd in een te kleine ruimte zitten is echt een hel en het gebeurt vaker dan je denkt (aula, bus, tafels die te laag zijn, auto, ...).

Kleren vind ik moeilijk maar hier en daar vind ik wel ns iets dat goed past. De laatste tijd ga ik meer en meer naar Maastricht (redelijk vlakbij) om kleren te kopen omdat ze daar een opmerkelijk groter aanbod hebben aan grote maten.

Mn vriendin is 1m60 trouwens. Best wel grappig zicht waarschijnlijk maar ik trek het mij niet aan; echt veel ongemakken levert dat niet op.

Crashtestdummy

Legacy Member
ik haat grote mensen, ik krijg der ne stijve nek van en ik zie er niks door bij de festivals :sop:

Schummi88

Legacy Member
1m92 hier en qua schoenmaat 46

het meeste erger ik mij aan de stoelen in de bus, veel te klein :)

SweetEmmaRose

Legacy Member
Dude87 zei:
ik haat grote mensen, ik krijg der ne stijve nek van en ik zie er niks door bij de festivals :sop:

da moete gij zeker in zo'n thread meedelen :p
allemaal reuzen rondom u.

en ni te vriendelijk e :unsure:

Feignasse

Legacy Member
sQuare zei:
ik ben -maar- 1.86 en ik heb zelfs al lastig om mijn benen kwijt te geraken in de bus! met de spiegel haddek da ook. ik heb maar maat 42-43 . kvind da best klein eigl +
Je gaat achteraan in een auto zitten, je zit met je knieën tegen de zetel voor je.
Je gaat zitten achter het stuur in een auto, de zetel kan niet ver genoeg naar achter.

Wtf, ik ben amper 2 centimeter kleiner en pas zonder problemen in een Corsa. Ik plak niet op m'n stuur en dan nog kan de zetel zeker 20cm achteruit...

waffel

Legacy Member
1meter 87 schoenmaat 44

sry ma ik vin da dus rete zalig groot zijn hé, handig op fuiven; festivals
ge raakt overal bij, ge komt impressionanter over (wie is er nu bang van een ventje van 1.70meter?) en sporten gaat ook veel makkelijker; heb spanwijde van 1.89 dus voor tennis,badminton,volleybal zekers handig, en bij voetbal ook retehandig vo balrecuperatie (alles is proportioneel bij ik hoor, maar benen toch langer dan gemiddelde mens)

ik kan zo nog voordelen blijven noemen

enigste, toch wel grote nadeel imo, als ge ne vriendin hebt die onder de meter60 zit, das echt vervelend:crazy:

DJ BUZZE retro

Legacy Member
Ik ben 1m81 en ben heel tevreden met mijn lengte.

Ik zou inderdaad niet te groot willen zijn, heeft enkele voordelen, maar makkelijk/comfortabel is het allesbehalve, als ik zo vele mensen hoor.

Grote mensen leven ook gemiddeld minder lang dan kleinere, omdat het hart harder moet werken om alles rondgepompt te krijgen. :(

Nuja, ieder zijn probleem natuurlijk. Ik ben dan weer van figuur een lantaarnpaal (geen anorexia geval, ge ziet me nog staan, maar toch wel opvallend smal, weeg 64-65kg), waar ik zo graag iets aan veranderd zou zien, maar waar met gezonde methoden gewoon niks aan te doen valt.

(en begin niet van: "prop u elke dag vol, eet eiwitten blabla" want dat helpt gewoon niks bij mij, ik eet het driedubbele van de meeste mensen trouwens, soms schamen mensen zich als ik ergens met hen eet, omdat ik zoveel extra porties bestel, zo heb ik al wel meerdere keren 5 hamburgers en een frit bij de McDonalds gegeten, 'nuff said?)

ook 3 jaar gebodybuildet (zonder de "snoepjes" en de spuitjes uiteraard) ... gespierd? ja (ver)breed? nee

dusja... almaargoed hebben we bijna allemaal iets om over te klagen he :niceone:

gewoon leren aanvaarden, da's de enige oplossing voorhanden, al is die inderdaad niet altijd even makkelijk.

Blue-Bora

Legacy Member
DJ BUZZE retro zei:
Ik ben 1m81 en ben heel tevreden met mijn lengte.

Ik zou inderdaad niet te groot willen zijn, heeft enkele voordelen, maar makkelijk/comfortabel is het allesbehalve, als ik zo vele mensen hoor.

Grote mensen leven ook gemiddeld minder lang dan kleinere, omdat het hart harder moet werken om alles rondgepompt te krijgen. :(

Nuja, ieder zijn probleem natuurlijk. Ik ben dan weer van figuur een lantaarnpaal (geen anorexia geval, ge ziet me nog staan, maar toch wel opvallend smal, weeg 64-65kg), waar ik zo graag iets aan veranderd zou zien, maar waar met gezonde methoden gewoon niks aan te doen valt.

(en begin niet van: "prop u elke dag vol, eet eiwitten blabla" want dat helpt gewoon niks bij mij, ik eet het driedubbele van de meeste mensen trouwens, soms schamen mensen zich als ik ergens met hen eet, omdat ik zoveel extra porties bestel, zo heb ik al wel meerdere keren 5 hamburgers en een frit bij de McDonalds gegeten, 'nuff said?)

ook 3 jaar gebodybuildet (zonder de "snoepjes" en de spuitjes uiteraard) ... gespierd? ja (ver)breed? nee

dusja... almaargoed hebben we bijna allemaal iets om over te klagen he :niceone:

gewoon leren aanvaarden, da's de enige oplossing voorhanden, al is die inderdaad niet altijd even makkelijk.


Een collega van mijn is de basketballcoach van Bergen Op Zoom geweest (Tony V.D.B) en is ook een voedings-adviseur.

Ik ben 1.78m en weeg 62kg, dus ook niet echt "dik" te noemen. Ik mag ook eten wat ik wil en kom geen gram bij.

Hij raadde me Herbalife aan om aan te komen, en hij is er van overtuigd dat da gaat helpen. Het kost wel 155euro/maand zo'n pakket.

Ik overweeg om dat te proberen.

DJ BUZZE retro

Legacy Member
Blue-Bora zei:
Een collega van mijn is de basketballcoach van Bergen Op Zoom geweest (Tony V.D.B) en is ook een voedings-adviseur.

Ik ben 1.78m en weeg 62kg, dus ook niet echt "dik" te noemen. Ik mag ook eten wat ik wil en kom geen gram bij.

Hij raadde me Herbalife aan om aan te komen, en hij is er van overtuigd dat da gaat helpen. Het kost wel 155euro/maand zo'n pakket.

Ik overweeg om dat te proberen.

Boe, ik zouwet ni doen als ik u was. De grote kostprijs verraadt al dat het iets commercieels is. Ik heb al zoveel mensen geraadpleegd en de wetenschap errond ook gevolgd (over gewicht op zich dan, want niet al te veel mensen klagen dat ze te mager zijn, 't gaat meestal over te dik) , en ik heb één ding kunnen besluiten: zit het niet in uw metabolisme en in uw lijf, dan zal je nooit spectaculair veranderen. Wel iets,met veel moeite, maar is het dat allemaal waard?

ongezonde toer opgaan, ja, dan kan alles veranderd worden, maar zo zielig ben ik niet, 't is niet iets waar ik dag en nacht van wakker lig... 't is maar een relatief klein complexje, maar 't is er wel, dat geef ik toe.

TROUWENS, heel wat mensen zijn jaloers op mij (en op u ook waarschijnlijk dan :D) ... ik mag eten wat ik wil, en blijf "mooi slank" , terwijl andere mensen op hun kin moeten kloppen, omdat ze anders een nijlpaard worden.

Sja, dan ben ik toch nog beetje blij dat ik naar de normen wat te mager ben hoor...

Darkness

Legacy Member
Den Freddie zei:
nuda'k hier die post lees van Tha Non over autorijden:

Dat moet echt irritant zijn als ge zo groot bent zoals de meeste posters hier.
Als je dan in pakweg een Vw Fox of een oudere Polo zit mag je u al bijna op de achterbank zetten wss om voldoende plaats te hebben voor uw benen.

Ik zit ook met m'n knieën tegen de onderkant van't dashboard, maar da's omdat ik groter ben als m'n ma.
De zetel blijft altijd in haar positie staan.
Allez, normaal zit m'n ma nog iets dichter, maar 1 tandje achteruit is voor haar nog net goed, en voor m'n pa en ik ook.
Alhoewel de zetel nog iets achteruit zou mogen voor pa en ik, maar da's te ambetant om iedere keer de zetel te verzetten.

Aan de andere kant hebt ge als grotere persoon wss wel een goed overzicht rondom u, terwijl kleinere mensen soms met moeite boven hun stuur uitkomen.

(a lol, niet gezien dat er nog paar pagina's achterkwamen:p.)
awel, ik ben dus eens ergens ingestapt: vooraan te weinig beenruimte, achteraan lag ik met mijn benen diagonaal en zat ik met mijn kop tegen het plafond :(

SideShow

Legacy Member
1m97 schoenmaat 44-45 afhankelijk van welk schoeisel
met kledij geen zoveel last :unsure: wel een beetje meer kijken voor de lengte van mouwen enzo
ik ben altijd heel mager geweest vroeger en heb daar psychisch van afgezien toen ik een puber was ...
nu doe ik al jaren fitness en nu zeggen sommigen zelfs dat ik breed ben :unsure:
hoe dan ook sta ik nog altjid niet graag in de belangstelling, een soort trauma

Delirium

Legacy Member
DJ BUZZE retro zei:
en begin niet van: "prop u elke dag vol, eet eiwitten blabla"

ook 3 jaar gebodybuildet (zonder de "snoepjes" en de spuitjes uiteraard) ... gespierd? ja (ver)breed? nee

Dan heb je imo niet op je eten gelet.
Ik train nu half jaar op een streng dieet en ben op die tijd 9kg bijgekomen (van 67 -> 76kg).
Ben nu 5,5 jaar bezig en woog 55kg toen ik begon, en ik mocht ook alles eten en kwam niet bij hoor. ('t kan altijd dat je niets bijkomt hé)
Wat was eigenlijk je eetpatroon?

Fanatix

Legacy Member
Ja ik ben 1,94m en heb 44. Dus valt nog goed mee, heb er geen problemen mee. Girls dig me :D
Juist vliegen is voor mij een hel, mijn auto is groot genoeg en kwa hoogtes zit het plafond en deurkaders hoog (ook omdat het relatief nieuw huis is). Mijn bed is 2.10m en ik heb daar beddegoed voor gevonden :)

MooNMaN

Legacy Member
Blackstone zei:


idem, kben ook 1m98. schoenmaat 46

khoor er hier zoveel klagen over kledij. da valt toch nog goed mee??? de meeste schoenwinkels hebben toch schoenen tot maat 47??? de broeken, hemden en truien is wel maat en paswerk :)

bij auto's enzo hebk ook niet echt een probleem... zolang ik niet achteraan moet zitten tenminste... vooraan ruimte zat... maar de persoon die dan achter mij moet zitten is best niet te groot.

kdoe ook al enkele jaren aan fitness om zo da lang/smal postuur weg te krijgen. maar da gaat er nooit volledig uitgaan. kkan wel spiermassa bijkrijgen en er iets breder uitzien. maar kga altijd ne lange smalle blijven. ahja iets waar de lange mensen zich bij moeten neerleggen zeker? ;)

kdenk eerlijk gezegd dat mensen die +2m zijn zich zorgen moeten maken. of die met stappers van +47.

sneax

Legacy Member
Voor schoenen ga ik naar 'grote maten' winkel.

Kledij heb ik ni echt een probleem, wél zijn de mouwen altijd te kort. Ik heb dus blijkbaar lange armen. Vooral bij 'vestjes' is da een probleem, zo van die zomerjassen of lichtere vesten.

Dat het meubilair soms te klein is is geen probleem maar wat ik FUCKING HAAT (ja echt hard) is in mijn school dat die bankskes daar
1) mega dicht naast elkaar staan
2) geen plaats voor benen tussen de rijen door
3) als ik het tafelblad naar beneden schuif dan heb ik amper plaats om tussen da klein ruimteke te passen

ALTIJD wordt ik zenuwachtig omdat ik mij ni kan bewegen of verzetten en ge kunt onmogelijk aan iets dat op de grond staat (bv. rugzak) als uw tafelke naar beneden is. Daarbij komt nog eens rugpijn of dingen in die aard.

Ik weet het, kmoet mij 'aan de gang' zetten, maar dan zitte ne gansen tijd met uw lichaam helemaal scheef en kunde u evenmin bewegen. Enkel u benen kunde dan soms is strekken.

Ik ben ni zo groot 1m90 maar wel breed en ook wa dikker 105kg, schoenmaat 47.

Ik wil hierbij wel zeggen dat ik mijzelf ni te groot vind :p tis het meubilair en al da te klein is.

Babs

Legacy Member
Grote jongens hier precies als ik da allemaal lees :eek:

Kheb ooit eens een lief gehad die toch wel 2 meter of dichtbij was. Kvon da eigenlijk redelijk ongemakkelijk :p
Dan liever ene die maar hoogstens een 10-tal centimeters verschilt van mij.

Ikke meiske en 1.68m ofzo, meer dan goed dus :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan