MiniJeffrey zei:
Die mac-boys (no offense) die zo belachelijk fel uitkijken naar vandaag voor het nieuwe iPhone OS. In hemelsnaam zeg... Allemaal hulpeloze slachtoffertjes van de marketingmachine van Apple (waar je ze wel voor MOET bewonderen).
Omdat het wel direct werkt, je gaat naar iTunes, klikt op updaten en voila. Het staat erop. zonder probleem.
En het is wel een betere marketingmachine dan microsoft vind 'k.
Spectre zei:
Marketingmachine

Het werkt allemaal zoals het moet dus dan is er reden om er naar uit te kijken. In tegenstelling tot de crap die Microsoft uitbrengt...
Zoals 4 verschillende versies voor Vista.
En idd, het werkt allemaal, en het werkt vlot.
Spectre zei:
Mac is niet altijd revolutionair met zijn iPods en Macs, het werkt altijd gewoon zoals het zou moeten. En constant patches voor beveiligingsgaten? Ik herinner mij nog goed dat ik elke avond mijn laptop afsloot met 'Windows is currently installing patch 1 from 13'
of je moet geen 120+ patches installeren als je een verse install doet van Vista of Windows XP SP3
MiniJeffrey zei:
Oeioei, uit welk stenen tijdperk kom jij?
Er zijn toch slechts éénmaal, hoogstens tweemaal per maand updates? patch tuesday en af en toe es een update voor je windows defender.
volgens mij heeft mac toch minder updates nodig dan microsoft
Nooby4Ever zei:
hangt wel een prijsje aan
akkoord, maar steeks eens een pc/laptop samen met dezelfde onderdelen?
De prijs zal nie zo veel schelen.
Spectre zei:
Snap niet waar je die prijs vandaan wilt halen. Een iMac kost 1000 euro en een MacBook soms zelfs zoveel niet.
Inderdaad, je kan altijd mooie prijzen verkrijgen als je een besteld die van de vorige generatie is, gaat wel makkelijk 300 - 400 euro af bij het lanceren van het nieuwe model.
MiniJeffrey zei:
Over apple: Sorry, ik heb es een mac gebruikt en zo spectaculair vond ik dat nu ook weer niet ze. Alles alles bovendien zo goed werkt, waarom moet apple dan toch hoe langer hoe meer patches loslaten om bugs en beveiligingsgaten te dichten? Dat bedoel ik net, de marketingsmachine van apple doet zijn werk, heel wat mensne lopen erin. Ja, ik heb ook een iPod! Maar uiteindelijk moet je tot de nuchtere conclusie komen dat het nu echt niet zo revolutionair en spectaculair is.
iPod is overcommercieel gemaakt, was oorspronkelijk alleen maar voor apple gemaakt trouwens. Maar markt is markt en geld is geld.
Bon, 'k ben sinds september ook overgeschakeld op een MacBook Pro, en moet zeggen, echt wel tevreden over.
'k schakel soms nog over naar Vista met Bootcamp, omdat ik niet anders kan voor bepaalde programma's op school. (autocad & multisim)
en mac, het is een compleet pakket, eenvoudiger en vlotter in gebruik.
om maar een simpel voorbeeld te geven,
Time Machine, het maakt automatisch een back up van uw mac, de 1e keer dat je die HDD aansluit maakt hij een volledige back up, daarna alleen maar de veranderde stukken.
En het eenvoudige om het terug te zetten, na, vb een nieuwe install vn mac, je sluit gewoon tijdens de installatie uw schijf aan, duidt aan, dit wil ik terug, en voila, al uw instellingen, programma's, documenten, ... staan allemaal terug zoals jij het wilt.