Archief - Indianenstam ontdekt in oerwoud Brazilïe

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pirate!

Legacy Member
'In het westen van Brazilië is een indianenstam ontdekt. De groep werd waargenomen tijdens een rondvlucht van de overheidsorganisatie voor indianenzaken boven het Amazonegebied bij de grens met Peru. Dat maakte Survival International donderdag bekend. Deze organisatie zet zich in voor bedreigde stammen.
Survival International heeft op haar website foto's van de stam geplaatst. Met rood pigment beschilderde stamleden staan naast rieten hutjes in een open plek in het bos. Een paar mensen richt pijl en boog op het vliegtuigje.

,,We hebben de rondvlucht uitgevoerd om hun huizen te laten zien, om te laten zien dat ze er zijn, dat ze bestaan'', zei een wetenschapper. Naar schatting zijn er wereldwijd ruim honderd stammen nog niet ontdekt. Meer dan de helft daarvan zou in het Amazonegebied bij de grens tussen Brazilië en Peru leven. Door illegale houtkap worden zij in hun voortbestaan bedreigd.'

Bron: De Standaard
http://www.dailymail.co.uk/news/art...hs-uncontacted-tribes-firing-bows-arrows.html


Ik moest direct aan 'The Gods Must Be Crazy' denken

Conqie

Legacy Member
Ik hoop dat er hier ook geen discussie begint zoals op HLN over onze toch zo slechte maatschappij en dat zij het veel beter hebben en blabla :ironic:

blackman

Legacy Member
?,

Wat zou jij doen als je zoiets nog nooit gezien hebt? Je verdedigen toch?

spray-bunny

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
Ik hoop dat er hier ook geen discussie begint zoals op HLN over onze toch zo slechte maatschappij en dat zij het veel beter hebben en blabla :ironic:
hln 'nough said:p

Maar 't is toch voorspelbaar: nu gaat daar hopen toeristen naartoe en weer een authentieke indianenstam ga naar de kloten.

Timmos

Legacy Member
spray-bunny zei:
hln 'nough said:p

Maar 't is toch voorspelbaar: nu gaat daar hopen toeristen naartoe en weer een authentieke indianenstam ga naar de kloten.
Ja, want er zijn daar vooral wegen, spoorwegen en vliegvelden, hotels, horeca, voedselvoorziening, ... :)

dunno

Legacy Member
Wat een inteelt moet dat daar al eeuwen zijn. :unsure:
Had de tv-beelden gezien op VRT, zo helemaal geschilderd en idd met pijl en boog aan het schieten.

GenesisX

Legacy Member
Nu gaan ze allemaal van een klif springen omdat ze denken dat "de wereld" gaat vergaan na die grote, vliegende god gezien te hebben :unsure:.

That's one way to kill an newly discovered tribe...

EternalSilence

Legacy Member
Towlie zei:
Of mss een nieuwe reeks van Toast Kannibaal?

:D

njah, ipv dat ze als een gek zitten te zoeken naar een soort leven op ver gelegen planeten en er miljarden aan spenderen, zouden ze beter eens in hun achtertuin zoeken, want nu blijkt dat er daar nog ongevonden mensen leven.


het is nu wel een beetje gek om te dekken dat die mensen met rust zullen gelaten worden. Nu zullen wetenschappers wss al plannen maken om in contact te komen met die gemeenschap, en ze te overladen met onze spullen, waardoor ze helemaal de dieperik in zullen gaan.
Denk ik.

Timmos zei:
Ja, want er zijn daar vooral wegen, spoorwegen en vliegvelden, hotels, horeca, voedselvoorziening, ... :)

dat heb je toch niet nodig? of jij wel misschien? :p

avonturiers, met de knapzak in een helikopter en er een paar km/m van af worden gedropt, om er naar toe te gaan.

nu persoonlijk ben ik ook wel geinterreseerd van hoe die mensen daar overleven, en zich bezighouden enzo.
Wat de wetenschappers ook wel zal bezig houden.

eens benieuwd hoelang het zal duren voor er daar een 'delegatie staat van de beschaafde wereld' bij die mensen.

Anoniem04

Legacy Member
Doom Dragon zei:
:D

njah, ipv dat ze als een gek zitten te zoeken naar een soort leven op ver gelegen planeten en er miljarden aan spenderen, zouden ze beter eens in hun achtertuin zoeken, want nu blijkt dat er daar nog ongevonden mensen leven.

En waarom ? Precies alsof het compleet nutteloos is om dat te doen :ironic:.

Ze zouden beter meer investeren in zoiets dan in de oorlog in Irak. NASA heeft maar een verdomd klein budget, zeker t.o.v. het budget dat ze daar uitstrekken voor hun oorlogen.

EternalSilence

Legacy Member
@Dillyracer, als je het zo stelt, oke.

maar als er nu nog steeds mensen worden ontdekt waar niemand het ontstaan vanaf wist, dan is de kans toch reeël dat er daar in het regenwoud nog tal van geneeskrachtige kruiden/planten zijn, die wereldziektes kunnen oplossen.
Iedereen weet dit , maar toch blijven ze lustig dat regenwoud kapot kappen.
en geen kraai die er gaat van wakker liggen, voor het te laat is.
ma soit.

Anoniem04

Legacy Member
Doom Dragon zei:
@Dillyracer, als je het zo stelt, oke.

maar als er nu nog steeds mensen worden ontdekt waar niemand het ontstaan vanaf wist, dan is de kans toch reeël dat er daar in het regenwoud nog tal van geneeskrachtige kruiden/planten zijn, die wereldziektes kunnen oplossen.
Iedereen weet dit , maar toch blijven ze lustig dat regenwoud kapot kappen.
en geen kraai die er gaat van wakker liggen, voor het te laat is.
ma soit.

En wat heeft dat te maken met in de ruimte te gaan ?

Hypotheses man, hypotheses. Niet dat het daardoor minder erg is dat ze daar aan massale boskap doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan