Archief - laatse dag vd maand = limiet omzeilen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

S.conceiçao7

Legacy Member
hey,

mijn telemeter reset telkens de eerste van de volgende maand.

nu heb ik een vraagje: zou willen de demo van crysis, moh: airborne EN bioshock downloaden. ma heb ma 2 gig meer over, nie genoeg dus.

als ik da nu es 31 oktober allemaal doe, tegelijkertijd van 3 verschillende servers,
dan ga ik de volgende dag mss over mijn limiet zitten, but hey, 1 november word toch alles gereset, nietwaar?

DBK

Legacy Member
de telemeter refresht om de 15 minuten ofzo dus de kans is groot da ge in de helft van uw demo's op small zit

Rage

Legacy Member
Dat werkte vroeger zo bij Skynet ADSL. Maar nu werkt dat niet meer omdat ge nu onmiddelijk om smallband komt te zitten.

Ik denk dat er bij Telenet ook wel zo een systeem zal zijn. (Probeer het uit?)

S.conceiçao7

Legacy Member
ah oké, dus mss gewoon 1 downloaden,
ff wachten of ik nog genoeg heb.

en dan een 2de downloaden, en als ik DAN op smallband raak,
ja dan ist enkel maar voor de rest van die dag!
de volgende dag ist reset ^^

w00tw00t

Legacy Member
DBK zei:
de telemeter refresht om de 15 minuten ofzo dus de kans is groot da ge in de helft van uw demo's op small zit

raar :/ hier ziek pas veranderingen aan telemeter na paar uur ofzo :/

TheFallen

Legacy Member
2gig zou toch genoeg moeten zijn om die demo's 's nachts te downloaden? of zijn die echt zo immens groot?

$anka

Legacy Member
crysis: 1.7GB
moh: 1.3GB
bioshock: 1.85GB
totaal van 4.85GB
dus in nachttarief nog meer dan 2GB ...

Preske

Legacy Member
en tenzij ge 2gb kunt downloaden op 30 minuten zult ge alsnog op smallband terecht komen :p

DGEN

Legacy Member
sinds wanneer is da eigenlijk da ze bij skynet da ding hebben afgezet?

Pippoken

Legacy Member
Beste, dit wist iemand mij te vertellen op MSN:

De 31ste 's avonds kijk je wanneer je meter vernieuwt. dit is bv om 19.50 uur, dan weet je dat hij om 20.20 uur terug vernieuwt ( is altijd een half uurke). Wat je kan doen is 1.8 - 1.9 gigabyte downloaden, dan weet je dat je om bv 20.20 uur nog 200-100mb over hebt... Nu komt het intressantste: je moet nu je telemeter goed in het oog houden; van zodra je ziet dat hij ververst is (bv om 20.21uur) start je de downloads terug op, dan kan je een klein half uurtje over je limiet downloaden (op die 100-200mb na). In termen van telenet turbo spreken we over 3-4 gig... :cool:

deathsythe

Legacy Member
bij adsl gaat da hoor, ma dan zit ik de volgende dag nog een klein beetje op smallband (tot in de namiddag ofzo).

Karre

Legacy Member
Iemand heeft me een glitch gezegd waarbij je je telemeter zelf kunt resetten, maar dunno of het nu echt gaat werken. Ik betwijfel het eerlijk gezegd.
Als je ExpressNet hebt kun je zonder extra kosten naar TurboNet overschakelen, wel doe dat en wacht even. Keer dan terug naar ExpressNet en je Telemeter is gereset. Doe dit wel niet te veel want Telenet kan dat zien maar nu is de vraag wat er op je rekening van Telenet zal staan.

Exxos

Legacy Member
Opletten daarmee Careless, ze hebben het bij TN in het oog, dat er geswitch is tussen ExpressNet en TurboNet.

Je moet maar eens een kijkje nemen bij TIK, staat een topic over.

Jonathan

Legacy Member
Exxos zei:
Opletten daarmee Careless, ze hebben het bij TN in het oog, dat er geswitch is tussen ExpressNet en TurboNet.

Je moet maar eens een kijkje nemen bij TIK, staat een topic over.

Jep , ze gaan da rap aanpassen da ze nie te veel verlies doen :rofl:

Preske

Legacy Member
Pippoken zei:
Beste, dit wist iemand mij te vertellen op MSN:

De 31ste 's avonds kijk je wanneer je meter vernieuwt. dit is bv om 19.50 uur, dan weet je dat hij om 20.20 uur terug vernieuwt ( is altijd een half uurke). Wat je kan doen is 1.8 - 1.9 gigabyte downloaden, dan weet je dat je om bv 20.20 uur nog 200-100mb over hebt... Nu komt het intressantste: je moet nu je telemeter goed in het oog houden; van zodra je ziet dat hij ververst is (bv om 20.21uur) start je de downloads terug op, dan kan je een klein half uurtje over je limiet downloaden (op die 100-200mb na). In termen van telenet turbo spreken we over 3-4 gig... :cool:

betwijfel of dat lukt ze :p

demon326

Legacy Member
Exxos zei:
Opletten daarmee Careless, ze hebben het bij TN in het oog, dat er geswitch is tussen ExpressNet en TurboNet.

Je moet maar eens een kijkje nemen bij TIK, staat een topic over.
Careless heeft die "truk" vanmij :D ,mijn halfbroer werkt nu bij telenet en heeft mij dat verteld maar ze zullen eerst een waarschuwing geven endan pas in actie komen dus proberen mag op eigen risico :D

Exxos

Legacy Member
Vraag dan eens aan uw halfbroer naar de andere "technieken" ;) Er zijn er nog naar ik heb vernomen.

nTFs

Legacy Member
Als je in de firmware van de modem kunt geraken moet het mogelijk zijn om de telemeter te kunnen omzeilen. Maar daar wringt nu net het schoentje.

hia_da

Legacy Member
Careless zei:
Iemand heeft me een glitch gezegd waarbij je je telemeter zelf kunt resetten, maar dunno of het nu echt gaat werken. Ik betwijfel het eerlijk gezegd.
Als je ExpressNet hebt kun je zonder extra kosten naar TurboNet overschakelen, wel doe dat en wacht even. Keer dan terug naar ExpressNet en je Telemeter is gereset. Doe dit wel niet te veel want Telenet kan dat zien maar nu is de vraag wat er op je rekening van Telenet zal staan.

je doet deze handeling maar tussen het overschakelen trek je de modem even uit.
hoe t exact werkt weet ik niet maar zo kan je ervoor zorgen dat je meter op 0 blijft staan (ging een half jaar geleden toch, mij verteld door telenet medewerken die ik ken)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan