Archief - Moet sex bespreekbaar zijn op dit forum?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Moet sex bespreekbaar zijn op dit forum?


  • Totaal aantal stemmers
    524
  • Opiniepeiling gesloten.

.Acku.

Legacy Member
Onlangs is er nogmaals een onderwerp gesloten van deelname onder de noemer 'dit is hier niet de plaats voor' ga naar 'gespecialiseerde' fora zoals die in Holland.

Is dat zo? Is sex niet steeds een hoofdthema voor tieners en jonge twintigers, de doelgroep van dit forum? Moet zoiets hier geweerd worden? Met welke argumenten, omdat tieners hun geest zouden kunnen bezoedelen? Omdat ouders klachten gaan sturen naar Telenet dat er GESPROKEN wordt over hoe men echt gemeenschap heeft, in plaats van naar prentjes en filmpjes te kiken op de eerste XXX-site die men vindt zonder enige vorm van voorlichting, duiding en bescherming? Ik denk het niet. Ik denk dat admins het gewoon lastig te modereren vinden, maar als je het nooit gaat proberen uit taboe te halen, dan gaan de sluipende kinderlijke giechelreacties steeds groter worden. Je mag hier wel een liefje trachten te vinden, maar praten over hoe je haar daarna aanraakt, oh nee. Of is seks iets dat 'je gewoon doet'? Wel dat is een middeleeuws idee.

Een heleboel threads hier gaan over racisme, oorlog en wereldpolitiek. Dat zonder enige echte duiding van geinformeerde mensen. Mogen de beschermde forumposters hier DAAR dan wel hun oppervlakkige mening over kwijt, en hierover niet? Vreemd. Heel vreemd.

Er is nog niet veel veranderd in de 21ste eeuw, en het grappigste is, dat de mensen die hierover nu beslissen, straks de toekomst zijn. Hoe revolutionair.

Aan jullie om tegenargumenten te geven bij een NEE stem.

Edit: De vreemde poll is niet door mij gemaakt, wel door een admin.

Bubbling Zombie

Legacy Member
Ik zeg ronduit nee: voor je het weet degradeert het boeltje hier tot een Vlaams fancyforum.

.Acku.

Legacy Member
Ik vind het veel erger die wanhopige 'Ik zoek een lief' threads te lezen.

virtualdude

Legacy Member
Eigenlijk is het niet ja en niet nee.
Maar de laatste tijd is dit GAMES forum afgegleden naar een puberforum met inhoud van een dom blondje.

Nu en dan eens een interessante, constructieve vraag daarover. Ok. Maar dag na dag nieuwe lame threads over om het even wat. Nee

Bubbling Zombie

Legacy Member
.Acku. zei:
Ik vind het veel erger die wanhopige 'Ik zoek een lief' threads te lezen.

Ja, inderdaad, maar dan moet er ook wel een algemene "sextopic" komen, die we dan indien nodig straal kunnen negeren, zoals we (ik dus :p) nu doen met de "ik zoek een lief" topic.

Bram

Legacy Member
Ik heb nee gestemd, omdat hier ook veel gasten zitten van onder de 16. Of zelfs jonger...
Een boodschap als "waar gaat het kwakje dan naartoe" vind ik in die gevallen niet gepast... Ik ben nie preuts ingesteld ofzo, maar andere mensen (of ouders) misschien wel, daarom vind ik dat er op zulke zaken toch nog altijd een of andere censuur zou moeten zijn...

GenesisX

Legacy Member
En dan een lading dubbelaccounts bijkregen omdat ze niet mogen weten wie het zegt en al...

voted no

Schietschijf

Legacy Member
ik mis een optie of 2 3 4 5...

Ja
Nee
Ja met mate
Ja met mateN ==> dus eigelijk nee want niet hier
Ja, zolang er geen kleine kindjes van komen

dan kies ik de 2 laatsten :)

.Acku.

Legacy Member
SveltestSword zei:
Ik heb nee gestemd, omdat hier ook veel gasten zitten van onder de 16. Of zelfs jonger...
Een boodschap als "waar gaat het kwakje dan naartoe" vind ik in die gevallen niet gepast... Ik ben nie preuts ingesteld ofzo, maar andere mensen (of ouders) misschien wel, daarom vind ik dat er op zulke zaken toch nog altijd een of andere censuur zou moeten zijn...

Onder de 16 is een dwaas argument als meer dan de helft van de jongens van 12 al termen kent als 'facial' 'cumshots' en 'anal'. Het valt niet te ontwijken, je zit op een internet alwaar de grootste inkomst porno is.

Stancke

Legacy Member
Je mama is je beste vriend in dit geval dan:niceone:






OT: Nee,ik zie het al voor me,geflame tot en met en het niveau zal (weeral eens) zakken tot een dieptepunt

zotteluc

Legacy Member
het lijkt me nogal dwaas van op voorhand onderwerpen uit te sluiten "hierover mag niet gepraat worden"

vote=ja, dus

en die argumenten als "zulke discussies zijn voor pubers" tja spiegel any1? :p

klootvis

Legacy Member
Neen,

1) daar zijn genoeg andere, gespecialiseerdere fora voor
2) ter bescherming van mensen die hier zoiets zouden posten. In tegenstelling tot op andere fora zal er hier op TN vaak hoongelach en gespot te horen zijn wanneer iemand met een persoonlijk probleem komt

metaphore

Legacy Member
waarom zou da nie mogen?
seks is toch een algemeen onderwerp

of is da hier voor alle mensen nog grappig als ge dingen over seks zegt?

kzie echt niet in waarom seks-topics gemeden zouden moeten worden, mits een mature houding van de bezoekers (daar zit wss wel een probleem)

nerdz

Legacy Member
Het moet uiteraard bespreekbaar zijn vind ik!
Ik zie ni in wa er mis is me seks over er over prate? :wtf:
In ons klas prate we der ook gewoon over, tis pas als et e taboe is dat e probleem wordt vind ik.
Uiteraard mag et wel wa op niveau blijve en de details moogde ook wel tusse u en u lief houde vind ik.

Mvg, Joeri

Schietschijf

Legacy Member
Bubbling Zombie zei:
Ja, inderdaad, maar dan moet er ook wel een algemene "sextopic" komen, die we dan indien nodig straal kunnen negeren, zoals we (ik dus :p) nu doen met de "ik zoek een lief" topic.

of gewoon een sexforum mee tussen techcenter en gamesding zetten, da ga toch nie opvallen

Tha_nOn

Legacy Member
ja dat moet bespreekbaar zijn

maar ge moet dat ook niet gaan overdrijven, als er echt problemen zijn of dingen daaromtrent zijn waar een deftige discussie/thread kan uit voort vloeien dan kan da
maar iets à la 'hoe stel ik mijn orgamse uit' daar vind ge via google genoeg oplossingen voor (zo'n threads worden gewoon gemaakt om nekeer de lolligen uit te hangen)

rofl @schietschijf:p

QplQyer

Legacy Member
SveltestSword zei:
Ik heb nee gestemd, omdat hier ook veel gasten zitten van onder de 16. Of zelfs jonger...
Een boodschap als "waar gaat het kwakje dan naartoe" vind ik in die gevallen niet gepast... Ik ben nie preuts ingesteld ofzo, maar andere mensen (of ouders) misschien wel, daarom vind ik dat er op zulke zaken toch nog altijd een of andere censuur zou moeten zijn...
Waarom zou het niet gepast zijn. Zij zitten misschien ook met die vragen, vragen die beter beantwoord worden dan toegedekt met het aloude zinnetje "daar ben je nog te jong voor".
Mensen die er niet tegen kunnen, kunnen altijd op de sluit-knop van het venstertje duwen of de thread niet bekijken.

Firefoxbt

Legacy Member
ALS je hier mag vragen :

hoe je aan een lief komt
waar je een goeie winkel hebt voor product x
waar je goed kan uitgaan omgeving x
....

dan kunnen sexueel getinte vragen daar direct ook bij gesmeten worden. Het is allemaal lifestyle.
Ik ben er persoonlijk voor om AL deze vragen te verbieden. WE ZITTEN HIER OP HET TELENET-FORUM, NIET HET FANCY-FORUM. Dus alle vragen die niet (on)direct te maken hebben met gamen (buiten zwam) zouden hier eigelijk verboden moeten worden.

Bolteh

Legacy Member
Aangezien meer dan de helft van de bezoekers hier spontaan begint te giechelen bij het vallen van het woord "sex" en dan een nare drang hebben om te posten "hihi piemel", denk ik niet dat er hier op dit forum mogelijkheid is tot het bespreken van onderwerpen omtrend sex.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan