Archief - iPhone en Belgische GSM operatoren

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GEE

Legacy Member
En er zijn al massal klachten over het virtuele toestenbord dat dus niet zou werken zoals het zou moeten (te traag, te onnauwkeuirg ?).
En hier moeten we toch een azerty versie krijgen (al is dat nu geen echte zware opgave dat stukje soft om te zetten).

Een slim design, maar aanraakspullen zijn leuk, alleen heb je er geen grip op, al eens geprobeerd in een rijdende auto op die kleine virtuele prutstoetsten van een gps te duwen, je zitr dus constant ernaast.
Zo er dat ik een stylus pennetje ben gaan kopen voor mijn mio, vingers te dik. :niceone:

Annun

Legacy Member
Epyon zei:
En waarin is het ding dan zo innoverend (of gelijk wat van Apple, for that matter)? :p Het enige waar Apple innoverend in is, is in het volk doen geloven dat hun producten innoverend zijn.

Ik vind helemaal niet dat de iPhone innoverend is. En ik heb ook een hekel aan de manier waarop Apple altijd zo doet alsof hun producten het wiel opnieuw uitvinden. (en de iPhone fanboys die doen alsof de iPhone het allerbeste is wat ooit uitgevonden is) Ik wou alleen maar zeggen, dan mag eenderwelk product nog zo innoverend zijn, ik zou het nooit kopen aan die voorwaarden.

LSDsmurf

Legacy Member
GeeH zei:
Een slim design, maar aanraakspullen zijn leuk, alleen heb je er geen grip op, al eens geprobeerd in een rijdende auto op die kleine virtuele prutstoetsten van een gps te duwen, je zitr dus constant ernaast.

Mijn pa heeft ook zo'n Mio GPS en dat touchscreen vind ik ook nogal onhandig. Tekst invoeren gaat veel trager dan met een keypad/toetsenbordje en als je aan het rijden bent is het idd een ramp, dan zit je constant op de verkeerde knop met je stylus.

Als je over de iPhone leest lijkt het allemaal wel heel interessant. een volwaardige HTML browser, mails verzenden en ontvangen zoals op je PC, ...
Er zijn reeds tal van GSMs op de markt waar je dat mee kan doen. Maar het probleem is dat je daar nog niet zo veel mee bent aangezien mobiel internet ofwel erg traag of duur is. Tenzij je thuis of elders verbinding kan maken met een WiFi netwerk, dan valt het nog mee.

Griffin-Beast

Legacy Member
Als ik jou was Vulcy ging ik geen iPhone importeren voor zoiets dat hier toch al te verkrijgen is. Dan moet je ook geen moeilijke toeren met abonnementen gaan doen, want Proximus en co zorgen er wel voor dat dat zo onduidelijk mogelijk is om zo meer geld aan je te verdienen. Beter een werkend pakket te kopen met een model dat hier dus wel verkrijgbaar is.
De Nokia N95 om maar één te noemen :).

Vulcy

Legacy Member
Griffin-Beast zei:
Als ik jou was Vulcy ging ik geen iPhone importeren voor zoiets dat hier toch al te verkrijgen is. Dan moet je ook geen moeilijke toeren met abonnementen gaan doen, want Proximus en co zorgen er wel voor dat dat zo onduidelijk mogelijk is om zo meer geld aan je te verdienen. Beter een werkend pakket te kopen met een model dat hier dus wel verkrijgbaar is.
De Nokia N95 om maar één te noemen :).

Heb het niet meer zo op Nokia, maar je hebt gelijk er zijn waarschijnlijk genoeg modellen te vinden die nu al te verkrijgen zijn met de functies die de iPhone biedt en meer. Als ik het hier zo hoor is hij zo bijzonder nog niet.
Ik ben wel helemaal weg van Apple hun design, het oog wil ook wat :)
Maar al bij al zijn die Mobile Internet abonnementen nog vrij duur, dat maakt de iPhone, maar ook andere modellen al heel wat minder aantrekkelijk.

Pana

Legacy Member
Epyon zei:
En waarin is het ding dan zo innoverend (of gelijk wat van Apple, for that matter)? :p Het enige waar Apple innoverend in is, is in het volk doen geloven dat hun producten innoverend zijn.

:lol: :lol: :lol:

Some people :')

confituur

Legacy Member
Vulcy zei:
nu al te verkrijgen zijn met de functies die de iPhone biedt en meer.

dat vindek toch niet juist hoor, volgens mij is er geen enkele smartphone met een touchinterface zoals de iphone, geen enkele smartphone met een even gebruiksvriendelijke interface, geen enkele smartphone met een evenwaardige browser aan safari

confituur

Legacy Member
Annun zei:
Ik vind helemaal niet dat de iPhone innoverend is. En ik heb ook een hekel aan de manier waarop Apple altijd zo doet alsof hun producten het wiel opnieuw uitvinden. (en de iPhone fanboys die doen alsof de iPhone het allerbeste is wat ooit uitgevonden is) Ik wou alleen maar zeggen, dan mag eenderwelk product nog zo innoverend zijn, ik zou het nooit kopen aan die voorwaarden.

ja zo een touchscreen war ge met meerdere vingers kunt werken is totaal niet innoverend, en een smartphone zonder toetsenbordje is nog minder innoverend.

Waarom denkte da apple doet alsof ze het wiel opnieuw uitvinden? dat is omdat ze het doen, met de ipod is dit echt wel bewezen. er waren al mp3spelers, en zij hebben hem heruitgevonden op hun manier. En voor zover ik mij niet vergis is het marktaandeel van de iPod niet echt klein dus wil dit zeggen dat het product aanslaat bij de mensen, wat dan volgens mij ligt aan de innovatieve stijl van de apple interface en design.

PureFun

Legacy Member
Het enige waar de ipod in uitblinkt is imago. Toen de ipod uit kwam waren er al iriver en iaudio mp3 spelers beschikbaar die zeker niet moesten onderdoen op vlak van prijs/kwaliteit. Ze waren enkel wat minder bekend. Tot apple ermee op de markt kwam was het allessinds niet zo 'hip' om met een mp3speler rond te lopen.

Zeggen dat marktaandeel veel betekent is ook wat te ver gaan. Het is niet omdat belgacom en telenet de meerderheid van de breedbandklanten bedienen dat hun producten kwalitatief beter zijn dan kleinere providers. Weer zijn de kleinere providers enkel minder bekend.

R-evolution™'

Legacy Member
Ik ben totaal geen apple fan, ik vind mac maar rommel , itunes is de stomste mediaplayer ooit ... maar ik heb sinds een maand ongeveer een ipod 5th gen van 30gb, beste mp3 speler die ik ooit gehad heb.

hij is wel wat duur , maar bij mij telt design heel hard mee dus ik vind het een prachtig toestel.

Iphone, ik vind hem vrij innoverend, nooit geziene software, dat touchscreen is vrij exclusief , 8 gb in een pda is nogal exclusief , ...

GhO$T

Legacy Member
Diegene die zeggen dat de iphone op een hoger niveau staat en wel vernieuwender is dan 'de rest', op wat baseren jullie je dan?

Nogal nutteloos om te gaan vergelijken met vb een nokia die momenteel te krijgen is op de Europese markt, want tegen den tijd dat de iphone hier verkocht wordt zijn er al 35 nieuwe Nokia modellen uitgekomen die allemaal beter zijn dan het huidige model.

Voer die discussie nog eens op het moment dat de iphone er echt is.

spectrious

Legacy Member
GhO$T zei:
Diegene die zeggen dat de iphone op een hoger niveau staat en wel vernieuwender is dan 'de rest', op wat baseren jullie je dan?

Nogal nutteloos om te gaan vergelijken met vb een nokia die momenteel te krijgen is op de Europese markt, want tegen den tijd dat de iphone hier verkocht wordt zijn er al 35 nieuwe Nokia modellen uitgekomen die allemaal beter zijn dan het huidige model.

Voer die discussie nog eens op het moment dat de iphone er echt is.

bij innovatie moet je vooral spreken over de technologie vanbinnen. Is er nog een product die VOOR de iphone op de markt verschijjnt? Nee? Dan mogen we spreken van innovatie, vernieuwend. Touchscreen, 8 GB, camera, mp3 speler, photo's bewerken, videospeler, browser met zoom-fit functie,... Dit zijn niet allemaal nieuwe dingen idd. Maar allemaal gecombineerd met software die werkt. Alles in 1 compact aparaat. Dat is er nog niet gedaan.

Epyon

Legacy Member
GhO$T zei:
Nogal nutteloos om te gaan vergelijken met vb een nokia die momenteel te krijgen is op de Europese markt, want tegen den tijd dat de iphone hier verkocht wordt zijn er al 35 nieuwe Nokia modellen uitgekomen die allemaal beter zijn dan het huidige model.
Dat moet zelfs niet uitkomen, er zijn al lang modellen van LG en HTC die de stuff van de iPhone ook aan kunnen (en wss van Nokia ook al). :)

We moeten het wel toegeven, de PR machine en wervingscapaciteit van Apple is van een zeer hoog niveau. Die huidige iPhone-concurrenten worden nu al afgeschilderd als iPhone rip-offs, terwijl ze al in ontwikkeling waren nog voor er van de iPhone sprake was.
Idem voor hun iPods. MP3-spelers worden nu als hun uitvinding beschouwd, terwijl er al lang andere fabrikanten waren. Zelfs tijdens de iPod hoogdagen maakten die andere betere prijs/kwaliteitsproducten. Mijn Zen Micro 5g heb ik vier jaar geleden gekocht tegen €75 minder dan een vergelijkbare iPod, en die gaat nu nog altijd mee zoals in het begin (nog niet eens andere batterij).

En de uitsmijter zijn natuurlijk de Macs. Wanneer beginnen deze aan een ware revival? Toen Apple er PC's ipv Macs van maakte, compleet met Windows en al :lol: . Zo zie je maar dat producten niet meer door de technische afdeling 'gemaakt' worden, maar veel meer door de commerciële.

CP-RB2H

Legacy Member
De iPhone importeren heeft geen zin, want hier zal hij toch niet werken. Je kan als buitenlander ook geen abonnement aanvragen.

Het grote probleem voor belgie is eerder de wet die koppelverkoop verbied... en dat kan hier wel eens een probleem gaan geven.

Nog een nadeel is dat enkel apple de batterij kan vervangen en dus je zelf geen nieuwe kan kopen = iphone 2 dagen kwijt + wrs 99 euro...

Ben hem ook van plan te gaan kopen, maar heb ook al verontrustende berichten gelezen over het slecht typen van het scherm.

kakature

Legacy Member
Epyon zei:
En waarin is het ding dan zo innoverend (of gelijk wat van Apple, for that matter)? :p Het enige waar Apple innoverend in is, is in het volk doen geloven dat hun producten innoverend zijn.
Misschien moet je eerst eens een (lang) tijdje met Mac OS X & Mac's werken voor je zo'n commentaar geeft.

EDIT Altijd grappig, mensen die totaal tegen Apple en Mac zijn, dat terwijl ze meestal maar half weten waarover ze praten.

CP-RB2H

Legacy Member
kakature zei:
.

EDIT Altijd grappig, mensen die totaal tegen Apple en Mac zijn, dat terwijl ze meestal maar half weten waarover ze praten.

mja hetzelfde geldt nu wel voor MS bashers.

R|Jonas

Legacy Member
spectrious zei:
bij innovatie moet je vooral spreken over de technologie vanbinnen. Is er nog een product die VOOR de iphone op de markt verschijjnt? Nee? Dan mogen we spreken van innovatie, vernieuwend. Touchscreen, 8 GB, camera, mp3 speler, photo's bewerken, videospeler, browser met zoom-fit functie,... Dit zijn niet allemaal nieuwe dingen idd. Maar allemaal gecombineerd met software die werkt. Alles in 1 compact aparaat. Dat is er nog niet gedaan.
Mja, een PocketPC kan dit ook allemaal en heeft zelfs nog meer mogelijkheden. Nuja, het feit dat de software hiervoor even gemakkelijk te 'downloaden' is, is op dit forum geen argument maar ik vermeld het toch even ;)

GhO$T

Legacy Member
Btw de mensen die nu al zeggen dat ze ook zo'n iphone willen kopen, welke prijs hebben jullie dan in gedachten?
Heb het Iphone nieuws niet gevolgd, maar na even op google te kijken kom ik uit op geruchten van €500-700 per iphone al dan niet me 2-jarig abbo :eek:, willen jullie daar echt zo'n geld voor neerleggen?

En zoals CP-RB2H opmerkt, apple werkt blijkbaar enkel samen met bepaalde providers die het toestel dan verkopen gekoppeld aan een 2-jarig abbo. Kans lijkt mij dus wel reëel dat die die gsm zelfs nooit verkocht zal worden in België gezien verbod op koppelverkoop?

CP-RB2H

Legacy Member
GhO$T zei:
Btw de mensen die nu al zeggen dat ze ook zo'n iphone willen kopen, welke prijs hebben jullie dan in gedachten?
Heb het Iphone nieuws niet gevolgd, maar na even op google te kijken kom ik uit op geruchten van €500-700 per iphone al dan niet me 2-jarig abbo :eek:, willen jullie daar echt zo'n geld voor neerleggen?

4 Gig = 499 $
8 Gig = 599 $

Volgens sommige geruchten krijgt de EU al meteen de 2de generatie iPhones met 3G ingebouwd. Andere geruchten melden dat de EU een simvrije versie gaat krijgden omdat koppelverkoop (gsm aan 1 operator linken + abbonement verplichten) in meerdere landen dan België verboden is. De prijs van zo'n unlocked iPhone zou dan 699 tot 799 bedragen. Let op dit zijn enorme geruchten. Maar als het waar is begin ik me toch af te vragen of ik hem nog wel wil, want ik denk dan bv dat een Nokia N95 een veel, veel betere keus is.

batterij heeft al wel een update gekregen naar verluid.

"Apple issued a press release today indicating that the iPhone has seen a few improvements since it was first introduced in January.

iPhone will feature up to 8 hours of talk time, 6 hours of Internet use, 7 hours of video playback or 24 hours of audio playback. In addition, iPhone will feature up to 250 hours—more than 10 days—of standby time.

The press release also reports that the 3.5" display has been upgraded from plastic to "optical-quality glass" for superior clarity and scratch resistance.

The iPhone will be available on June 29th at Apple Retail and Online stores as well as AT&T's select retail stores."
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan