Archief - Online sigarettenwinkel te vertrouwen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bart Religion

Legacy Member
Als ik iets probeer te bestellen vraagt em om dit: (doorverbonden naar fortis site voor de een of andere vage reden)

"Gebruikersnummer PC banking:"

Wth is dit? nog nooit van gehoord en kheb al véél besteld via VISA en nog nooit probs gehad en nu dit :(

edit: Nevermind, kzie het al. Blijkbaar moet je een PC-Banking account hebben. Wat ik dus niet heb. Wel vreemd dat het nog niet eerder moest.

animo

Legacy Member
transactie van happysmoker.net verrekend van m'n visa.. gelukkig het juiste bedrag :) ik wacht nog steeds op een of andere bevestiging van verzending.

Xylo

Legacy Member
animo zei:
transactie van happysmoker.net verrekend van m'n visa.. gelukkig het juiste bedrag :) ik wacht nog steeds op een of andere bevestiging van verzending.

Hey,
ik heb ook een slof van happysmoker besteld. Ik had dit op woensdag 30 mei gedaan. Nu staat er "Processing". Wat is het bij u nu?

En kunde uw bestelnr. eens geven? mijne is 528, des wil ik gewoon voor controle.

animo

Legacy Member
Check de FAQ.. "Processing" is het laatste wat er te staan komt. Ik had gemaild en kreeg reactie:
Hello,

Yes they are on their way. Please see our FAQ at www.happysmoker.net/faq.php

Regards
Happysmoker Ltd

Ik heb mijn bestelling geplaatst op 30mei en heb nog niets aangekregen. Ik vermoed dat dit deze week zal toekomen..
Anders dikken afrip ofzo :) Achja, 15euro is immers geen ramp..

Crashtestdummy

Legacy Member
bah, vo mij ist goekoper, 13 euro voor nen halve kilo boerentoebak :p

daar kannek toch wel een maandje mee weg

Rage

Legacy Member
Ik vraag het mij ook af, als het allemaal in orde & goeie boel is. dan bestel ik ook! :)

Chickenlal

Legacy Member
Das toch goe, tegen da ze toekomen zij de gestopt me roken

jefdenbeffer

Legacy Member
Xylo zei:
Zoals sommigen weten ben ik een gedreven roker enzo bla bla bla...
Ik wil goedkope saffen kopen.
Ik heb gevonden www.onesmoke.com
Ikzelf vind het wel allemaal redelijk eerlijk uitzien, en hoewel het wel zeer goedkoop is, weet ik dat het mogelijk is. Ik heb alles nagekeken, ook de wetgeving, hoeveel ik mag verzenden per post enzo.

Ik heb ook contact gemaakt met die winkel, maar hier scheelt wel iets, lees en let op hun 2de antwoord:


Wat sure? Sure dat ik gepakt wordt door de duane ofzo? Of sure dat ik mij geld kan terugzien, maar hoe dan? (ondertussen is duane opgelost, ik heb gevonden dat er 1-3 sloffen verzonden mogen worden naar europa)


Verder iets wat me stoort: "Mercolat LTD Suite 2, Portland House Glacis Road, Gibraltar" Wat heeft een bedrijf in Gibraltar te zoeken? Belastingsvoordelen? Bestaat deze adres wel? Een andere website heeft als adres "eWinPay Ltd
no. 120 Port Road-St. Jean- Saint Barths-Netherland Antilles."


Heeft iemand dus ervaring met sigaretten aankopen langs internet? Want dit is met Visa. En mijn pa stemt wel toe, maar nu wil ik niet dat em van zijn visa kaart zwaar afgeript wordt. Als ik een slof zou moeten terugbetalen aan hem is niet zo erg, maar ik vrees gewoon dat er meer dan een slof eraf wordt getrokken.

Help!?

Dit is het antwoord te vinden op

http://fiscus.fgov.be/interfdanl/burgers/kopen_internet/index.htm

Ik bestel bij een leverancier die is gevestigd buiten de Europese Unie
Principe

Indien u goederen bestelt bij een leverancier buiten de Europese Unie, moet u bij levering rechten bij invoer (om. douanerechten), BTW en eventueel accijns betalen. Het feit dat de bestelling gebeurt via het internet of op een andere manier verandert geenszins de invoerprocedure.
Vrijstelling

Wanneer u zendingen met een te verwaarlozen waarde invoert, kunt u onder bepaalde omstandigheden genieten van een vrijstelling van rechten en belastingen. Dat wil zeggen dat u bij invoer geen douanerechten en BTW moet betalen. Een van de voorwaarden is dat de afzender u de zendingen rechtstreeks uit een derde land toezendt (een geadresseerde in België).
Wat is te verwaarlozen waarde?

De vrijstelling voor zendingen met een te verwaarlozen waarde is zeer beperkt. Onder zendingen met een te verwaarlozen waarde verstaat de Administratie zendingen die bestaan uit goederen waarvan de intrinsieke waarde niet meer dan €22,00 per zending bedraagt. Indien de waarde van de zending meer bedraagt dan €22,00 zal de Administratie de rechten bij invoer en de BTW innen op de totale waarde van de zending.

De alcoholische producten, parfums en toiletwaters evenals tabak en tabaksproducten zijn uitgesloten van de vrijstelling.
De zendingen welke vrijstelling genieten, kunt u zonder formaliteiten invoeren.


Dit betekent dus dat voor elke bestelling die je plaatst buiten de EU (ongeacht de hoeveelheid) er invoerrechten, BTW en accijnzen dienen betaald te worden.

serial

Legacy Member
mss toch even vermelden, ik heb in de laatste maand 30+ dingen via ebay gekocht (verschillende waardes gaande van 10eur tot 200eur) en ik heb geen enkele keer importtaksen moeten betalen.

Wel heb ik voor verschillende grotere pakketten €9.9 moeten betalen aan taxipost (vaste kost blijkbaar)

Conqie

Legacy Member
Xylo zei:
Poolse saffen werden verkocht op brussel markt en na 1 keer te roken dacht ik dat alle Anti-rook campagnes opeens gelijk hadden. Oekraïnse saffen heb ik wel meermaals gerookt, en die zijn van zelfde productie als Letlandse en Russische saffen en die zijn dan weer hetzelfde als hier.

zever, merksigaretten zijn identiek.
we zijn met de klas naar polen geweest, niemand had kritiek op de kwaliteit

xeLr

Legacy Member
ondertussen toch weer een week verder :P iemand al iets gekregen? :)

dead_stop

Legacy Member
conquerpoy_123 zei:
zever, merksigaretten zijn identiek.
we zijn met de klas naar polen geweest,

Qua kwaliteit ja, maar zeker niet qua smaak.
En dat is met véél dingen zo. Cola in het verre buitenland gaat ook anders smaken.

tb-303

Legacy Member
offtopic: vandaag juist 3 maanden gestopt na 16 jaar roken :P
Wist niet dat er verse lucht door mijn longen kon circuleren :)

Negreanu

Legacy Member
dead_stop zei:
Qua kwaliteit ja, maar zeker niet qua smaak.
En dat is met véél dingen zo. Cola in het verre buitenland gaat ook anders smaken.

Dit komt omdat Cola altijd gemaakt wordt met het water van de plaats zelf... Ik heb in Sri Lanka ook eens cola gedronken, smaakte heel anders en dan heeft mn gids dit verteld. Mn pa heeft in Vietnam en Cambodja de proef op de som genomen en idd het smaakte ook anders.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan