Archief - Koortsblaasjes of herpes simplex type 1

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

josuwa

Legacy Member
Geen reden voor de dokter, en nee het is geen nieuw virus, maar het kan temaken hebben dat de zon weer even geschenen heeft...

Dots

Legacy Member
geen reden? Sorry maar als ge op de grond ligt te kermen van de pijn en hier een topic maakt met de vraag herpes of koorstblaasjes denk ik dat er toch wel een reden voor een doktor is...

josuwa

Legacy Member
De dokter gaat gewoon zeggen 'Het is herpes.' . Ik wil weten wat ik er tegen kan doen, ik ben hier al lang mee naar de dokter geweest, heb het niet sinds gisteren hoor.

Weet iemand trouwens ofdat ge uw eigen herpes op uzelf kunt overzetten dus koortsblaren op uw lip bijvoorbeeld naar herpes op het hoornvlies door in uw ogen te wrijven ofzo...

whacker

Legacy Member
josuwa zei:
De dokter gaat gewoon zeggen 'Het is herpes.' . Ik wil weten wat ik er tegen kan doen, ik ben hier al lang mee naar de dokter geweest, heb het niet sinds gisteren hoor.

Weet iemand trouwens ofdat ge uw eigen herpes op uzelf kunt overzetten dus koortsblaren op uw lip bijvoorbeeld naar herpes op het hoornvlies door in uw ogen te wrijven ofzo...
Ik vrees dat dit mogelijk is ja. Voor zover mijn medische kennis uiteraard...

josuwa

Legacy Member
Inderdaad, is mogelijk, maar ge moet gewoon wat uw handen wassen en dan komt dat goed...

nite

Legacy Member
josuwa zei:
De dokter gaat gewoon zeggen 'Het is herpes.' . Ik wil weten wat ik er tegen kan doen, ik ben hier al lang mee naar de dokter geweest, heb het niet sinds gisteren hoor.

De dokter kan u ni helpen maar ge denkt da een gamersforum meer weet over ziektes? U dokter moet dan wel erg slecht zijn of ge hoopt op wat volksremedies. Probeer eens te slapen met een banaan onder u kussen?

josuwa

Legacy Member
Hou u eens in, ik heb dit virus al LANG... Ik weet het denk ik wel beter dan u. Ben naar de dokter geweest, de blaren doen nu meer pijn omdat ze blijkbaar nog ontstoken zijn, ik moet nu zalf erover smeren (antibiotica) en als deze blaren weg zijn begin ik een Zovirax-kuur, die hopelijk werkt...

puni

Legacy Member
En al die vragen die ge nu stelt had ge evengoed aan uw dokter kunnen stellen, die u normaalgezien zeker een antwoord had kunnen geven ook.

nite

Legacy Member
Ik begrijp u probleem wel en ik begrijp ook da da helemaal ni plezant is en da ge daar iets aan wil doen. Maar er is gewoon niet veel dat een gamersforum wel weet, wat een dokter niet weet. Hier is er meer kans dat men u op het slechte spoor zet dan wat anders.

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Heb soms ook koortsblaasjes.. Vorige week begonnen en nu bijna weg.. Bestreden me zovirax & compeed :D

Wa nu toch wel ff geleden da'k het nog is gehad heb (denk 3-4 jaar)..

Heb lief van donderdag tot deze morgend gezien en gene ene keer kunnen kussen :/
Vetzakken zijn snachts opgekomen.. en 's morgens pas gezien :'(

SweetEmmaRose

Legacy Member
Ik heb da ook wel extreem veel, nooit iets da echt werke, en da bleef altijd maar groeie. bah das zo goor.
deze week ook ene gehad, keb bove die compeed dinge ligge, maar zon grote plakker wou ik direct ni gebruike, maar kad vorig jaar in zwede zon zalfje a la zovirax gekocht ( zovirax doe niks bij mij) en da was de volgende dag al weg, echt zot spul. kzen er kei content van :)
als in juli terug naar zwede ga pak ik muug veel van die dinge terug mee :p

[LRRP]

Legacy Member
Ik heb ook soms wat last van koortsblaasjes. Ik gebruik daarvoor 'Lipactin', bij helpt dat goed. Blaasjes zijn redelijk rap weg.

NSA.Rhinox

Legacy Member
Mss slaag ik nu wat dingen door elkaar, maar ik dacht dat aclovir ook wel hielp tegen herpes. Toch maar beter aan uw dokter vragen ipv op een gamesforum.

SlashDotDash

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
maar kad vorig jaar in zwede zon zalfje a la zovirax gekocht ( zovirax doe niks bij mij) en da was de volgende dag al weg, echt zot spul. kzen er kei content van :)

90% kans dat er krak 't zelfde in zit als zovirax, aciclovir dus. Helpt trouwens enkel als je het vanaf de eerste symptomen (tintelend gevoel) frequent aanbrengt.

NSA.Rhinox zei:
Mss slaag ik nu wat dingen door elkaar, maar ik dacht dat aclovir ook wel hielp tegen herpes. Toch maar beter aan uw dokter vragen ipv op een gamesforum.

Aciclovir is het actieve bestanddeel van zovirax. Er bestaan analogen die ook werkzaam zijn tegen herpes maar het werkingsmechanisme is +/- gelijk. Aciclovir is veruit het meest gebruikte product in België. Best in de apotheker naar een generische vorm vragen van de zalf, zovirax op zich is vrij duur.

Cycloon

Legacy Member
Aciclovir zit ook in het product dat ik eerst noemde (zit waarschijnlijk wel in de meeste producten).

Proto

Legacy Member
Da ze maar vlug een vaccin uitvinden om dit virus volledig uit te roeien.
Ik krijg ze ongeveer 1 keer per maand en das heel frustrerend als ge een vriendin hebt en ge kunt ze dan een week (of meer) niet kussen :sad:

Oldskooler

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Ik heb da ook wel extreem veel, nooit iets da echt werke, en da bleef altijd maar groeie. bah das zo goor.
deze week ook ene gehad, keb bove die compeed dinge ligge, maar zon grote plakker wou ik direct ni gebruike, maar kad vorig jaar in zwede zon zalfje a la zovirax gekocht ( zovirax doe niks bij mij) en da was de volgende dag al weg, echt zot spul. kzen er kei content van :)
als in juli terug naar zwede ga pak ik muug veel van die dinge terug mee :p

Waarom verbaast het mij niet dat jij zoveel last hebt van herpes :unsure::tongue:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan