Archief - Onder hypnose bij de tandarts...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Helld0g-

Legacy Member
reden:
ik laat mn beugel dus vervroegd uithalen, maar heb gevraagd om toch van die gelijmde draadjes aan de achterkant te doen zodat ze niet direkt vorm verliezen (enkel mijn beet klopt niet en ik ontzie die rekkertjes omdat ze telkens uitvilegen enzo)

probleem is dat er enkel gaatjes bijgekomen zijn door dat stoem appareil, en dat mijn tanden perfect moeten zijn voor hij dat lijmt...

mijn tandarts is echter mijn beste vriend niet en tis al meer dan 3 jaar geleden dat ik er nog eens naartoe ging... ik ben zowiezo niet aan doctors en al helemaal niet aan spuitjes. ik heb gewoon niet graag pijn als ze het u zo aandoen en dan verzet ik me natuurlijk... (ik heb echter anders wel al massas pijn ondergaan bij bvb werkongeval of tegen dek gaan tegen een snelheid ofzo, daar ben ik wel resistent tegen maar als ze mij proberen zo'n spuitje te geven in mijn tandvlees trek ik telkens mn kop weg. spuitje in de arm gaat nog net das maar korte prik :p

nu liet mijn moeder daarnet even iets vallen van tandartsen onder hypnose, nu weet ik niet of er op de streek zijn, maar voor die eenmalige gebeurtenis wil ik wel rond in west-vlaanderen of evt. oost-vlaanderen rijden...

weet er iemand meer over hoe die te werk gaan of waar ze te vinden zijn?


Bedankt, tzou een grote hulp zijn!!
Koen

coap

Legacy Member
haha pussy , in plaats u met die kwakzalverij bezig te houden zoude beter na den tandarts gaan. Ik haat ook spuitjes hoor maar da valt goe mee , ge zult zien ge ga zoveel schrik hebben dat het bovenal toch meeviel. Neem anders iemand mee u moeder bv om in haar hand te knijpen. Da dee ik vroeger altijd ^^

mobman

Legacy Member
'k zie da ge aan zee woont??

In knokke tandarts callant in de lippenslaan...

massas goeie tandarts, mij nog nooit pijn gedaan... 'k laat nu zelfs mijn gaatjes daar vullen zonder verdoving.
Kheb daar 2 tanden laten trekken indertijd voor men beugel... niks vn gevoeld, zelfs de prik van 't spuitje niet....

Raukaris

Legacy Member
Kom eens terug als ge een abces hebt en ze geen verdoving kunnen doen =/ Dan zulde wensen dat je 1000spuitjes kunt krijgen....

Avondland

Legacy Member
Ik had toen ik kind was een soort van trauma opgelopen bij tandartsen. Misschien vanwege het feit dat ik vroeger veel in het ziekenhuis lag (epilepsie). Een klein jaar geleden dan toch nog eens geweest waar ik dan een spuit moest krijgen (gaatje was gat geworden). Viel heel goed mee, je voelt er bijna niets van. Je tandvlees wordt ook wel gedeeltelijk ingewreven met een verdovend doekje, wat uiteraard ook helpt.

Godzilla*Akira

Legacy Member
ik ga ook niet zo graag naar de tandarts, maar heb nu een goeie en die is redelijk zacht. Mijne vorigen, jeebus, bij dienen deed alles pijn.
Enigste prob dak altijd heb, is dat ik nadien toch altijd een week enorme tandpijn heb.

Ik neem ook altijd mijn moeder mee, maar das omdak haar altijd laat betalen.

Trouwens niet iedereen is vatbaar voor hypnose en trouwens die verdoving is toch rap gezet, ale ik heb redelijk gevoelig tandvlees en ja, idd je voelt even een pijnscheutje, maar is rap gedaan.

Feignasse

Legacy Member
Avondland zei:
Je tandvlees wordt ook wel gedeeltelijk ingewreven met een verdovend doekje, wat uiteraard ook helpt.

Mijn tandartse doet dit dus nooit :sad:

Fighting Hobbit

Legacy Member
Raukaris zei:
Kom eens terug als ge een abces hebt en ze geen verdoving kunnen doen =/ Dan zulde wensen dat je 1000spuitjes kunt krijgen....

Haha, ik ken het gevoel...

-Helld0g-

Legacy Member
mobman zei:
'k zie da ge aan zee woont??

In knokke tandarts callant in de lippenslaan...

massas goeie tandarts, mij nog nooit pijn gedaan... 'k laat nu zelfs mijn gaatjes daar vullen zonder verdoving.
Kheb daar 2 tanden laten trekken indertijd voor men beugel... niks vn gevoeld, zelfs de prik van 't spuitje niet....

nee niet echt maar ik rij wel regelmatig naar nieuwpoort.

woon in (Poperinge) west-vlaanderen tegen de franse grens, knokke is dus serieus ver

'k heb gehoord dat er hier een nieuwe dentiste is die ook serieus voorzichtig te werk gaat, alsek gene met hypnose vind ga ik naar daar :)

-Helld0g-

Legacy Member
Dillyracer zei:
Waarom laat je je beugel vervroegd verwijderen ?

ik moet dus van die rekkerkes tussen de bovenste en onderste tanden dragen (al meer dan een jaar) maar die slik ik altijd in tijdens het eten, en ik kan er echt niet door praten (lispel echt massas omdat mn tong daartegen komt enzo)

daardoor heb ik nu al meer dan een jaar in de procedure verloren en vroeger volgde ik ook niet alles goed op waardoor ik al meer dan 3 jaar met ijzerwerk in mijn mond sukkel.

het begint serieus op mijn systeem te werken omdat het voedsel vaak niet zo goed smaakt en ik bepaalde dingen gewoonweg niet graag eet daardoor (bvb appel). ookal omdat als ik iets van brood of zacht vlees eet dat mijn beugel er daardoor rap vol van hangt. en tanden poetsen is niet echt evident over de middag :x (net als die rekkertjes dus terug insteken)

ook zijn er niet veel meiskes da op nen 18jarige jongen met een blingbling beugel vallen... waardoor ik nu een alcoholdelinquent ben :lol: (okay beetje overdreven :P)

rechtervoet

Legacy Member
moet gaan naar diene in Oostduinkerke dorp, echt ne goede!
Kga daar ook altijd als iets mankeerd aan mn gebit.

Tha_nOn

Legacy Member
moest da nu echt goed gaan met hypnose kzou daar ook voor gaan ze:p

ja spuitjes doen zeer maar dat zou ik neit zo erg vinden moesten ze ook degelijk werken:p
maar op een of andere manier (door adrenaline ofzo) werken die bij mij pas tegoei nada alles is gedaan (en ja de tandarts wacht lang genoeg:p) en kheb zo al een trauma:p

nu beugel verwijderen bij mij deed toch niet bepaald zeer, tis wel ruw werk:p maar gene zeer \o/

-Helld0g-

Legacy Member
rechtervoet zei:
moet gaan naar diene in Oostduinkerke dorp, echt ne goede!
Kga daar ook altijd als iets mankeerd aan mn gebit.

ene onder hypnose of gewoon ne vriendelijke?

oostduinkerke is zeker te doen ;)

Tha_nOn zei:
nu beugel verwijderen bij mij deed toch niet bepaald zeer, tis wel ruw werk:p maar gene zeer \o/

ja aan die beugel sleutelen vind ik ook niks aan hoor, ik kan wel tegen zo van die lange pijn.

maar op u tanden bijten gaat nogal moeilijk als ze erin moeten spuiten, meestal verstijf ik helemaal van spuitjes (waardoor ook prikjes in de arm meer zeer doen dan normaal)
ik stress me gewoon helemaal op vanaf dat ze hun gereedschap bovenhalen (spuitje of bvb die apparaten waarmee de tandarts tewerk gaat en in u mond zit waar ik het niet kan zien...)

rechtervoet

Legacy Member
echt ne vriendelijk dien van oostduinkerke.
Die legt alles uit wat hij gaat doen stap voor stap en maak ook wel eens een grapje enzo.
Ge wordt daar echt rustig van en ge maakt u ook minder zorge en zo.

dJeez

Legacy Member
Concentreer u eens op een punt in het plafond boven die lamp van de tandardsstoel ipv op die spuitjes, gegarandeerd minder stress en dus ook minder (tot zo goed als geen) pijn - als die tandarts dat spuitje tenminste goed weet te zetten.

Nu ja, een tandarts die uitlegt wat hij/zij zal doen en een grapje tussendoor maakt is idd ook wel handig.

drieskeuh

Legacy Member
Ik heb ook van die elastieken rekkertjes gehad, maar die mocht (moest) ik uitdoen om te eten. Babbelen was geen probleem, alleen als je lang je mond open moet houden met de tandarts met die elastiekjes erin is lastig.

Die spuitjes vind ik niet zo erg bij de tandarts aleen ik vind het maar een akelig gevoel als je die vloeistof door je tandvlees voelt lopen, maar dat is hoogstens maar een 5 seconden.

Ik zou echt niet je beugel er vroeger laten uitgaan dan voorzien. Ik weet niet hoelang je er al mee bezig bent, maar tijdens je behandeling zal je je al zeker blauw betaald hebben. Mijn blokjes zijn er nu net uit en ik ben heel content dat ik het gedaan heb. Enige ambetante is nu dat ik zo een draadje aan mijn voorste 4 boventanden dat vasthangt aan mijn geheelte. Nu lispel ik heel veel, wat heel klote is, maar na een paar daagjes ging dat over zijn zei de tandarts.

[EZ]

Legacy Member
Mijn nicht gaat ook bij nen tandarts die volledige verdoving gebruikt (aangezien ze al in een paar tandarsten hun hande heeft gebete :p), en ze gaat in't UZ in Gent, msn zijde der iets mee he...

-Helld0g-

Legacy Member
[EZ];7858106 zei:
Mijn nicht gaat ook bij nen tandarts die volledige verdoving gebruikt (aangezien ze al in een paar tandarsten hun hande heeft gebete :p), en ze gaat in't UZ in Gent, msn zijde der iets mee he...

ik denk dat dat ook een oplossing is, heb enkele kiezen indertijd zo laten trekken...

er is natuurlijk meer risico aan en je moet in het ziekenhuis voor een hele (of halve) dag... :cry:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan