Archief - Metrosexuality

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ng

Legacy Member
Quilombo zei:
ik vind de subcultuur van metal helemaal niet belachelijk, ik luisterde vroeger zelf naar metal.

echter vind ik het nogal debiel dat sommigen zich daarom willen verkleden als clown (spannende zwarte jeans, zwart jeansjasje met onnoemelijk veel opstiksels, combats, ... in feite gewoon allerlei kleren die totaal niet bij elkaar passen).

oké, als je dat zelf mooi zou vinden (yeah right, :ironic: en toevallig vinden alle metal'ers dat mooi ofwat?), maar 't is gewoon je reinste meeloperij/opvallerij.

ik weet ook wel dat kleren niet veel zeggen over iemands persoonlijkheid, maar IMO kleedt een normaal mens zich ook min of meer normaal. je bent opgegroeid met bepaalde kledingsstijlen, en ik vind het op z'n minst raar dat metal'ers daar o zo per sé ongelooflijk hard van willen afwijken.

dat KAN gewoon niet zijn omdat je 't zelf mooier vindt.

ik weet eigenlijk niet goed hoe ik mijn standpunt kan verwoorden, maar alleszins is de metalstijl estetisch onverantwoord :p morgen nog eens een nuchtere reply

iedereen wordt zoiezo beïnvloed door de omgringende stijlen, en elk één die hier opgroeit kan niet anders dan de metalstijl onnoemelijk belachelijk vinden. ik heb het heus niet over een zwart t-shirt met daaronder een zwarte broek, maar gewoon over bepaalde combinaties die gewoon lachwekkend zijn. in elke klas zit er zo wel één iemand...

morgen meer van dat :p

Raar ma zo zie ik er niet veel rondlopen zenne. Buiten mss van die dertigers op GMM.

democracy02

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Als je echt wil opvallen, loop je trouwens gewoon naakt over straat.

Mensen kunnen da niemeer vatten denkik; de afwezigheid van schaamte en angst. :D
hmm naakt op straat lopen klinkt eigelijk wel een leuk idee :)

KoenDK

Legacy Member
Arifiene zei:
dat moet zowat de stomste vergelijking zijn die ik hier al gelezen heb.
die vent heeft tonnen vol geld, en gij denkt dat ze voor em vallen door zen sex-appeal, zen kapsel, zen al dan niet mooie huid etc?
even realistisch, die gast kan elk moment doodstuiken, en ze hopen gewoon op een plaatsje in zijn testament ;)



dat was juist mijn punt, dat metrosexualiteit niet echt indruk maakt op de vrouwen :niceone:

Gromme

Legacy Member
Heum, als voorbeeld voor een metrosexueel, neem je toch niet den Hefner hé.

KoenDK

Legacy Member
Lord Roel zei:
een man mag zich al nimmer onderhouden (huid verzorgen, haar goed hebben) zonder dat men er van zegt dat hij metroseksueel is?

ik kom ook ni buiten als m'n haar ni goed ligt, ik smeer ook ne huidcreme als m'n huid droog is, ik spuit ook reuk als ik buitenkom... ben ik daarom verwijfd?
ik vind het gewoon beter dat ik verzorgd overkom...

sava
maar kan er dan iemand uitleggen wat een metrosexueel is ?
definitie ?

waarover zijn we nu eigenlijk aan het discussiëren :s

KoenDK

Legacy Member
zava zei:
Een man die kan koken, kuisen, voor de kinderen zorgen kan die niet veel geld verdienen? Als je dit bedoelt slaag je toch wartaal uit.

met alle respect
maar hoeveel mannen lopen er zo rond?

de meeste van mijn bazen aka managers werken > 60u per week en zijn beetje workaholic :confused:


wat verwachten de vrouwkes dan? dat die s'avonds op tijd thuis zijn?
een kind tussen 0 en 16 jaar heeft toch dacht ik eten nodig zo rond 17u 18u , neen?

en niet rond 21u ?


en moet die zijn kledij niet alle dagen gewassen en gestreken gereed liggen?
smorgens de boterhammen gesmeerd?


no offence maar ge kunt het niet allemaal hebben in het leven !!


en zeker niet als de metrosexueel in kwestie nog naar de kapper gaat wekelijks, shopt gelijk zot, op zoek is naar de beste zalf voor zijn huid, afspraak maakt voor pedicure, en oh ja
hij zou nog sportief moeten zijn ook :sleep:

KoenDK

Legacy Member
Gromme zei:
Heum, als voorbeeld voor een metrosexueel, neem je toch niet den Hefner hé.

dat is juist een voorbeeld van iemand die geen metrosexueel is,
had ik niet reeds ergens vermeld dat de man vol met rimpels staat? :ironic:

ik denk dat de metrosexueel in depressie valt, indien hij 1 rimpeltje zou zien :evil:

Gromme

Legacy Member
Volgens mij is de metrosexueel qua materialistische instelling gewoon anders hij zal dieper op de details ingaan.

Ow, en mensen die de 'puta madres', metrosexueel noemen zitten ernaast, die mannen noemen we Pablo's of ook anders... De moderne Johnny.

Avondland

Legacy Member
Quilombo zei:
ik vind de subcultuur van metal helemaal niet belachelijk, ik luisterde vroeger zelf naar metal.

echter vind ik het nogal debiel dat sommigen zich daarom willen verkleden als clown (spannende zwarte jeans, zwart jeansjasje met onnoemelijk veel opstiksels, combats, ... in feite gewoon allerlei kleren die totaal niet bij elkaar passen).

oké, als je dat zelf mooi zou vinden (yeah right, :ironic: en toevallig vinden alle metal'ers dat mooi ofwat?), maar 't is gewoon je reinste meeloperij/opvallerij.
Ik draag zelf stevige bottinnen (geen combats), een gewone zwarte broek en een bandshirt (in m'n broek, ziet er beter uit). Ben ik lelijk gekleed volgens jou? Ik ben persoonlijk heel weinig mensen tegengekomen die krek hetzelfde gekleed waren als mij.

En wat dan nog als het volgens jou niet bij elkaar past? Ben je fashion-police? Ik kleed me graag hoe ik het wil, ik ben nu eenmaal nooit een kuddedier geweest. Metalheads merk je zelf relatief weinig op op straat, terwijl snobs (of pseudo-snobs) ca. 80% van het straatbeeld vormen onder de jongeren. Het is echter ironisch dat echte snobs kledij hebben die niemand anders heeft zodat je uniek overkomt, dus misschien ben ik wel een snob op vlak van sommige bandshirts ... :evil:

Gromme

Legacy Member
Mensen staren zich gewoon blind op kledij.

Als je nu eens al die pages afgaat hier en ziet hoeveel van kledingswijze word geassocieerd met kuddegeest dan blijken vele te vergeten dat er achter kleding ook een persoon zit met persoonlijkheid en dat die persoonlijkheid niet geleid word door de kleding.

XoN`-

Legacy Member
pablo? wtf :p

laten we het idd houden op johny's :p


(snap trouwens wrom mensen zoveel geld kunne uitgeven aan iets/of mensen die rondlopen met half reclame bord (scapa, puta madre gevallen). Voor die prijs hedde tevens ook (beter/discreter) merk & tis dan nog vaak een pak mooier :)

GMotha

Legacy Member
Avondland zei:
Het is echter ironisch dat echte snobs kledij hebben die niemand anders heeft zodat je uniek overkomt
Om dat te bereiken moet ge uw eigen kleren (laten) maken^^
XoN`- zei:
(snap trouwens wrom mensen zoveel geld kunne uitgeven aan iets/of mensen die rondlopen met half reclame bord (scapa, puta madre gevallen). Voor die prijs hedde tevens ook (beter/discreter) merk & tis dan nog vaak een pak mooier :)
Omdat ze willen laten zien welke merken ze dragen.
Sommigen lopen rond met sportmerken om sportief over te komen (wat ge ook kunt zonder logo's, maar swat).
Anderen dragen zulke merken omdat het meer kost dan de gemiddelde outfit en zo een soort van textielen *bling* te dragen. Mooi voorbeelden zijn scapa (niemand gaat me wijsmaken dat ze die vlag zo ongelooflijk mooi vinden), lacoste of hilfiger. (hoewel lacoste nog vrij subtiel qua logo kan zijn) Een ander redelijk duur merk zoals esprit heeft geen enorme logo's en nochtans schoon kleren, das voor de "snobs" die't voor zichzelf houden dus die vallen niet in die categorie.
Een ander deel draagt het omdat de fwiendjeuuuhs die ook dragen.
Sommigen dragen het met het excuus dat die kleren kwalitatief beter zijn (hoewel ik genoeg merken ken die ook verdomd kwalitatief zijn, maar geen logo van 13 op 25cm hebben, voorbeeld van esprit) etc...

Sommigen offcourse voor een statement (lonsdale, ergens eens een artikel gelezen over nederlands racist-johnnen dat die het droegen omdat er de letters NSDA in zaten. Wat de retards niet wisten was dat de partij van Hitler eigenlijk NSDAP heette, doch dat terzijde).
Ander voorbeeldje: FUBU (For Us By Us), een leuk merk voor zwarte amerikanen die graag kleren dragen die niet door één of andere blanke gemaakt zijn. Of voor kleine blanke jongetjes.

Elk merk krijgt zo een reputatie op den langen duur en mensen gebruiken merken om zich te outen.

Avondland

Legacy Member
XoN`- zei:
pablo? wtf :p

laten we het idd houden op johny's :p


(snap trouwens wrom mensen zoveel geld kunne uitgeven aan iets/of mensen die rondlopen met half reclame bord (scapa, puta madre gevallen). Voor die prijs hedde tevens ook (beter/discreter) merk & tis dan nog vaak een pak mooier :)
Mooi is erg relatief.

nm_tshirt2005pla.gif

Bovenstaand vind ik bijvoorbeeld prachtig, andere mensen zullen het spuuglelijk vinden.

Yo-Han

Legacy Member
mijn definitie

metrosexueel = trendy jonge man in zijn 20'ger laat adolescente jaren

..geloof me, eenmaal de 30 voorbij ziet ge er niet veel meer hoor..meeste nuchtere mannen denken aan andere dingen dan 'trends en looks' hoor..(ook al verzorgen ze zich zelf goed;fris en gezond zijn heeft niets met trends te maken, maar met zelfrespect)

Gamedude

Legacy Member
KoenDK zei:
dat was juist mijn punt, dat metrosexualiteit niet echt indruk maakt op de vrouwen :niceone:
Sinds wanneer ziet een vrouw een mooi gekleede (tot in het detail é) verzorgde man die interesse heeft in koken (en haar dus eens kan verwennen op een zelf gemaakt eentje) etc niet meer staan?

En ohja: goed gekleede verzorgde mannen die niet metroseksueel zijn lopen er uiteraard ook rond é, da wil'k ni zegge..

Yo-Han

Legacy Member
Gamedude zei:
En ohja: goed gekleede verzorgde mannen die niet metroseksueel zijn lopen er uiteraard ook rond é, da wil'k ni zegge..

voila dat maakt de stelling 'metrosexueel' kortzichtig; en laat ons zeggen ,overbodig? een man weet wel wat hij zelf wil en is

zo kookte ik ook al eens regalmatig voor vriendinnen hoor en had er diepgaande gesprekken over gevoelens mede....maar niet over welke kledingaccesoires ze moesten kopen :unsure:


maar ja als het op marketing en productaansmeren aankomt is niks overbodig blijkbaar

Deefees

Legacy Member
wrm laten we nie iedereen doen, en waarom laten we ni iedereen et zijne derover denken? Dit is weer zo een eindeloze discussie. Moest deze discussie opgelost worden zou iedereen hetzelfde dragen, wa ook ma saai zou zijn. Leve de diversiteit + als je een bepaalde "subcultuur" ni kan luchten, hou het voor jezelfd of praat erover met eensgezinden. Anders eeft et ni veel nut.

Slapen, ioo.

Spliffsnatcher

Legacy Member
Waarom zou je kledij moeten laten maken om uniek te zijn?

Meestal als je hemden gaat kopen hangt daar toch 1 small, medium en large en thats it. En meestal is dat dan nog is 1 winkel in heel het stad dat dat type hemd heeft liggen.

Tenzij je natuurlijk massamerken koopt of h&m prullen.

alexii

Legacy Member
Quilombo zei:
ik vind de subcultuur van metal helemaal niet belachelijk, ik luisterde vroeger zelf naar metal.

echter vind ik het nogal debiel dat sommigen zich daarom willen verkleden als clown (spannende zwarte jeans, zwart jeansjasje met onnoemelijk veel opstiksels, combats, ... in feite gewoon allerlei kleren die totaal niet bij elkaar passen).

oké, als je dat zelf mooi zou vinden (yeah right, :ironic: en toevallig vinden alle metal'ers dat mooi ofwat?), maar 't is gewoon je reinste meeloperij/opvallerij.

ik weet ook wel dat kleren niet veel zeggen over iemands persoonlijkheid, maar IMO kleedt een normaal mens zich ook min of meer normaal. je bent opgegroeid met bepaalde kledingsstijlen, en ik vind het op z'n minst raar dat metal'ers daar o zo per sé ongelooflijk hard van willen afwijken.

dat KAN gewoon niet zijn omdat je 't zelf mooier vindt.

ik weet eigenlijk niet goed hoe ik mijn standpunt kan verwoorden, maar alleszins is de metalstijl estetisch onverantwoord :p morgen nog eens een nuchtere reply

iedereen wordt zoiezo beïnvloed door de omgringende stijlen, en elk één die hier opgroeit kan niet anders dan de metalstijl onnoemelijk belachelijk vinden. ik heb het heus niet over een zwart t-shirt met daaronder een zwarte broek, maar gewoon over bepaalde combinaties die gewoon lachwekkend zijn. in elke klas zit er zo wel één iemand...

morgen meer van dat :p
Metal:

Hightop basketbalschoenen, cowboylaarzen
Jeans, leren of spandex broek (als we echt 80's willen gaan(spandex dus))
Bandshirt of ander ander shirt
Leren vest of denim vestje (met of zonder patches)
Lang haar
Bullet riem (of dergelijke metalen dingen) kan ook nog (geen spikes enzo)

Rest is poser en zeer ontrue, nu kan je stoppen met in een leugen te leven.

En als je dat niet cool vindt, ben je achterlijk. (ofwel snap je het gewoon niet :()

Kurobu

Legacy Member
GMotha zei:
Om dat te bereiken moet ge uw eigen kleren (laten) maken^^
Omdat ze willen laten zien welke merken ze dragen.
Sommigen lopen rond met sportmerken om sportief over te komen (wat ge ook kunt zonder logo's, maar swat).
Anderen dragen zulke merken omdat het meer kost dan de gemiddelde outfit en zo een soort van textielen *bling* te dragen. Mooi voorbeelden zijn scapa (niemand gaat me wijsmaken dat ze die vlag zo ongelooflijk mooi vinden), lacoste of hilfiger. (hoewel lacoste nog vrij subtiel qua logo kan zijn) Een ander redelijk duur merk zoals esprit heeft geen enorme logo's en nochtans schoon kleren, das voor de "snobs" die't voor zichzelf houden dus die vallen niet in die categorie.
Een ander deel draagt het omdat de fwiendjeuuuhs die ook dragen.
Sommigen dragen het met het excuus dat die kleren kwalitatief beter zijn (hoewel ik genoeg merken ken die ook verdomd kwalitatief zijn, maar geen logo van 13 op 25cm hebben, voorbeeld van esprit) etc...

Sommigen offcourse voor een statement (lonsdale, ergens eens een artikel gelezen over nederlands racist-johnnen dat die het droegen omdat er de letters NSDA in zaten. Wat de retards niet wisten was dat de partij van Hitler eigenlijk NSDAP heette, doch dat terzijde).
Ander voorbeeldje: FUBU (For Us By Us), een leuk merk voor zwarte amerikanen die graag kleren dragen die niet door één of andere blanke gemaakt zijn. Of voor kleine blanke jongetjes.

Elk merk krijgt zo een reputatie op den langen duur en mensen gebruiken merken om zich te outen.


ik koop toch geen merk kleding omdat het merk eropstaat.
maar omdat ik het mooi vindt.

bv een trui van tommy : ik heb 1 met de grote vlag op omdat deze makelijk zit en warm is.
ik heb er nog meerdere van tommy liggen, waar het vlagje enkel in het klein op de borst of op de mouw staat.

die merken hebben kwaliteit ( ik zeg niet dat andere dit niet hebben he )

maar ik koop liever 1 tommy trui van 100 euro ( waarvan 1 al 2 jaar meegaat )
dan meerdere " goedkopere " truien.

en het is niet omdat ik dit zo wil dat iemand anders dit ook moet doen.
en ik hoef geen kretiek dat ik kan uitsparen ;)
want ik weet wat kan en wat niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan