Archief - Media en wat het doet...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blanco

Legacy Member
Btw, van horen zeggen...
Is het waar dat het formaat van een krant zo groot is omdat ze taks moeten betalen per bladzijde?

hatetn

Legacy Member
Bose zei:
Kijk maar is naar Bowling for Columbine van Michael Moore. het stukje naar waar hij op zoekt gaat naar de oorzaak van het geweld in Amerika en dan de vergelijking maakt met Canada.
slecht nieuws is nu eenmaal spannend en verkoopt dan ook beter he... ( spijtig genoeg )

was idd een van de beste stukjes van heel die film
niemand die zijn deur sluit omda ze het nie nodig vinden en er gebeurt effectief niets
er worden meer wapens verkocht dan in amerika en er gebeuren minder moorden
en dan het verschil in het nieuws:rofl:
jawel tv is bad

kijk na 9/11 en al hun panieknieuws de verkoop van wapens, schuilkelders, beschermpakken ging stukken in de lucht
de winkels deden allesinds gouden zaken erna

hier in belgie heeft de media stukken minder invloed dan in amerika maar er zijn er ook genoeg die de media geloven in alles wa ze zeggen en velen geven nie heel et verhaal of verdraaide versie of incorrecte info
een momentopname van iets kan een heel ander beeld geven dan de volledige versie
60 doden en 40 is een groot verschil
...

maar velen gaan wel maar naar een bron kijken en dat dan geloven
het weer is daar het schoonste vb van
de een geeft nie anders dan zon uit en de ander regen op dezelfde dag
ja wie moete dan geloven

trouwens zoude die link nie weg doen
denk nie da een hele docu posten mag en zeker nie een da ge kunt kopen op dvd

Legatus

Legacy Member
Het probleem ligt eerder bij de kijker zelf.
Als men weet dat mensen , mensen zijn .
Dan weet men dat er veel BS verkocht word.

Dus het is de taak van de ontvanger om zeer kritisch te zijn.

Das juist het mooie aan media , de vrijheid en mogelijkheid om ieders zijn visie en manipulatie te verspreide.

Blanco

Legacy Member
Hebben de media dan geen deontologische code?

1. Geeft betrouwbare en zo nauwkeurig mogelijke informatie.
2. Geeft informatie over wat leeft in de samenleving.
3. Maakt een onderscheid tussen feiten, duiding en commentaar.
4. Zet fouten recht.
5. Gebruikt betrouwbare bronnen en controleert zo veel mogelijk de informatie.
6. Vermeldt de bronnen, tenzij de bron geheimhouding is verzekerd; in dat laatste geval houdt de redacteur zich ook aan de geheimhouding.
7. Werkt volgens de redactionele normen van zijn/haar krant.
8. Behoudt zijn/haar persoonlijke integriteit.
9. Oefent zijn/haar opdracht uit met eerbiediging van de rechten van de mens.
10. Beantwoordt de rechtmatige vragen van de lezers.

Vooral puntje 1 & 3 wordt regelmatig overgeslagen en iets zegt mij dat dat niet onbewust gebeurd.
Puntje 2 is overbodig, want het is meer de media die bepaald hoe die samenleving moet leven.

Gromme

Legacy Member
Blanco zei:
Hebben de media dan geen deontologische code?

1. Geeft betrouwbare en zo nauwkeurig mogelijke informatie.
2. Geeft informatie over wat leeft in de samenleving.
3. Maakt een onderscheid tussen feiten, duiding en commentaar.
4. Zet fouten recht.
5. Gebruikt betrouwbare bronnen en controleert zo veel mogelijk de informatie.
6. Vermeldt de bronnen, tenzij de bron geheimhouding is verzekerd; in dat laatste geval houdt de redacteur zich ook aan de geheimhouding.
7. Werkt volgens de redactionele normen van zijn/haar krant.
8. Behoudt zijn/haar persoonlijke integriteit.
9. Oefent zijn/haar opdracht uit met eerbiediging van de rechten van de mens.
10. Beantwoordt de rechtmatige vragen van de lezers.

Vooral puntje 1 & 3 wordt regelmatig overgeslagen en iets zegt mij dat dat niet onbewust gebeurd.
Puntje 2 is overbodig, want het is meer de media die bepaald hoe die samenleving moet leven.


Wat ik bedoel...

Hmgrwngd

Legacy Member
Legatus zei:
Het probleem ligt eerder bij de kijker zelf.
Als men weet dat mensen , mensen zijn .
Dan weet men dat er veel BS verkocht word.

Over 10 jaar liggen er gewoon surprise-pakketten aan bullshit in de supermarkt.
Pakketjes met het meest onnozel tijdverdrijf en de meest nutteloze informatie ooit; en daar gaan er veel kopers voor zijn.

*vraagt patent aan*

^MystiQ

Legacy Member
Ik wil wel eens zo een happy slapping meemaken, ze zullen dan allezins tegen de verkeerde beginnen slappen zijn :cool:

Santa

Legacy Member
Blanco zei:
Btw, van horen zeggen...
Is het waar dat het formaat van een krant zo groot is omdat ze taks moeten betalen per bladzijde?
Stomme zet dan van Standaard :p
Tis minder tof om lezen en tis driedubbel zoveel blz ofzo nu :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan