Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 39

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sick`

Legacy Member
Jonathan zei:
De kuthond van de buren die blijft blaffen elke keer als we door onze tuin wandelen.
Volgens de eigenaar is het onze eigen schuld omdat ik er anderhalf jaar geleden een paar keer met een waterspuit op gespoten had in de hoop dat het beest het daardoor zou af leren.

Ik heb echt geen zin in belachelijke ruzie, maar ik ben het nu toch echt wel moe.

Iemand ervaring mee of een wijkagent daar iets mee aan kan vangen?

Kan je die hond niet gewoon negeren? Jezelf er aan ergeren wakkert enkel maar je afkeer aan.

Iemand anders zijn hond natspuiten is not done btw :p

De moeite waard om te lezen: Geluid als activator en stressor

Crashtestdummy

Legacy Member
vrouw van mijn vader organiseerde een feest me de familie voor haar 60ste verjaardag. kzag er wel naar uit want tis drank en eten vo niks :unsure:

ze komen mij ophalen, ik stap in en juist als mijn vader aanzet vraag ik om nog eens te stoppen om te zien of mijn camionet op slot is...
maar der zit een kinderslot op die deur, dus de vrouw van mijn vader moest uitstappen vo mijn deur open te doen...

terwijl die uitstapt hapert ze in haarne sjakos die aant voeteinde ligt, ze struikelt me haarne kop tegen een deur 2 meter verder en breekt haar schouder + schouder uit de kom :sop: dus we mochten da feest natuurlijk wel afzeggen en madam nat spoed voeren

aja mijnen auto was gesloten :unsure:

waffel

Legacy Member
Nu die jongen is doodgestoken in Brugge hoor ik niet anders dan "het is te erg aan het worden", "we moeten hiertegen protesteren zodat dit niet meer gebeurt!"

Vroeger was het minstens even erg, alleen had je uiteraard geen social media. En hier kan je niets tegen doen. Ik ga al relatief lang en regelmatig uit en ik heb al zoveel van dat zinloos geweld zien, het spel zit gewoon gigantisch vlug op de wagen. Iemand echt doodsteken is natuurlijk er heel over, maar ik heb al jongens in het hospital zien geschopt worden dat het niet mooi is voor twee keer niets, en dat is ook heel erg.

Jonathan

Legacy Member
Sick` zei:
Kan je die hond niet gewoon negeren? Jezelf er aan ergeren wakkert enkel maar je afkeer aan.

Iemand anders zijn hond natspuiten is not done btw :p

De moeite waard om te lezen: Geluid als activator en stressor

Negeren is moeilijk als die op 2 meter van uw oor staat te keffen. (Het is trouwens zo'n witte Terrier, die hebben een enorm irritante blaf die indien je dicht genoeg bent zelfs pijnlijk kan worden.)

Ik heb ondertussen het één en ander gelezen en ook tot het besef gekomen dat het inderdaad niet mijn taak is om die hond te straffen of zo, uiteindelijk kan het beest er zelf ook weinig aan doen, het zijn de baasjes die hem moeten leren om niet te blaffen.

Praten hebben we geprobeerd, maar het is blijkbaar allemaal onze eigen schuld en honden blaffen nu éénmaal volgens de buurvrouw. (die nota bene de hele godganse dag in haar slaapkledij lijkt rond te slenteren maar wel nooit met haar hond gaat wandelen)

Sommige mensen zouden echt moeten gescreend worden vooraleer ze een hond kunnen kopen...

Sick`

Legacy Member
Jonathan zei:
Praten hebben we geprobeerd, maar het is blijkbaar allemaal onze eigen schuld en honden blaffen nu éénmaal volgens de buurvrouw. (die nota bene de hele godganse dag in haar slaapkledij lijkt rond te slenteren maar wel nooit met haar hond gaat wandelen)

Sommige mensen zouden echt moeten gescreend worden vooraleer ze een hond kunnen kopen...

In dat geval denk ik dat de buurvrouw natspuiten misschien meer effect heeft :D

Ketelbuik

Legacy Member
Jonathan zei:
De kuthond van de buren die blijft blaffen elke keer als we door onze tuin wandelen.
Volgens de eigenaar is het onze eigen schuld omdat ik er anderhalf jaar geleden een paar keer met een waterspuit op gespoten had in de hoop dat het beest het daardoor zou af leren.

Ik heb echt geen zin in belachelijke ruzie, maar ik ben het nu toch echt wel moe.

Iemand ervaring mee of een wijkagent daar iets mee aan kan vangen?

Neerknallen dat mormel!

Pisjeloeken

Legacy Member
Jonathan zei:
Negeren is moeilijk als die op 2 meter van uw oor staat te keffen. (Het is trouwens zo'n witte Terrier, die hebben een enorm irritante blaf die indien je dicht genoeg bent zelfs pijnlijk kan worden.)

Ik heb ondertussen het één en ander gelezen en ook tot het besef gekomen dat het inderdaad niet mijn taak is om die hond te straffen of zo, uiteindelijk kan het beest er zelf ook weinig aan doen, het zijn de baasjes die hem moeten leren om niet te blaffen.

Praten hebben we geprobeerd, maar het is blijkbaar allemaal onze eigen schuld en honden blaffen nu éénmaal volgens de buurvrouw. (die nota bene de hele godganse dag in haar slaapkledij lijkt rond te slenteren maar wel nooit met haar hond gaat wandelen)

Sommige mensen zouden echt moeten gescreend worden vooraleer ze een hond kunnen kopen...

Hm krijg tschijt van zulke mensen, als ik 's nachts thuiskom en men hond blaft eens, van contentement ofzo, schaam ik mij derekt tov de buren, hier rechtover ook een hond die op alles blaft dat beweegt en er word ook niets op gezegd door het baasje. Stel ze anders eens voor om een blafband te kopen? die hond gaat in het begin wat schokskes krijgen maar zal het achteraf niet meer doen. En anders elke avond je muziek vollenbak in u tuin opzetten.

Amorisa

Legacy Member
Die walgelijk marginale muziek van de kermis hier verderop. I can't freaking sleep

Da mag toch trouwens niet?:/

kay-gell

Legacy Member
Meende het nu serieus? Ben ik zo vroeg wakker en wil ik wat TV kijken werkt de belgacom dinges niet.

Polestar

Legacy Member
Vogels !! Laat mijn auto is 1 nachtje buiten slapen en al direct onder gescheten. Vanmorgen vroeg direct gewassen maar het was al te laat, 1 plek aangetast op de lak :sop:.

Madmaarten

Legacy Member
bizar, ik kuis da meestal nie af en kheb nergens aangetaste lak

gisteren aan het werk met een graafkraan (mijn eigen)
om 7 uur s'avonds valt ze opeens stil
kreeg het ver
zat een gehuurd graafbak op waarmee ik nog een jobke moest afkrijgen en maandag ochtend moest weerbrengen en volgende week zou er iemand met 2 camions rijden dus die kraan moest marcheren.
hoogstwsl was ze zonder diesel gevallen (meterke werkt blijkbaar niet zo goed)
en dan irriteer ik me kapot aan het feit dat mijn kennis over zulke zaken niet volstaat om het zelf te repareren
niemand in de buurt die me kon helpen. na veel proberen heeft de motor zich blijkbaar zelf een beetje ontlucht.
kogel ontweken :p

Matador

Legacy Member
mensen die meedoen aan de ' krijg een gratis iphone-wedstrijd'. Ik moet toch eens beginnen met wat mensen te defrienden denk ik...

Sick`

Legacy Member
Pisjeloeken zei:
Hm krijg tschijt van zulke mensen, als ik 's nachts thuiskom en men hond blaft eens, van contentement ofzo, schaam ik mij derekt tov de buren, hier rechtover ook een hond die op alles blaft dat beweegt en er word ook niets op gezegd door het baasje. Stel ze anders eens voor om een blafband te kopen? die hond gaat in het begin wat schokskes krijgen maar zal het achteraf niet meer doen. En anders elke avond je muziek vollenbak in u tuin opzetten.

Er zijn anders ook genoeg mensen dat hun kinderen zo (niet) opvoeden, kan ik me veel harder aan ergeren :p

EternalSilence

Legacy Member
Youtube heeft weer de grote borstel boven gehaald en een hoop interessante profielen met documentaire's verwijderd :sad:

Dennoman

Legacy Member
Pisjeloeken zei:
Hm krijg tschijt van zulke mensen, als ik 's nachts thuiskom en men hond blaft eens, van contentement ofzo, schaam ik mij derekt tov de buren, hier rechtover ook een hond die op alles blaft dat beweegt en er word ook niets op gezegd door het baasje. Stel ze anders eens voor om een blafband te kopen? die hond gaat in het begin wat schokskes krijgen maar zal het achteraf niet meer doen. En anders elke avond je muziek vollenbak in u tuin opzetten.
Sorry, maar zo'n schokband is onnodig en barbaars. Kordaat optreden is het enige wat helpt. Consequent blijven en u niet als een maniak kwaad maken. Niet alleen raakt de hond daardoor in de war en zal juist sneller gaan blaffen uit onzekerheid, maar het is ook nog eens beter voor uw bloeddruk.

Hier in de straat is dat ook: mensen die hun hond buiten laten slapen (op zich niks mis mee), maar dan ook geheel niets doen als die 's nachts als bezeten begint te blaffen. Elke keer schrik ik ervan, hoe weinig besef mensen hebben van het feit dat anderen ook willen slapen. Als ge uw oordopjes insteekt en u nog eens draait terwijl uw hond zich schor staat te blaffen in den hof, had ge er nooit ene moeten nemen. Ik weet dat ze al een paar keer gewoon gaan kloppen en bellen zijn in plaats van direct de politie te bellen, maar als er op de lange termijn geen verbetering in komt, zal er weinig anders opzitten.

apzoeir

Legacy Member
waffel zei:
Nu die jongen is doodgestoken in Brugge hoor ik niet anders dan "het is te erg aan het worden", "we moeten hiertegen protesteren zodat dit niet meer gebeurt!"

Vroeger was het minstens even erg, alleen had je uiteraard geen social media. En hier kan je niets tegen doen. Ik ga al relatief lang en regelmatig uit en ik heb al zoveel van dat zinloos geweld zien, het spel zit gewoon gigantisch vlug op de wagen. Iemand echt doodsteken is natuurlijk er heel over, maar ik heb al jongens in het hospital zien geschopt worden dat het niet mooi is voor twee keer niets, en dat is ook heel erg.

Je hebt zeker gelijk, maar ik denk dat we blij moeten zijn dat de mensen zo reageren. Voor't zelfde geld wordt iedereen compleet onverschillig en trekken we't ons niet meer aan dat zoiets gebeurt.
Zinloos geweld laten stoppen zal moeilijk zijn, politie kan nu eenmaal niet overal tegelijk zijn. Maar ik denk wel dat er eens ernstiger nagedacht moet worden over de straffen. Levenslang zou levenslang moeten zijn en niet na 10 jaar weer gezellig buiten. En nieuwe Belgen mogen bij mij hun rechten direct weer afgeven en terug naar langs van herkomst vertrekken (even ter verduidelijking, ik ben zeker geen racist he. Ik ben alleen racistisch op gebied van criminele vreemdelingen).

Jack The Ripper

Legacy Member
Pisjeloeken zei:
Hm krijg tschijt van zulke mensen, als ik 's nachts thuiskom en men hond blaft eens, van contentement ofzo, schaam ik mij derekt tov de buren, hier rechtover ook een hond die op alles blaft dat beweegt en er word ook niets op gezegd door het baasje. Stel ze anders eens voor om een blafband te kopen? die hond gaat in het begin wat schokskes krijgen maar zal het achteraf niet meer doen. En anders elke avond je muziek vollenbak in u tuin opzetten.

Een blafband is dierenmishandeling. In Nederland zijn die dingen zelfs verboden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan