Archief - Kent er iemand dit 'insect'?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kwintus5

Legacy Member
Ja, Damob heeft een killer-wesp gevonden in België en het verspreidt zich!!! AAAAAAAAAAH!!! Met zo een gigantische angel die je met één steek vergiftigd met een gif zo sterk dat als je na een half uur niet bij het juiste tegengif bent dat je eraan bent!

Dat is pas creepy... :P

Firestyler

Legacy Member
Minimum Rage zei:
kan het zijn dat die gele varianten ook in struiken leven? Vroeger (toen ik klein was) had iemand mij geduwt en ik viel in de struiken. Ik zat toen VOL met kleine gele spinnekes. Zo snel had ik mij nog nooit uitgekleed :)

(en ik was niet thuis, gewoon ergens op straat :p )

Zijn dat geen luizen? Bladluizen dacht ik.

X1RON

Legacy Member
vroeger vertelde iemand me dat ze van die beestjes rode m&m's maakten :'(

DaMob

Legacy Member
Nene het was vele dikker als een libel, en kon het vergelijken want er zaten ook libellen in de buurt ;)
Hm het trekt wel heel hard op zo'n glazenmaker, maar toch had het een kegelvormig uiteinde

DaMob

Legacy Member
Tzal dat zijn ;)
Zijn die dan eigenlijk gevaarlijk als het dat zou geweest zijn?

DaMob

Legacy Member
Dat kan wel verklaren dat ze boven het zwembad hing (was nog water van vorig jaar dus zaten wel wat beesten in) en boven de vijver.
Hm zallek ze int vervolg maar met rust laten :D

stelly

Legacy Member
Kwintus5 zei:
Hmmm, vind je op bijna alle planten terug? Waarom zijn onze natuurstenen dan de hele zomer door hun favoriet wandelplekje? :D Ik ben toch niet overtuigt hoor... ^^
De rode zijn de vrouwtjes met eitjes. Daardat de eieren sneller uitkomen bij een hogere temperatuur gaan ze de meest warme plaatsjes kiezen. Vergelijk bijvoorbeeld eens hoeveel er op de schaduwzijde zitten en hoeveel op de zonnezijde.
DaMob zei:
Kga het hier ook eens vragen, heb er wel geen foto van
Het was precies een supergrote wesp (want had die kleuren), maar met een spits uiteinde.
Ook had het nog 2 paar vleugels en was over het algemeen vrij lang en groot
Het was geen libel want het was vele groter en dikker.
Khad het nog nooit van men leven gezien, maar zit precies graag in de buurt van water, want er cirkelde er 1 over onze vijver en 1 over het zwembad
Vrij zeker dat het een sluipwesp (foto) was.

st3eZz

Legacy Member
Ik al 3 koninginne Wespen of koninginne Hoornaar tegen gekomen in mn kamer.
zoon 3-4 cm groot mn vriendin sprong nog nooit zo hoog.
Da maakt kk veel lawaai en eerlijk gezegt kzou daar gene steek willen van hebben.
3 keer zelfde tactiek gebruikt : Een tuperware dooske er over en papierke er tussen en lopen gelijk gek naar buiten :D (Volgende keer smijt ik em binnen bij de buren in hun ruit)

Kdenk dat er zo wa uitziet...
http://home.planet.nl/~mole1748/content/bin/images/large/IMG_2095.jpg

stelly

Legacy Member
Tenzij ge allergisch zijt moet ge geen schrik hebben. Normaal kan je honderden steken verdragen zonder te sterven. Ge gaat er wel niet goed uitzien :p

Terror Factor

Legacy Member
stelly zei:
Tenzij ge allergisch zijt moet ge geen schrik hebben. Normaal kan je honderden steken verdragen zonder te sterven. Ge gaat er wel niet goed uitzien :p

verdragen wel, maar leuk is het toch niet :p

DaMob

Legacy Member
Ah is dat echt? Kdacht dat je van een 100 steken toch dood kon gaan, ook al ben je niet allergisch

VMax

Legacy Member
Doom Dragon zei:
al lange tijd geleden dat ik die beestjes nog eens heb gezien :x


ooit paar jaar geleden op een heel warme zomerdag, ging ik zoals gewoonlijk eens naar buiten.
tot mijn verbazing zag ik langs de muur een hele kolonne (niet overdreven), 100tal mieren vanonder het terras op de muur klimmen (was wss te warm daar, en geen voedsel meer te vinden voor de beesten).
Ik in al mijn opvliegendheid voor die ambetante beesten, de jerrycan met met grasmaaierdiesel gehaald, daar zo een klak op die muur/mieren gegoten, die jerrycan een paar meter verder zetten.
een emmer water halen, en dan die brandbare vloeistof in de fik steken.
Al die mieren morsdood en geen vlekken op het terras, alleen maar korrelkes (die mieren dus)
nu al al die jaren erachter nooit meer 1 mier gezien op ons terras :D

Ah, ja.. Mijn grasmaaier rijdt ook op diesel.. :oink:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan