Archief - Je ergernissen van vandaag - deel 5

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pred

Legacy Member
ik heb hier nog een diskette liggen met wat gegevens voor m'n thesis, wil ik die gegevens eraf halen kom ik tot de constatie dat geen enkele pc hier in huis nog een diskettestation heeft :D

aargh, de vooruitgang

Bad Religion

Legacy Member
zaterdag met beachvolleybal gevallen/uitgeschoven op het zand ... boem op men gat!

en als ik nu ga zitten doet het ff lastig, maar dan is da over! en als ik terug rechtsta is da weer lastig/pijn :(

tzal wel overgaan zekers

sink

Legacy Member
m'n harde schijf die het waarschijnlijk aan het begeven is :sad:

nu weet ik het zeker, nooit geen samsungs meer voor mij..

BleKKie

Legacy Member
lilpunk zei:
boekbespreking moeten schrijven over een boek da ge nie gelezen hebt.

en nee, ik vind er geen op internet.

Ik heb nog een keer een - later goed-gequoteerde - boekbespreking geschreven op basis van het eerste & laatste hoofdstuk en de achterflap :cool:

Gewoon 'gokken' dat ge een boek neemt dat de leerkracht niet kent/niet gelezen heeft en klaar is kees.

Cinnead

Legacy Member
het begint hier juist te regenen dat het niet meer normaal is .. en ik sta hier in mijn hemd :(

Bosvos

Legacy Member
BlackAngel86 zei:
Ik heb nog een keer een - later goed-gequoteerde - boekbespreking geschreven op basis van het eerste & laatste hoofdstuk en de achterflap :cool:

Gewoon 'gokken' dat ge een boek neemt dat de leerkracht niet kent/niet gelezen heeft en klaar is kees.

ik heb zo eens in het 5de (het jaar van de thrillers) een boek moeten kiezen uit een lijst (die de leraar dan gelezen had). Was De aanslag of Advocaat van de duivel geloof ik. Eerste hoofdstuk gelezen (was megasaai, zat totaal geen tempo in), gestopt met lezen...

We moesten geen samenvatting maken, we moesten een meerkeuzetest doen, met eventueel zelfgeschreven notities erbij (had ik dus niet).
Ik moet zeggen: dat boek was zo voorspelbaar dat ik 20/20 had op die test zonder dat boek gelezen te hebben:rofl:

Ik vind dat ge leerlingen volledige vrijheid moet geven qua keuze uit boeken, iedereen heeft zijn eigen smaak. Ik had met plezier The lord of the rings willen lezen voor school...

^MystiQ

Legacy Member
Mijn ma is just vertrokken met de hond naar den dierenarts, normaal gezien voor een afspraak voor hem te laten inslapen. Ik weet niet goed of da ze diene hond nu terug ga meehebben of niet.

Mijn moeder kennende ..

Clarise

Legacy Member
mijn meter kwam ierjuist binnen toen ik aant blowen was :p
"dat ruikt hier zo raar?" hehe

Carrion

Legacy Member
BlackAngel86 zei:
Ik heb nog een keer een - later goed-gequoteerde - boekbespreking geschreven op basis van het eerste & laatste hoofdstuk en de achterflap :cool:

Gewoon 'gokken' dat ge een boek neemt dat de leerkracht niet kent/niet gelezen heeft en klaar is kees.

Ik haalde gewoon altijd van het internet, verplichten om te lezen en dan nog eens kiezen uit boeken die de leerling mss totaal niet interesseert, dan heeft heel doe boekbespreking ook geen nut want dan krijgen ze toch maar gewoon een grotere haat tegenover het lezen.

^MystiQ

Legacy Member
Mijn hond is dus dood .. Het valt mij toch wel zwaarder dan ik dacht maar uiteindelijk is het de beste oplossing voor hem, hij was gewoonweg volledig verkankerd vanbinnen, het was een kwestie van weken maar toch, hij liep hier soms nog vrolijk rond.

Het doet pijn :sad:

Babs

Legacy Member
Math'ke zei:
Mijn hond is dus dood .. Het valt mij toch wel zwaarder dan ik dacht maar uiteindelijk is het de beste oplossing voor hem, hij was gewoonweg volledig verkankerd vanbinnen, het was een kwestie van weken maar toch, hij liep hier soms nog vrolijk rond.

Het doet pijn :sad:

:hug:
Veel sterkte ermee, het zal nog ff pijn doen.
En idd, ook al liep hij soms nog vrolijk rond, het was uiteindelijk de beste oplossing. Nu is het rustig en pijnloos verlopen.

Koester de herinneringen, de beste raad die ik u kan meegeven.

^MystiQ

Legacy Member
Kheb vrijdag examen, hopelijk ben ik er morgen al wat over :sad:

Babsie, ik weet dat het de beste oplossing was, maar dat weegt nooit op tegenover de vele leuke momenten we gehad hebben met die hond. Heel spijtig, maar wetende dat hij door zijn vorige baasje geslaan werd hebben we hem hier toch een mooi leven kunnen geven.

BleKKie

Legacy Member
Carrion zei:
Ik haalde gewoon altijd van het internet, verplichten om te lezen en dan nog eens kiezen uit boeken die de leerling mss totaal niet interesseert, dan heeft heel doe boekbespreking ook geen nut want dan krijgen ze toch maar gewoon een grotere haat tegenover het lezen.

Ik ook meestal hoor, maar sommige leerkrachten zochten dat ook op. Dan 'op het idee' gekomen om die boekbesprekingen over te schrijven en in 'eigen woorden' te gaan schrijven. Geen enkele die het ooit door had. Akkoord er was wat werk aan, maar een boek (volledig) lezen heb ik echt geen enkele keer gedaan :cool:

Dennoman

Legacy Member
Math'ke zei:
Kheb vrijdag examen, hopelijk ben ik er morgen al wat over :sad:

Babsie, ik weet dat het de beste oplossing was, maar dat weegt nooit op tegenover de vele leuke momenten we gehad hebben met die hond. Heel spijtig, maar wetende dat hij door zijn vorige baasje geslaan werd hebben we hem hier toch een mooi leven kunnen geven.
Sterkte :hug:

Hier is het inmiddels al een week geleden. De sfeer is nog wat onwennig thuis, maar we beseffen wel dat het niet anders meer kon. Je moet maar zo denken: het zou alleen maar verslechteren, indien niet op korte, dan wel op lange termijn.

^MystiQ

Legacy Member
Dennoman zei:
Sterkte :hug:

Hier is het inmiddels al een week geleden. De sfeer is nog wat onwennig thuis, maar we beseffen wel dat het niet anders meer kon. Je moet maar zo denken: het zou alleen maar verslechteren, indien niet op korte, dan wel op lange termijn.

Het doet vooral heel lastig om beneden geconfronteerd te worden met die lege plaats, als ik hier alleen op mijn kamer zit lukt het wel redelijk maar beneden lukt mij dat echt niet.

fireflymr

Legacy Member
Dennoman zei:
Sterkte :hug:

Hier is het inmiddels al een week geleden. De sfeer is nog wat onwennig thuis, maar we beseffen wel dat het niet anders meer kon. Je moet maar zo denken: het zou alleen maar verslechteren, indien niet op korte, dan wel op lange termijn.

:sleep:

Babs

Legacy Member
Math'ke zei:
Babsie, ik weet dat het de beste oplossing was, maar dat weegt nooit op tegenover de vele leuke momenten we gehad hebben met die hond. Heel spijtig, maar wetende dat hij door zijn vorige baasje geslaan werd hebben we hem hier toch een mooi leven kunnen geven.

Nee, da's zeker waar, maar nobody lives forever. Als ge een huisdier in huis neemt moet ge die zoiezo ooit loslaten, hoe hard en oneerlijk het ook is.

Tfeit dat ge zo een dienst hebt bewezen voor die hond, mag een hele grote troost zijn. Gebt ervoor gezorgd dat het beestje nog een liefhebbend gezin heeft gekend in zn leven, en ik kan mij voorstellen da em enorm in de watten is gelegd. Ge moogt er echt trots op zijn, en ik hoop voor u dat het verdriet wat verzacht.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan