Archief - Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

passero

Legacy Member
ge kunt in word gewoon opslaan als html he.... De html trekt wel op de ballen maar opkuisen kan adhv simpele find and replace zaken... Heb het ook genoeg mogen doen tijdens de migratie van het intranet :S

Bubba

Legacy Member
VPC is een héél grote ergernis. En Ax ook wel een beetje. :sad:

Elke keer ik de setup.exe van Ax uitvoer geraakt hij 1 stapje verder in de installatie... Tegen eind volgende week zal ik wel klaar zijn zeker? :p

spray-bunny

Legacy Member
't Is wel de richting waar ge het meeste mensenkennis opdoet imo.

Arifiene

Legacy Member
spray-bunny zei:
't Is wel de richting waar ge het meeste mensenkennis opdoet imo.

Tenzij ge nu afkomt met serieuze argumenten ben ik verplicht dat af te doen als volledige quatsch.

spray-bunny

Legacy Member
Arifiene zei:
Tenzij ge nu afkomt met serieuze argumenten ben ik verplicht dat af te doen als volledige quatsch.
Psychologie, sociologie enzovoort tov pakweg wiskunde, economie en talen.

Ge gaat nu toch niet zeggen dat ge van die laatste meer mensenkennis opdoet? Psych & soc geven u echt wel een pak inzicht in mensen.

Aleja, ge moet mij natuurlijk niet geloven, maar 't is mijn persoonlijke ervaring. 'k Heb 2 jaar wiskunde-moderne talen en 2 jaar humane wetenschappen gedaan.

Dat humane een vuilbakrichting is spreek is niet tegen:p.

Tha_nOn

Legacy Member
psych en soc geven u misschien inzicht over gegeneraliseerde dingen, maar omgaan met mensen, en mensen lezen is niet iets wat ge leert door de theorie van die vakgebieden te leren

denk niet dat humane zich zo op 'praktijk' focust

en humane hoeft geen vuilbakrichting te zijn, als ge dat wat deftig aanpakt, spijtig genoeg is da in veel scholen het wel

Arifiene

Legacy Member
spray-bunny zei:
Psychologie, sociologie enzovoort tov pakweg wiskunde, economie en talen.

Ge gaat nu toch niet zeggen dat ge van die laatste meer mensenkennis opdoet? Psych & soc geven u echt wel een pak inzicht in mensen.

Aleja, ge moet mij natuurlijk niet geloven, maar 't is mijn persoonlijke ervaring. 'k Heb 2 jaar wiskunde-moderne talen en 2 jaar humane wetenschappen gedaan.

Dat humane een vuilbakrichting is spreek is niet tegen:p.

Allé vooruit, als jij denkt dat je van psychologie en sociologie in et middelbaar meer mensenkennis krijgt dan is dat jouw mening.
Ik vind het nog steeds quatsch.
Meestal stellen die vakjes niets voor, en al zeker niet genoeg om er effectief 'mensenkennis' van te krijgen. Ik heb die boeken hier liggen (ooit gevraagd als 'ondersteuning' voor de vakken psychologie en sociologie in de criminologie) en er staat bijna niets nuttigs in. Een héél lichte basis, zeg maar.

spray-bunny

Legacy Member
Arifiene zei:
Allé vooruit, als jij denkt dat je van psychologie en sociologie in et middelbaar meer mensenkennis krijgt dan is dat jouw mening.
Ik vind het nog steeds quatsch.
Meestal stellen die vakjes niets voor, en al zeker niet genoeg om er effectief 'mensenkennis' van te krijgen. Ik heb die boeken hier liggen (ooit gevraagd als 'ondersteuning' voor de vakken psychologie en sociologie in de criminologie) en er staat bijna niets nuttigs in. Een héél lichte basis, zeg maar.
Aleh, ben blij om te zien dat jij wél sterke argumenten hebt:unsure:.
Tuurlijk is het maar een lichte basis. Middelbaar onderwijs, weetwel:).
En hoeveel psychologie en sociologie moet je dan zien volgens jou om er mensenkennis van op te doen? Nut is subjectief en niet kwantificeerbaar:p.

Imo heeft psych/sociologie sowieso een positieve invloed op je mensenkennis, aangezien je het gedrag, redereningsvermogen en gedrag in groepen van mensen bestudeerd. Het zal alvast geen negatieve invloed hebben op je mensenkennis.
Hetzelfde kan niet van wiskunde en talen gezegd worden.
Ergo...:)

cura

Legacy Member
sommige mensen zouden beter eens lessen trekken uit die simpele cursusjes

Gavin

Legacy Member
spray-bunny zei:
Aleh, ben blij om te zien dat jij wél sterke argumenten hebt:unsure:.
Tuurlijk is het maar een lichte basis. Middelbaar onderwijs, weetwel:).
En hoeveel psychologie en sociologie moet je dan zien volgens jou om er mensenkennis van op te doen? Nut is subjectief en niet kwantificieerbaar:p.

Imo heeft psych/sociologie sowieso een positieve invloed op je mensenkennis, aangezien je het gedrag, redereningsvermogen en gedrag in groepen van mensen bestudeerd. Het zal alvast geen negatieve invloed hebben op je mensenkennis.
Hetzelfde kan niet van wiskunde en talen gezegd worden.
Ergo...:)
Volgens mij was je toch nog beter een tijdje bij die moderne talen gebleven ... :unsure:

Spectre

Legacy Member
Flash en Actionscript waarvoor ik morgen vrij zeker ga buizen :s

optie 1: stoppen, buizen en een ander vak leren
optie 2: verder doen, misschien de helft of ook gebuisd

:confused:

spray-bunny

Legacy Member
Gavin zei:
Volgens mij was je toch nog beter een tijdje bij die moderne talen gebleven ... :unsure:
Ik heb 40u niet geslapen, ik ben al blij als ik me mijn naam nog herinner:p. Alles wat daar bovenop komt is mooi meegenomen:p.

Ik ben aan't hallucineren van de vermoeidheid atm. Mijn gezichtsveld is verdeeld in achthoeken:wtf:.
cura zei:
'k had het te dubbelzinnig verwoord :P
Ah, nu snap ik de stek:).

Darks

Legacy Member
Mijn hoofd doet zeer van de financiële algebra. :oink: De basis van dat vak is goed te doen, maar ze kunnen die oefeningen extreem ingewikkeld maken, jawadde. Ik zal morgen wel teut zijn na 4u examen. :crazy:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan